غذایی که باید در فصل امتحانات بچه ها درست کنید

به گزارش مجله ویراپارس، همین طوری هم نشاندن بچه ها به خصوص پسربچه ها سر سفره کار هر کسی نیست ولی وقتی فصل امتحانات است و غذا خوردن آن هم با ترکیبات مفید، واجب، باید سراغ ترفندهای دیگر رفت.

غذایی که باید در فصل امتحانات بچه ها درست کنید

مثلا برای غذایشان نام عجیب وغریب و مجذوب کننده بگذارید. برای نمونه این غذا را می توانید ربط دهید به حیواناتی مثل فیل و مرغ و آنها را برای یک شام نیم ساعتی هم که شده سرجایشان بنشانید.

مواد لازم برای 2 نفر

3 عدد فیله مرغ

یک عدد تخم مرغ

یک عدد سیب زمینی میانه

100 گرم گردوی خرد شده

2 ورق پنیر پیتزا

نمک و فلفل به میزان دلخواه

روغن به میزان لازم

آرد به میزان لازم

1. ابتدا فیله ها را نمک و فلفل زده و کنار بگذارید تا مزه دار شوند. بعد از 10 تا 20 دقیقه فیله ها را از طول با چاقو شکاف دهید، طوری که از هم جدا نشوند. نصف ورق پنیر پیتزا را هم وسط لایه ای که در فیله باز کرده اید، بگذارید. پس از آن لایه رویی فیله را روی پنیر قرار داده و با استیک کوب بکوبید و پهن کنید.

2. حالا فیله ها را دانه دانه در آرد بغلتانید و کناری بگذارید. سیب زمینی را هم پوست کنده و درشت رنده کنید و در ظرفی با گردوی خرد شده مخلوط کنید. سپس تخم مرغ را شکسته و با چنگال خوب بزنید. فیله های آردی را هم در تخم مرغ بزنید و بعد در سیب زمینی رنده شده و گردو بغلتانید.

3. روغن را در تابه گرم کنید و وقتی داغ شد فیله ها را در آن سرخ کنید تا مغزپخت شوند. هر دو طرف فیله ها را خوب تفت دهید تا طلایی رنگ شوند، سپس روی حوله ای کاغذی بگذارید تا روغنشان گرفته شود. برای سرو این غذا می توانید از سس سفید یا قرمز استفاده کنید.

یه جور دیگه

می توانید فیله ها را به تنهایی در گردو هم بغلتانید و سیب زمینی را حذف کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1402 بروزرسانی: 28 مرداد 1402 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2270

به "غذایی که باید در فصل امتحانات بچه ها درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذایی که باید در فصل امتحانات بچه ها درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید