اعتراض اردوغان به ممنوعیت پهپادی کانادا

به گزارش مجله ویراپارس، طبق بیانیه دفتر اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه خطاب به نخست وزیر کانادا تاکید نمود، تعلیق صادرات بعضی فناوری های پهپادی در راستای روح ائتلاف نیست.

اعتراض اردوغان به ممنوعیت پهپادی کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانادا اوایل همین ماه صادرات بعضی فناوری های پهپادی به ترکیه را به حالت تعلیق درآورد و تحقیقاتی درباره استفاده ادعایی از این تجهیزات از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان در درگیری با ارمنستان را به جریان انداخت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه آدینه در تماس تلفنی با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا درباره ارتقای روابط و افزایش تجارت دوجانبه رایزنی کرد. آنها همچنین درباره غلبه بر مسائلی در مورد همکاری در بخش دفاعی گفت و گو کردند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: در این تماس، اردوغان گفت تعلیق صادرات بعضی کالاهای نظامی به ترکیه به دلیل درگیری جمهوری آذربایجان-ارمنستان علیه روح ائتلاف است.

ترکیه و کانادا هر دو عضو ناتو هستند.

به دنبال اطلاع رسانی کانادا، وزارت خارجه ترکیه گفت این تعلیق نشان دهنده استاندارد دوگانه است.

صادرات نظامی ترکیه به متحدش جمهوری آذربایحان در امسال به شش برابر افزایش یافته است و فروش پهپادها و دیگر ادوات نظامی صرفا در ماه گذشته به 77 میلیون دلار رسید که این پیش از وقوع درگیری بر سر قره باغ بود.

یک گروه کنترل تسلیحاتی کانادایی خاطرنشان کرد، تصاویری از حملات هوایی که باکو منتشر نموده است، نشان می دهد پهپادهای مجهز به سامانه های عکسبرداری و هدف گیری ساخت یک شرکت کانادایی است. آنکارا پیشتر تاکید نموده بود که در درگیری قره باغ در کنار متحدش جمهوری آذربایجان می ایستد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1193

به "اعتراض اردوغان به ممنوعیت پهپادی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض اردوغان به ممنوعیت پهپادی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید