فرایند کند واکسیناسیون در آمریکا، هفته های بدتری درهند در پیش است

به گزارش مجله ویراپارس، خبرگزاری خبرنگاران-مقامات بهداشتی کنگره اعلام کردند واکسیناسیون کرونا در ایالت های مختلف آمریکا به کندی و مخالف با انتظار مسئولان پیش می رود.

فرایند کند واکسیناسیون در آمریکا، هفته های بدتری درهند در پیش است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، فرایند کند واکسیناسیون کرونا در آمریکا موجب شده تا 22 ایالت این هفته نتوانند برای دریافت سهمیه خود درخواست دهند.

براساس آنالیز های شبکه سی بی اس که روز دوشنبه منتشر شد، دست کم 22 ایالت آمریکا این هفته درخواست دریافت سهمیه واکسن کرونا را ارائه نمی نمایند و دلیل آن سرعت پایین واکسیناسیون در این کشور است. شبکه سی بی اس برمبنای تماس خود با مقامات بهداشتی در 50 ایالت آمریکا نوشت که فرایند واکسیناسیون کرونا در آمریکا آنگونه که انتظار میرفت، پیش نمی رود.

مقامات فدرال اذعان نموده اند که سرعت واکسیناسیون کرونا در آمریکا در حال کند شدن است و بعضی از متخصصان بهداشت عمومی نگرانند که آیا آمریکا می تواند به سطح ایمنی گروهی برسد یا خیر. زیرا این امر مستلزم واکسینه شدن هشت یا 9 نفر از هر 10 نفر است.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ماه گذشته با اشاره به کاهش سرعت واکسیناسیون تصریحکرد که آمریکا به زودی به نقطه ای می رسد که عرضه از تقاضا پیشی بگیرد و دولت بایدن برای حل این مسئله کوشش می نماید.

رئیس جمهور آمریکا نیز روز دوشنبه پیش بینی کرد که شیوع کرونا در آمریکا تا تابستان در موقعیت بسیار دشوارتری قرار گیرد. جو بایدن صرف نظر از فرایند کند واکسیناسیون در آمریکا خاطرنشان کرد من بسیار سخت کار نموده ام تا مطمئن شوم بیش از 600 میلیون دوز واکسن داریم. ما ادامه خواهیم داد تا از موجود بودن آن اطمینان حاصل کنیم. ما همچنین در حال مراقبت از همه آمریکایی ها هستیم و به این ترتیب می توانیم به سایر کشور ها نیز یاری کنیم.

شمار مبتلایان کرونا در هند از 20 میلیون نفر گذشت

وزارت بهداشت هند تایید کرد که با ثبت 357 هزار و 229 مورد جدید ابتلا به کرونا ظرف 24 ساعت گذشته در این کشور، شمار کلی مبتلایان کووید 19 در هند از مرز 20 میلیون نفر عبور نموده وتا صبح امروز سه شنبه این آمار به 20 میلیون و 282 هزار و 833 نفر رسیده است.

همچنین از صبح روز دوشنبه 3449 مرگ دیگر بر اثر این بیماری نیز گزارش شده و شمار کشته های آن در هند 222 هزار و 408 تن اعلام شده است.

بنابر گزارش شینهوا، افزایش آمار مرتبط با کووید 19 در این کشور همچنان ادامه دارد اما دولت فدرال هند، قرنطینه کامل را رد نموده است. همچنین بعضی از ایالت ها مقررات منع رفت و آمد شبانه یا محدودیت های منطقه ای و مقطعی را اعمال نموده اند و این در حالیست که در دهلی نو، پایتخت این کشور محدودیت های قرنطینه ای برای سومین هفته متوالی تا تاریخ 10 مه یعنی ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر بیمارستان های هند با معضل کمبود ظرفیت برای پذیرش بیماران روبرو هستند، منابع اکسیژن کم شده و سردخانه ها و کوره های جسدسوزی مملو از اجساد قربانیان است.

یورونیوز نیز گزارش نموده که تا به امروز مسئولان چندین ایالت هند واکسیناسیون عظیمسالان را که به دلیل کمبود واکسن به روز شنبه افتاده بود، باز هم به تعویق انداخته اند.

وزارت بهداشت ملی هند می گوید که ایالت ها تا به امروز 10 میلیون دوز واکسن دریافت و ذخیره نموده اند و دو میلیون دوز دیگر در سه روز آینده ارائه می گردد.

هند با وجود آن که عظیم ترین فراوری نماینده واکسن در دنیا است اما هنوز به میران کافی واکسن در دسترس ندارد و تا به امروز تنها حدود 9 درصد از جمعیت این کشور 1.35 میلیارد نفری واکسن کووید دریافت نموده اند.

همچنین همزمان با اوج گیری کرونا در این کشور یاری های بین المللی به سوی هند سرازیر شده است./ایسنا

امریکا همچنان در صدر مبتلایان

هند بعد از آمریکا، به دومین کشور کرونازده دنیا تبدیل شد که تعداد مبتلایان آن از مرز 20 میلیون نفر فراتر رفته است.

هند امروز سه شنبه به دومین کشور دنیا بعد از آمریکا تبدیل شد که تعداد موارد ابتلا به کرونای آن از 20 میلیون نفر فراتر رفت. آمار رسمی قربانیان این کشور هم از 220 هزار نفر عبور نموده است.

طبق گزارش آسوشیتد پرس، از اول آوریل (دوازدهم فروردین) این کشور یک میلیارد و 400 میلیون نفری افزایش موارد ابتلای روزانه از 65 هزار نفر به حدود 370 هزار نفر را شاهد بوده است. تعداد قربانیان این کشور هم از بیش از 300 نفر در روز به حدود سه هزار نفر رسیده است. این در حالی است که کارشناسان و کارکنان بهداشتی می گویند آمار واقعی بسیار بالاتر از آمار مذکور است.

با این حال، دولت هند می گوید نرخ ابتلا از 30 آوریل که 400 هزار مورد ابتلای روزانه به ثبت رسید فرایندی کاهشی را طی نموده است. امروز (سه شنبه) 355 هزار و 832 مورد جدید ابتلا در این کشور کرونازده گزارش شد.

در همین حال، سازمان دنیای بهداشت هم روز دوشنبه خاطرنشان کرد در دو هفته گذشته موارد ابتلای بیشتری در سطح دنیا از شش ماه ابتدایی همه گیری به ثبت رسیده که بیش از نیمی از این موارد به هند و برزیل تعلق دارد.

نارندا مودی نخست وزیر هند به دلیل عملکردش در مقابله با همه گیری کرونا و در حالی که بیمارستان های این کشور با کمبود گسترده اکسیژن روبرو هستند، با نقدها زیادی روبرو است. با این حال، حزب حاکم بهاراتیا جانتا، حزب وی در مقابل درخواست ها برای اعمال محدودیت های ملی جدید مقاومت می نماید.

علاوه بر این، به دلیل خیز موارد فوتی، ظرفیت مراکز مخصوص سوزاندن اجساد هم تکمیل شده است. شورای وزیران هند بعد از جلسه آدینه گذشته خود شرایط موجود را بحران قرن نامید.

بعضی کشورها برای یاری به هند اعلام آمادگی نموده و تعدادی از آن ها به این کشور یاری پزشکی ارسال نموده اند.

طبق آمار worldometers، آمریکا همچنان با بیش از 33 میلیون مبتلا و 591 قربانی در صندلی نخست کشورهای درگیر کرونا در دنیا قرار گرفته است. هند به لحاظ ابتلا در صندلی دوم و به لحاظ قربانی بعد از آمریکا و برزیل در صندلی سوم قرار گرفته است. برزیل هم تا به امروز بیش از 14 میلیون و 700 هزار مبتلا و حدود 409 هزار قربانی را ثبت نموده است.

دانمارک قید واکسن کرونای جانسون اند جانسون را زد

وزارت بهداشت دانمارک خاطرنشان کرد که به این نتیجه رسیده است که منافع واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون کمتر از خطرات احتمالی آن است و به همین دلیل استفاده از واکسن مذکور در دانمارک منتفی است.

به گزارش ریانووستی، وزارت بهداشت دانمارک روز دوشنبه طی بیانیه ای خاطرنشان کرد که دولت این کشور قصد ندارد از واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون برای واکسیناسیون شهفرایندان خود در برابر ویروس کرونا استفاده کند.

وزارت بهداشت دانمارک در این بیانیه توضیح داد: دانمارک از استفاده از واکسن جانسون اند جانسون امتناع می نماید. مقامات بر این باورند که منافع این واکسن بر خطر ایجاد لخته خون [که در خصوص واکسن جانسون مشاهده شده است] غلبه ندارد.

حدود سه هفته قبل آژانس سلامت فدرال آمریکا استفاده از واکسن جانسون اند جانسون را به دلیل مشاهده مواردی از لخته شدن خون، به حالت تعلیق درآورد.

کره جنوبی در انتظار دریافت 14 میلیون دوز واکسن کرونا

کره جنوبی امیدوار است تا ماه آینده میلادی 14 میلیون دوز واکسن کرونا دریافت کند.

به گزارش رویترز، مقامات کره جنوبی اعلام نموده اند که این کشور بر روی ورود 14 میلیون دوز واکسن کرونا تا ماه ژوئن حساب نموده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره خاطرنشان کرد که تا به امروز نزدیک به 3.4 میلیون نفر از جمعیت 52 میلیونی این کشور اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

جئونگ اون کیونگ، مدیر این سازمان گفت که 8.9 میلیون دوز واکسن آسترازنکا، شامل 1.67 میلیون دوز به وسیله برنامه کواکس و 5 میلیون دوز محصولات فایزر تا ماه ژوئن وارد این کشور می گردد.

جونگ در کنفرانس خبری خود گفت: حجم و سرعت محموله واکسن ها روز به روز درحال بهبود است.

وی در ادامه گفت: لطفا به برنامه دولت در واردات واکسن اعتماد کنید و من از شما می خواهم که به جای نگرانی بسیار زیاد درباره واکسن به این کمپین بپیوندید.

مخالفت 80 درصدی مردم ژاپن با برگزاری المپیک 2020

بیشتر مردم ژاپن همچنان با برگزاری بازی های المپیک 2020 در تابستان پیش رو مخالف هستند.

مسئولان برگزاری بازی های المپیک 2020 توکیو خاطرنشان کردند 6 نفر از کسانی که در مراسم حمل مشعل بازی های المپیک در شهرهای آمامی و کریشیما واقع در استان جنوبی کاگوشیما همکاری داشتند، به ویروس کرونا مبتلا شده اند. به این ترتیب مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جریان برگزاری مراسم حمل مشعل بازی های المپیک در کشور ژاپن به عدد هشت رسید. طبق اعلام مسئولان برگزاری این بازی ها، این 6 نفر همگی در برگزاری مراسم حمل مشعل به کنترل ترافیک یاری می نموده اند و ماسک هم به صورت داشته اند، اما با این حال به این ویروس مبتلا شده اند. ماه گذشته بود که دو نفر از کسانی که به برگزاری مراسم حمل مشعل در جزیره شیکوکو یاری می کردند، تست کرونای شان مثبت اعلام شد که یکی از آنها افسر پلیس بود.

طبق گزارش های منتشر شده؛ مقامات ژاپنی مصمم به برگزاری بازی های المپیک 2020 با وضع شدیدترین پروتکل های بهداشتی برای محافظت از شرکت نمایندگان در این بازی ها هستند، اما نظرسنجی های اجرا شده نشان می دهد که 80 درصد مردم ژاپن با برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک مخالف هستند یا خواستار به تعویق افتادن مجدد آن هستند چون معتقدند برگزاری این رویداد ورزشی منجر به افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور می گردد.

ژاپن از ماه گذشته میلادی شرایط اضطراری کووید-19 را برای شهرهای عظیم و پرجمعیت توکیو و اوزاکا و دو منطقه دیگر اعلام نموده که قرار است این شرایط تا تاریخ 11 مِی (21 اردیبهشت) ادامه داشته باشد تا موج چهارم شیوع ویروس کرونا کنترل گردد.

در سوی دیگر مسئولان برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 خواسته اند تا تعداد 500 پرستار دیگر به هنگام برگزاری این بازی ها، به این رقابت ها اعزام شوند که این با مخالفت بسیاری از پرستاران روبرو شده است، چرا که آنها معتقدند در حال حاضر نزدیک به نقطه شکست این بیماری همه گیر هستند و باید تمرکزشان را روی خدمت رسانی به مردم ژاپن بگذارند نه تیم های اعزامی به المپیک و پارالمپیک.

مسئولان برگزاری بازی های المپیک گفته اند که در جریان برگزاری این بازی ها به 10 هزار نیروی کادر درمان احتیاج خواهند داشت، برای همین درخواست حضور 500 پرستار بیشتر در این رقابت ها را داده اند. در حالی در حدود سه ماه به شروع بازی های المپیک توکیو باقی مانده است، قرار است 15 هزار ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی، هزاران مسئول، داور، اسپانسرها و اهالی رسانه وارد کشور ژاپن شوند.

سوسومو موریتا دبیرکل اتحادیه کادر پزشکی ژاپن در بیانیه اش اعلام نموده که تمرکز باید روی مهار شیوع همه گیری در کشور باشد، نه روی بازی های المپیک. او گفته که قطعاً باید از پیشنهاد اعزام پرستاران به بازی های المپیک جلوگیری کنیم.

کارشناسان: هفته های بدتری درهند در پیش است

شمار کل مبتلایان به کووید19 از ابتدای شیوع آن در هند تا به امروز از 20 میلیون نفر گذشت و به 20 میلیون و 300 هزار نفر رسید، آماری که نشان می دهد به رغم یاری های بین المللی، سونامی کرونا در این کشور همچنان مهار نشده است.

بر پایه داده های رسمی منتشر شده در روز سه شنبه 4 مه (14 اردیبهشت)، تنها در شبانه روز گذشته 357 هزار و 229 مورد جدید ابتلا به کرونا در هند مشاهده شده است. شمار جان باختگان کرونا در همین مدت نیز 3 هزار و 449 نفر گزارش شده و به این ترتیب آمار کل مرگ و میر کرونا از ابتدای شیوع تا کنون در هند به 222 هزار و 408 مورد رسیده است.

این داده ها همچنین نشان می دهد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند در سه ماهه اخیر تقریبا دو برابر شده است.

هشدار کارشناسان

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بسیاری از کارشناسان بار دیگر بر غیر واقعی بودن آمار وزارت بهداشت هند در خصوص قربانیان کرونا تأکیده نموده و گفته اند که شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا بسیار بیشتر از این ارقام است. پیش از این نیز گفته شده بود آمار واقعی کرونا در هند 5 تا 10 برابر بیشتر از آمار رسمی است.

در واقع اطلاعات مربوط به بسیاری از افرادی که به کرونا مبتلا شده و به بیمارستان مراجعه نمی نمایند یا افرادی که بر اثر شدت بیماری در خانه یا در خیابان جان می دهند، در آمار رسمی لحاظ نمی گردد. دلیل بیشتر موارد مرگ و میر کرونا نیز کمبود امکانات بیمارستانی از جمله تخت و کپسول اکسیژن است. بسیاری از جان باختگان کرونا هم به دلیل کمبود امکانات پیش از مرگ آزمایشی انجام نداده اند و بنابراین ابتلای آنها هرگز تأیید نشده است.

از سوی دیگر کارشناسان با استناد به کندی فرایند مهار کرونا و سرعت گسترش بیماری در هند، در خصوص تشدید این شرایط بحرانی در روزهای آینده هشدار داده و می گویند که هیچ چشم اندازی برای انتها این شرایط وجود ندارد.

یک کارشناس ارشد به خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید که در تماس با سیاستگذاران هندی به آنها گفته خوش بینی شان برای بهبود اوضاع در روزهای آینده درست نیست چون برعکس، شرایط نگران نماینده تر خواهد شد. دکتر آشیش جها، رئیس دانشکده بهداشت همگانی دانشگاه براون آمریکا به این خبرگزاری گفت: من سعی کردم به آنها بفهمانم که حتی اگر همه کارها خوب پیش برود، باز هم در هفته های آینده همه چیز وحشتناک خواهد بود و احتمالا این شرایط برای مدتی بسیار طولانی ادامه خواهد داشت.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که فارغ از اقداماتی نظیر واکسیناسیون، باید همچنان از روش های کلاسیک برای مهار کرونا استفاده کرد. دکتر جها در این زمینه می گوید: تمرکز باید روی اقدامات کلاسیک بهداشت همگانی باشد: قرنطینه هدفمند، آزمایش بیشتر، ماسک زدن همگان و ممنوعیت اجتماعات عظیم. این همان چیزی است که می تواند کمر این سونامی را بشکند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1608

به "فرایند کند واکسیناسیون در آمریکا، هفته های بدتری درهند در پیش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند کند واکسیناسیون در آمریکا، هفته های بدتری درهند در پیش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید