5 اسانس ضروری که علائم آلرژی را کنترل می نمایند

به گزارش مجله ویراپارس، برای بهره مندی از این روغن های ضروری که علائم آلرژی را کنترل می نمایند، شما باید مطمئن شوید که این روغن با کیفیت بالا و ارگانیک هستند.

5 اسانس ضروری که علائم آلرژی را کنترل می نمایند

آلرژی یک شرایط شایع است و زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن شما به عوامل خارجی مانند گرد و غبار، واکنش نشان می دهد. این اتفاق زمانی می افتد که بدن شما هیستامین فراوری می نماید؛ ماده ای که موجب التهاب و تحریک در قسمت های تنفسی شما می گردد.

آلرژی یک بیماری جدی نیست ولی علائم آن می تواند آزاردهنده باشد و حتی مسائل بینایی ناشی از آن انجام بعضی امور روزمره را برای شما مشکل می نماید.

خوشبختانه، درمان های طبیعی برای برطرف علائم آلرژی وجود دارد. به اسم مثال، اسانس های ضروری به واسطه خاصیت آنتی هیستامینی و ضد التهابی به کنترل علائم آلرژی یاری می نمایند:

روغن نعنا: مطالعات نشان داده است که روغن نعنا ضد التهاب است. این ماده سبب کاهش علائم اختلالات التهابی مزمن مانند رینیت (التهاب مخاط بینی) و آسم برونشی می گردد. بعلاوه این ماده به اسم یک خلط آور می تواند در درمان آلرژی، سینوزیت، سرفه و سرماخوردگی موثر باشد. روغن نعنا با آرام کردن ماهیچه های بینی باعث بیرون آمدن مخاط و مواد حساسیت زا می گردد. برای کاهش التهاب می توانید مستقیما یک یا دو قطره خالص از آن را میل کنید. روغن نعناع کمی را به آب جوش اضافه کنید و بخارات را به مدت پنج دقیقه وارد سیستم تنفسی خود کنید.

روغن بابونه: دارای خواص ضد التهابی و آرامبخش است. این روغن به مبارزه با علائم آلرژی یاری می نماید. مصرف روغن بابونه باعث کاهش احتقان و از بین رفتن قرمزی چشم می گردد و تحریکات پوستی و خارش را از بین می برد. می توانید این روغن را روی پشت، سینه و گردن ماساژ دهید. یک قاشق چای خوری از روغن بابونه را می توانید به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و روزی دو بار آن را بنوشید.

روغن اوکالیپتوس: این اسانس یکی از درمان های موثر برای مسائل و بیماری های تنفسی است. ترکیبات فعال روغن اوکالیپتوس منجر به تسکین احتقان بینی می گردد و از تنفس شما در برابر عفونت های ویروسی و باکتری ها حمایت می نماید. قدرت آنتی هیستامینی این اسانس باعث کاهش حساسیت فصلی می گردد. اندازه کمی روغن اوکالیپتوس را به آب جوش اضافه کنید. سپس، بخارات را برای مدت پنج دقیقه وارد ریه کنید.

اسانس لیمو: این ماده می تواند سیستم لنفاوی بدن را بهبود بخشد و شرایط تنفسی را بهتر کند. طبق مطالعات روغن لیمو می تواند از رشد باکتری در محیط جلوگیری نموده و سیستم ایمنی را تقویت کند. با اسپری کردن این ماده در خانه می توانید عوامل حساسیت زا و باکتری ها را نابود کنید. یک یا دو قطره از عصار این گیاه را با یک لیوان آب مخلوط نموده و آن را بنوشید تا اندازه متعادلPHرا در بدن خود حفظ کنید. بعلاوه می توانید در هنگام شستشوی لباسها آن را به مواد شوینده خود اضافه کنید یا چند قطره از آن را روی پرده، ملحفه و فرش اسپری کنید تا باکتری ها را از بین ببرد.

روغن اسطوخدوس: یک محصول آرامشبخش است که به کاهش التهاب راه های هوایی شما یاری می نماید. مصرف این اسانس بخصوص زمانی که دچار عفونت های ویروسی هستید، توصیه می گردد. مصرف روغن اسطوخدوس منجر به کاهش تراکم عطسه می گردد و برای کاهش خارش ناشی از آلرژی و حساسیت مفید است. وقتی احساس کردید که آلرژی به سراغتان آمده، چند قطره از این گیاه را به کف دستانتان بمالید، دستانتان را جلوی بینی خود گرفته و نفس عمیق بکشید. برای فصل های حساسیت زا بهتر است همواره اندازهی پنبه آغشته به عصاره اسطوخودوس را به همراه داشته باشید.

منبع: steptohealth

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1761

به "5 اسانس ضروری که علائم آلرژی را کنترل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اسانس ضروری که علائم آلرژی را کنترل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید