جدیدترین مدل، طرح و رنگ کابینت ام دی اف

به گزارش مجله ویراپارس، کابینت از ضروری ترین نیازهای آشپزخانه محسوب می گردد و استفاده از آن در آشپزخانه جلوه ای زیبا به دکوراسیون داخلی می دهد. در ساخت کابینت از متریال های متفاوتی مانند MDF، چوب، پی وی سی و غیره استفاده می گردد و جوابگوی سلایق مختلف می باشد. این تنوع در متریال ساخت امکان استفاده از انواع کابینت بر اساس دکوراسیون داخلی را نیز فراهم نموده است.

جدیدترین مدل، طرح و رنگ کابینت ام دی اف

از میان تمام کابینت ها, کابینت MDF به دلیل قیمت مناسب و تنوع طرح و رنگ مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. همانطور که شاهد هستیم روز به روز تمایل افراد به استفاده از محصولات شیک و مدرن در خانه بیشتر می گردد و آن ها سعی می کنند با یاری دریافت از طراحان و سازندگان حرفه ای، فضای مورد نظر را آن طور که می خواهند طراحی کرده و در معرض نمایش بگذارند.

در نوشته های پیشین ما به معرفی انواع کابینت پرداخته شده و ویژگی های آن ها مورد آنالیز قرار گرفته است اما اگر به پیرامون خود نگاهی بیندازید متوجه می شوید بیشتر افراد به دلیل تنوع بالا و قیمت مناسب ام دی اف، سعی می کنند کابینت خود را از این جنس انتخاب کنند.

این محصولات با روکش های متفاوتی به بازار عرضه می شوند و هر کدام قابلیت ها و زیبایی های خاص خود را دارند. تنوع طرح و رنگ آن ها نیز به اندازه ای بالاست که می تواند جوابگوی تمام احتیاجها و سلیقه ها بوده و مشتریان را راضی نگه دارد.

کابینت ام دی اف از جمله کابینت هایی است که به راحتی با دیگر عناصر آشپزخانه هماهنگی پیدا می نماید. به همین دلیل بیشتر افراد این نوع کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب می کنند. امروزه MDF به دلیل ویژگی های برجسته ای که دارا می باشد جایگزین چوب شده و در کابینت سازی کاربرد فراوانی دارد.

ام دی اف چیست؟

این متریال نوعی فرآورده چوبی است که به صورت تخته فیبر فراوری می گردد و بعد از آن با روکش های مختلف پوشانده می گردد. سازندگان مختلف با ذهن خلاق خود زیباترین و مدرن ترین طرح ها را بر روی محصولات خود اعمال می کنند و می توانند با توجه به فضاهای مختلف، کابینتی متناسب با آن بسازند. یک آشپزخانه مدرن و زیبا دارای کابینت های مدرنی است که جذابیت خود را به نمایش گذاشته اند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند.

مزایای کابینت ام دی اف

اگر بخواهیم مزایای این کابینت را آنالیز کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • وزن این کابینت بسیار سبک است و نصب آن راحت می باشد.
  • تنوع آن ها بسیار بالاست و در طیف وسیعی از طرح و رنگ فراوری می شوند.
  • این نوع کابینت ظاهری زیبا, صاف و یکدست دارد و نمای کابینت چوبی را تداعی می نماید.
  • قیمت این کابینت ها در مقایسه با کابینت های تمام چوب مناسب تر است.
  • کابینت MDF مقاومت بسیار بالایی در برابر جذب رطوبت دارد و مانع از رشد قارچ و باکتری شده و دچار پوسیدگی نیز نمی گردد.
  • ام دی اف قابلیت پوشش با انواع روکش ها را دارد.
  • به دلیل چگالی یکسان در سراسر چوب ام دی اف, دوام و مقاومت این نوع کابینت بسیار بالا می باشد.
  • ام دی اف از مقاومت بالایی در برابر فشرده شدن برخوردار می باشد.
  • این متریال در ابعاد مختلف قابل دسترسی می باشد.
  • ورق های آن قابلیت ابزارخوری و ماشین کاری دارد.
  • تمیز کردن سطح این محصول به راحتی صورت می گیرد. چرا که در سطح آن از یک لایه وینیل استفاده شده است.
  • ام دی اف از سزح صافی برخوردار می باشد که همین امر بر زیبایی آن افزوده است.

معایب کابینت ام دی اف

در کنار مزایایی که در بالا به آن ها اشاره شد، استفاده از این کابینت معایبی نیز دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آسیب پذیری در برابر رطوبت از جمله معایب این گونه کابینت ها می باشد. چرا که ماده اصلی که در ساخت ورق های ام دی اف به کار می رود از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار نیستند. اگرچه این گونه کابینت ها از طریق ورق های ملامینه پوشش داده می شوند، اما در صورتی که لایه رویی آن دچار آسیب دیدگی گردد، رطوبت می تواند به آن آسیب وارد کند.
  • از دیگر معایب استفاده از این نوع کابینت، شل شدن مهره ها می باشد. با وجود این که مغزی ام دی اف حالت فشرده ای دارد، با گذشت زمان به صورت نفطه ای انعطاف پذیر می گردد. به همین خاطر پس از گذشت مدت زمانی ابزار و مهره هایی که به این منظور مورد استفاده قرار دریافتد، استحکام لازم را نخواهند داشت.

راه چاره جلوگیری از آسیب کابینت ام دی اف در برابر رطوبت

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، یکی از معایب استفاده از کابینت های ام دی اف عدم مقاومت بالای آن ها در برابر رطوبت می باشد. که البته این امر پس از گذشت مدت زمانی زیادی از ساخت کابینت رخ می دهد. اما برای جلوگیری از آسیب دیدگی این گونه کابینت ها راه چارههایی نیز وجود دارد که در ادامه به آنالیز آن می پردازیم.

یکی از راه چارههایی که به این منظور می توان مورد استفاده قرار داد، به کارگیری چارچوب از جنس پی وی سی می باشد. این راه چاره برای کابینت هایی که در اطراف سینک ظرفشویی قرار دارند، بسیار کارآمد می باشد.

قسمت های برش خورده کابینت می تواند فضای مناسبی برای نفوذ آب و رطوبت باشد. به همین خاطر باید نسبت به آب بندی ان اقدام کرد. حال سوال اینجاست که در این راستا چه کاری باید انجام داد؟

برای جلوگیری از نفوذ آب به این قسمت ها باید پس از برش، قسمت های برش داده شده با استفاده از چسب آکواریوم پوشش داده شوند و هم چنین پس از ساخت و در هنگام نصب ورق ها برای ساخت کابینت این قسمت ها با استفاده از چسب آب بندی به خوبی پوشش داده شوند تا از نفوذ هرگونه رطوبت به آن جلوگیری به عمل آید.

رنگ کابینت ام دی اف

انتخاب رنگ مناسب کابینت یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه گردد. به این منظور فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شوند. برای مثال اندازه آشپزخانه یکی از عوامل دهیل در انتخاب رنگ کابینت می باشد. برای آشپزخانه های کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده گردد. چرا که در این صورت فضای آشپزخانه را عظیم تر از آن چه که هست نمایش می دهد.

رنگ سرامیک های کف و دیوار بین کابینتی نیز از دیگر مواردی است که در انتخاب رنگ کابینت تاثیر می گذارد. رنگ غالب در طراحی دکوراسیون داخلی نیز از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در این زمینه می باشد.

همان طور که در بالا اشاره شد، یکی از مزیت های کابینت ام دی اف، تنوع طرح و رنگ آن می باشد. در این جا تصمیم داریم به معرفی محبوب ترین انواع رنگ کابینت ام دی اف بپردازیم.

کابینت ام دی اف سفید از جمله رنگ هایی است که هواداران زیادی دارد و انتخاب آن می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد. استفاده از این رنگ برای آشپزخانه های کوچک انتخاب بسیار مناسبی می باشد چرا که باعث عظیم تر نشان دادن فضای آشپزخانه می گردد. اما این رنگ کابینت احتیاج به تمیز کردن مداوم دارد. به همین خاطر در صورتی که انجام این کار برای شما مشکل است، بهتر است این رنگ را انتخاب نکنید.

یکی دیگر از رنگ های پرطرفدار در طراحی این مدل کابینت، رنگ خاکستری می باشد. رنگ خاکستری در دسته رنگ های خنثی واقع شده است و به همین خاطر می توان از آن در کنار سایر رنگ ها نیز استفاده کرد. این رنگ برای آشپزخانه های مدرن بسیار مناسب می باشد. بنابراین اگر به دنبال انتخابی متفاوت هستید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ خاکستری کابینت ام دی اف می باشد.

از دیگر رنگ های پرطرفدار کابینت ام دی اف می توان رنگ کرم قهوه ای اشاره نمود. این رنگ یکی از پرطرفدارترین رنگ های برای انتخاب کابینت ام دی اف در بین ایرانیان می باشد که زیبایی خاص خود را به همراه دارد. استفاده از این رنگ نیز زیبایی خاص خود را به همراه داد.

دستمزد کابینت کار

در جدول زیر دستمزد کابینت کار ام دی اف آورده شده است. قیمت به ازای هر متر مربع بوده و شامل کلیه موارد اجرایی از ساخت تا نصب می باشد.

مدل کابینتدستمزد کابینت کار (هر مترمربع)تاریخ بروزرسانی
کابینت ام دی اف مدرن11000000 ریال99/2/6
کابینت ام دی اف مات تمام خارجی16000000 ریال99/1/25
کابینت MDF14000000 ریال99/1/20
کابینت ام دی اف1000000 ریال98/12/25

طرح کابینت ام دی اف

تنوع طرح و رنگ کابینت ام دی اف باعث شده تا همیشه مورد توجه طراحان داخلی قرار گیرد و برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان جزء متریال های پرکاربرد محسوب گردد. امروزه در طراحی های جدید نمونه های شیک و جالبی برای کابینت طراحی شده که نمایی بسیار چشمگیر به فضای آشپزخانه می دهد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 950

به "جدیدترین مدل، طرح و رنگ کابینت ام دی اف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین مدل، طرح و رنگ کابینت ام دی اف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید