مکرون: فرانسه اطلاعاتی درباره اعزام شبه نظامیان سوری به قره باغ دارد

به گزارش مجله ویراپارس، رئیس جمهور فرانسه در اظهارات مداخله جویانه تازه خود، از اعزام شبه نظامیان سوری به منطقه درگیر تنشِ قره باغ اطلاع داد.

مکرون: فرانسه اطلاعاتی درباره اعزام شبه نظامیان سوری به قره باغ دارد

جهت دریافت خدمات قیمت ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مدعی شد پاریس اطلاعاتی در مورد اعزام مزدوران سوری به منطقه قره باغ در اختیار دارد.

امانوئل مکرون که رویکرد مداخله جویی در امور داخلی دیگر کشور ها را این روز ها سرلوحه خود قرار داده، روز پنج شنبه گفت گروهی از شبه نظامیان سوری برای مشارکت در درگیری ها به قره باغ اعزام شده اند.

رئیس جمهور فرانسه اضافه نمود با اطمینان اطلاعاتی داریم که نشان می دهد شبه نظامیان سوری از میدان جنگ خارج شده اند، تا دوباره به میدان نبرد در قره باغ بپیوندند.

رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه نیز مواضع شبه جنگ دولت ترکیه در مورد مناقشه قره باغ را خطرناک ارزیابی کرد. پیش از این وزیر خارجه ترکیه ضمن اعلام حمایت کشورش از جمهوری آذربایجان، به مکرون برای مواضع خود در مورد مناقشه قره باغ تاخت.

چاووش اوغلو گفت اگر رئیس جمهور مکرون نگران سرزمین های جمهوری آذربایجان نیست، همبستگی این کشور با ارمنستان به معنای حمایت از اشغالگری آنهاست.

ایروان و باکو یکدیگر را به حمله به خط کنترل منطقه ناگورنو-قره باغ متهم و فیلم هایی از این حملات منتشر می نمایند که در آن ها انهدام پهپاد، هواپیما، تانک و خودرو های زرهی طرف مقابل نشان داده می گردد.

از اوایل دهه 1990 جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده اند. آخرین درگیری های مسلحانه در ماه ژوئیه شروع شد و هر دو طرف تلفاتی را گزارش دادند. گفته می گردد در جدال 32 ساله ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مالکیت منطقه قره باغ تا به امروز بیش از سی هزار نفر از مردم دو کشور کشته شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1150

به "مکرون: فرانسه اطلاعاتی درباره اعزام شبه نظامیان سوری به قره باغ دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: فرانسه اطلاعاتی درباره اعزام شبه نظامیان سوری به قره باغ دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید