قیمت های شگفت انگیز در برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا

به گزارش مجله ویراپارس، برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا می توانند اقامتی به یاد ماندنی و پر خاطره را برای شما فراهم نمایند. آنتالیا همان شهر پر هوادار ترکیه است که اخیرا بخصوص در فصول گرم سال، مقصد گردشگری پر هواداری بوده که از سراسر جهان بخصوص ایران مسافران بی شماری به آن سفر نموده اند. شهری ساحلی و مجذوب کننده که یکی از تفریحات آن لذت بردن از گرمای آفتاب و قدم زدن بر روی شن های داغ ساحل است اما در هر لحظه می تواند شما را غافلگیر کند.

قیمت های شگفت انگیز در برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا

برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا

آنتالیا به سبب گردش پذیر بودن اقامتگاه ها، هتل ها و ریزورت های فراوانی دارد که همگی با خدمات و امکاناتی که دارند شما را غافلگیر خواهند کرد. هتل ها و اقامتگاه های 3، 4 و 5 ستاره ای که بدون شک اقامت در آنها برای شما پر خاطره و فراموش نشدنی خواهد بود. این مطلب در ادامه برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا را به شما معرفی خواهد نمود.

گرند پارک لارا

اولین هتل از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا هتل گرند پارک لارا آنتالیا نام دارد که در منطقه لارا آنتالیا واقع شده و فاصله بسیار کوتاهی از از اوریون بازار و مرکز خرید هیسار آنتالیا دارد. این هتل، ساحل اختصاصی داشته که بعد از طی کردن 200 کیلومتر به آن خواهید رسید. هتل گرند پارک لارا در دسته All Inclusive واقع شده است و خدمات متعددی مانند صبحانه، ناهار و همینطور شام را بصورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار خواهد داد.

  • امکانات هتل گرند پارک لارا

در این هتل یک عرشه آفتابگیر و تراس نیز وجود دارد که با مستقر شدن در آن می توانید از تماشای دریا و شهر بی نظیر آنتالیا لذت ببرید. ناگفته نماند که این هتل امکاناتی مانند 2 استخر روباز و سرسره آبی، مرکز اسپا، سونا، حمام ترکی، اتاق بخار و جکوزی در کنار خدمات ماساژ دارد که از جمله مجذوب کنندهیت های آن هستند. همینطور سالن زیبایی، مرکز سلامت و تناسب اندام مجهز و پیشرفته با دستگاه های بدنسازی به روز و مدرن می توانند شما را به خوبی سرگرم نمایند. تفریحات آبی هتل شامل موج سواری، قایق سواری، شیرجه در آب از ارتفاع و دوچرخه سواری در کنار تنیس و تنیس روی میز و همینطور استخر مخصوص بچه ها در کنار کلاب ویژه آنان است.

در این هتل که از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا بحساب می آید، شما می توانید با حیوان خانگی خود سفر کنید. در آخر باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که در رستوران های این هتل شما می توانید غذا های بین المللی و ترکیه ای لذیذی را در کنار غذا های ملل مانند غذا های ایتالیایی، چینی و غذا های دریایی میل کنید و در منو با غذا های مخصوص بچه ها و همینطور غذا های تهیه شده برای افراد رژیمی از خود و همراهان پذیرایی کنید.

بلکون هتل

هتل مجذوب کننده بعدی بلکون هتل نام دارد یکی دیگر از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا منصوب می گردد. فاصله این هتل به تئاتر آسپندوس و مرکز اسکی هیپنوتیک بسیار کوتاه است و با سرسره های آبی و استخر های روباز متعدد در کنار دسترسی درجه 1 و اولیه به ساحل اختصاصی، امکانات بی نظیری را برای شما فراهم می نماید.

  • امکانات هتل بلکون

هتل بلکون در منطقه بلک قرار گرفته و با وجود کوچک بودن مساحت مجموعه، اتاق هایی با ابعاد بزرگ و امکاناتی بی نظیری دارد. هتل در جوار یک باغ زیبا قرار گرفته و با تراس های آفتابگیر خود منظره بی نظیری را در مقابل شما نمایان می نماید. در این هتل شما اجازه ورود با حیوان خانگی را ندارید. تمامی اتاق ها به شبکه وای فای و سیستم تهویه مطبوع مجهز هستند و با دکوراسیون داخلی مجذوب کننده محیطی رمانتیک و مدرن را برای شما تداعی می نمایند. از تفریحات این هتل می توان به زمین فوتبال، سالن زیبایی، مرکز اسپا، سونا و جکوزی، حمام ترکی، اتاق بخار، کتابخانه اختصاصی، کلاب بچه ها، سرسره ها و استخر ها در کنار امکانات دوچرخه سواری اشاره نمود که این هتل را به شدت مجذوب کننده نموده است.

در رستوران و کافه هتل شما می توانید خود را به یک میان وعده و نوشیدنی گوارا در کنار غذا های لذیذ محلی ترکیه مهمان کنید. البته فاصله هتل تا نزدیک ترین رستوران منطقه 1 کیلومتر و نیم است و با غذا های مهیج و متفاوت ملل و محلی از شما پذیرایی خواهد نمود. بد نیست بدانید که در این هتل که از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا محسوب می گردد یک فروشگاه نیز تعبیه شده که شما به راحتی می توانید اقلام مورد احتیاج و سوغاتی های مورد نظر خود را از آن تهیه کنید.

جندر هتل (سندر هتل)

هتل جندر سومین هتل از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا است که فاصله بسیار کوتاهی با پارک کارالی اوغلو و همینطور بازار فرش لیدیا سوزانی دارد. فاصله این هتل تا ساحل مرمری تنها 1 کیلومتر است و ساحل اختصاصی ندارد، اما منظره اتاق های جندر هتل را در کمتر هتلی می توانید مشاهده کنید. هتل جندر آنتالیا در مرکز شهر واقع شده و اگر شما یکی از هواداران گشت و گذار های شهری باشید این هتل را به شما توصیه می کنیم.

  • امکانات جندر هتل

از جمله امکانات این هتل می توان به بالکن های دلباز و رو به دریا اشاره نمود که منظره بسیار بی نظیری را برای شما به تصویر می کشند و در کنار امکانات اتاق مانند اینترنت وای فای، مینی بار، سیستم تهویه مطبوع و سرویس بهداشتی و حمام شیک و تمیز، اقامتی پر خاطره را برای شما رقم خواهند زد. پارکینگ هتل رایگان است و هتل فاصله بسیار کوتاهی با ایستگاه اتوبوس و تراموا دارد. در این هتل حمام ترکی، سونا، اتاق ماساژ، سالن های ورزشی، استخر آب گرم و شنا کردن در استخر روباز و سرپوشیده در کنار استفاده از مرکز اسپا را به شما توصیه می کنیم.

بارهای این هتل که از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا است همگی در کنار استخر روباز تعبیه شده اند و شما به راحتی می توانید در کنار استراحت بر روی نیمکت ها و در زیر سایه بان های تعبیه شده، نوشیدنی مورد علاقه خود را نوش جان کنید. استخر مخصوص بچه ها، مرکز فیتنس با مربیان دور دیده، نایت کلاب، تنیس روی میز و کلاب بچه ها از جمله ویژگی ها و امکانات دیگر این هتل هستند. رستوران هتل سندر با سرو غذا های محلی و بین المللی در کنار وعده های صبحانه، ناهار و شام از شما به خوبی پذیرایی می نماید و در بار شما می توانید انواع میان وعده ها، نوشیدنی ها و اسنک های مورد علاقه خود را در کنار شکلات و میوه میل کنید. در ضمن در پذیرش می توانید پول خود را تبدیل نموده و با خیال راحت یک گشت شهری بی نظیر داشته باشید.

هتل لابوتیک آنتالیا

هتل لابوتیک آنتالیا یکی دیگر از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا محسوب می گردد که تا مرکز شهر تنها 5 کیلومتر فاصله دارد. این هتل بر فراز صخره های فالز و رو به کوه های توروس و دریای مدیترانه قرار گرفته و شما با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می توانید خود را از این هتل به راحتی به ساحل لارا برسانید.

  • امکانات هتل لابوتیک آنتالیا

از امکانات این هتل می توان به تراس بزرگ و خوش منظره در مقابل اتاق ها جکوزی، سالن ورزش، حمام بخار، حمام سنتی، سالن اسپا، سونا، ماساژ درمانی، کلاب تفریحی در کنار باشگاه ورزشی و سلامت اشاره نمود که با اتاق های مجهز به مینی بار، وای فای، تهویه مطبوع و سیستم مدرن گرمایشی و سرمایشی همینطور صندوق امانات، اقامتی خاطره انگیز را برای شما رقم خواهند زد.

در هتل لابوتیک آنتالیا که از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا محسوب می گردد کافه و رستوران مجهز با پذیرایی هایی بی نظیر در وعده ها و میان وعده های متنوع محلی و بین المللی در خدمت شما هستند و شما می توانید خود را در کنار غذا های خوش طعم، به نوشیدنی های متنوع و مجذوب کنندهی نیز دعوت کنید. این هتل یکی از هتل های مالی آنتالیا محسوب می گردد که با 7 طبقه و 24 اتاق دو تخته در کنار 8 سوئیت جونیور، با پرسنلی خوشرو و چند زبانه به خوبی از شما پذیرایی خواهد نمود. ناگفته نماند که در این هتل صرافی، امکان پذیرایی از افراد معلول و پارکینگ نیز در سطح خدمات ویژه قرار دارند.

هتل هالیدی این لارا

هتل هالیدی این لارا یکی از هتل های بی نظیری است که در دسته برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا واقع شده است و با امکانات بی نظیر خود شما را غافلگیر خواهد نمود. این هتل که در سال 2016 در کشور ترکیه افتتاح شد 10 طبقه بوده و یکی از هتل های زنجیره ای هالیدی این در کشور ترکیه محسوب می گردد. آنتالیا بزرگترین استراحتگاه بین المللی و دریایی ترکیه است و مرکز گردشگری این کشور محسوب می گردد. به همین علت هالیدی این تصمیم به افتتاح یکی از شعبات خود در این شهر گرفته است.

  • امکانات هالیدی این لارا

این هتل 139 اتاق متنوع دارد که از جمله امکانات این اتاق ها می توان به سرویس بهداشتی مجهز، وای فای، تهویه مطبوع و سیستم گرمایشی سرمایشی مدرن، روم سرویس، قهوه ساز و امکاناتی از این دست اشاره نمود. در هتل هالیدی این لارا دو رستوران و کافه وجود دارد که شما می توانید برای صرف وعده های اصلی و میان وعده ها در کنار نوشیدنی های لذیذ به این کافه رستوران ها مراجعه کنید. بعلاوه از دیگر امکانات این هتل که یکی از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا محسوب می گردد می توان به پذیرش 24 ساعته، استخر، اتاق ماساژ، اسپا، اتاق بازی، کتابخانه، سونا، اتاق بخار، فیتنس و تناسب اندام، صرافی، صندوق امانات، سالن برگزاری جلسات و امکانات تفریحی و رفاهی متعددی اشاره نمود.

ناگفته نماند که کارمندان این هتل چند زبانه بوده و همگی به زبان های انگلیسی، روسی، فارسی، آلمانی و ترکی مسلط هستند. شما با تنها 30 دقیقه رانندگی کردن می توانید خود را به شهر باستانی کاله ایچی، دروازه شهر باستان و ویرانه های رومی برسانید. البته آبشار دودن و همینطور مرکز خرید لارا نیز در فاصله بسیار اندکی تا هتل شما قرار دارند. فاصله شما با ساحل لارا کمتر از 500 متر است و بعد از 15 دقیقه رانندگی در نهایت می توانید خود را به فرودگاه آنتالیا برسانید.

کلاب هتل فالکون

کلاب هتل فالکون که در غرب شهر آنتالیا واقع شده است با ساحل اختصاصی تنها 17 کیلومتر تا فرودگاه فاصله داشته و از موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسبی برخوردار است. فاصله این هتل تا شهر تاریخی و قدیمی کاله ایچی تنها 5 کیلومتر است و منظره بی نظیر آن به دریای مدیترانه و بعلاوه کوه های تاروس مثال زدنی است. شما می توانید در میان ازدحام و شلوغی شهر، نهایت آرامش را در این هتل تجربه کنید. فاصله هتل تا مرکز شهر 5 کیلومتر است و این هتل یکی از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا محسوب می گردد.

  • امکانات کلاب هتل فالکون

از جمله امکانات این هتل می توان به پذیرش 24 ساعته، آرایشگاه، استخر روباز و سرپوشیده، فروشگاه، ساحل خصوصی، سالن دارت، زمین تنیس و سالن ورزشی اشاره نمود. این هتل با 223 اتاق در کنار منظره پانورامیک، مینی بار، تهویه مطبوع و سیستم های گرمایشی و سرمایشی مجهز، خدمات ویژه ای را به شما ارائه می نماید. کلاب هتل فالکون که یکی دیگر از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا است All Inclusive بوده و با رستوران های سرپوشیده و روباز خود شما را به سرو انواع غذاهای بین المللی و لذیذ ترکیه دعوت می نماید.

گفتنی است که شما می توانید نوشیدنی های مورد علاقه خود را نیز در بارهای کنار استخر سفارش داده و نوش جان کنید. یکی دیگر از ویژگی های این هتل تعداد بالای فروشگاه های آن است که به شما یاری می نماید تا سوغاتی ها و خرید های مورد نظر خود را به راحتی در فضای هتل انجام دهید. بعلاوه وجود صرافی، یک باغ مجهز و فعالیت های مجذوب کنندهی مانند ورزش تنیس، پرتاب دارت و پینگ پنگ در کنار آرایشگاه مجهز هتل، شما را به وجد خواهند آورد.

هتل علی بیگ ریزورت

این هتل با این که یک هتل 4 ستاره است اما از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا که امکاناتی عالی و باکیفیت بسیار بالا دارد. از سال 2011 تا به امروز نیز با ارتقاء امکانات خود توانسته جایگاه ویژه ای در میان گردشگران و مسافران آنتالیا داشته باشد. هتل علی بیگ ریزورت آنتالیا در بخش سیده و ماناوگات مستقر شده و منظره ای به یاد ماندنی به دریای مدیترانه دارد.

  • امکانات هتل علی بیگ ریزورت

از جمله امکانات این هتل می توان به تهویه مطبوع، سیستم گرمایشی سرمایشی مدرن، کیفیت بالای محیط و امکانات تفریحی و رفاهی متعدد اشاره نمود. در این هتل شما با استخر های سرپوشیده و روباز، کلاب ها، باشگاه ورزشی، اسپاف سونا، جکوزی، حمام بخار، سالن ماساژ و ورزش هایی مانند تنیس و مینی کلاب در کنار اتومبیل رانی، لونا پارک، آکوا پارک، مرکز نگهداری بچه ها و پارک بچه ها روبرو هستید. در ضمن این هتل به نشان هتل تنیس نیز مزین شده و شما تنها با 8 دقیقه پیاده روی می توانید خود را به ساحل برسانید.

بعلاوه باغی صد هزار متری مشرف به هتل وجود دارد و منظره ای بی نظیر از بالکن های اختصاصی هتل علی بیگ ریزورت را در مقابل شما قرار می دهد. بر اساس آخرین استاندارد ها این هتل که از برترین هتل های شهر آنتالیا محسوب می گردد، 900 سوئیت و اتاق تجهیز شده در کنار امکاناتی مانند اینترنت، تلویزیون، چای ساز، حمام، روم سرویس، مبلمان سرویس بهداشتی مجهز و پک لوازم بهداشتی به شما ارائه می گردد که سفر و تجربه بی نظیری را برای شما رقم خواهد زد. همین طور کافه رستوران، زمین گلف و سرسره های آبی متعدد در کنار ماکسی کلاب، گنج کلاب و سایر امکانات مجذوب کننده دیگر سبب شده تا حقیقتاً این هتل یکی از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا محسوب گردد.

هتل باروت آکانتوس و جنت

هتل باروت آکانتوس و جنت که در گروه برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا گنجانده شده است تنها 100 متر تا ساحل فاصله دارد و دسترسی اولیه آن به رستوران ها، فروشگاه ها و وسایل حمل و نقل عمومی این هتل را به شدت محبوب ساخته است.

  • امکانات هتل باروت آکانتوس و جنت

این هتل 4 طبقه امکاناتی نظیر پذیرش 24 ساعته، صرافی، اینترنت وای فای و زمین بازی دارد که در کنار یک باغ طراحی شده در سایت هتل، منظره بی نظیری را در اختیار شما قرار می دهد. بعلاوه شما در لابی هتل می توانید در کنار اینترنت وای فای و همین طور تماشای تلویزیون با استفاده از اِستند روزنامه، از اخبار عقب نمانده و البته ساعاتی را به مطالعه اختصاص دهید. پارکینگ هتل، خدمات مراقبت از نوزادان و بچه ها، روم سرویس، خدمات پزشکی، خشکشویی، شستشو، آرایشگاه و سرویس یادآوری تلفنی در کنار کرایه دوچرخه، همگی مسافرتی مجذوب کننده و گشت و گذاری فراموش نشدنی را برای شما فراهم می نمایند.

از دیگر امکانات هتل می توان به صندوق امانات، مینی بار، تلفن مستقیم، سرویس بهداشتی مجهز و مدرن، اتاق های خانوادگی برای والدین و بچه ها، همینطور استخر روباز و سرپوشیده، فضای شنا برای بچه ها، تراس آفتاب گیر، تنیس، والیبال ساحلی، تیراندازی با کمان، سالن های ورزشی متعدد، اِیروبیک، تنیس روی میز، دارت در کنار سونا، اسپا، حمام سنتی، حمام بخار، سالن زیبایی، ماساژ درمانی و موسیقی بچه ها اشاره نمود که سبب شده اند انصافا این هتل یکی از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا باشد. ناگفته نماند که شما می توانید صبحانه خود را در اتاق میل نموده و یا در رستوران و کافه مجهز این هتل خود را به وعده های اصلی، میان وعده های لذیذ و نوشیدنی های دلچسب و متنوع مهمان کنید.

هتل میراکل

اگر در میان برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا در پی یک هتل بسیار لوکس در حد هتل های 5 ستاره می گشت ما میراکل ریزورت آنتالیا را به شما معرفی می کنیم که در منطقه لارا قرار گرفته و فاصله ای اندک با مراکز خرید میرا و استانبول بازار دارد. این هتل به واسطه نزدیکی به رودخانه منحصر به فرد است و امکانات بی نظیر و متعددی دارد. فضای داخلی با فرش های زیبا و چشم نوازی پوشیده شده اند و تمامی اتاق ها با خدمات ویژه ای از شما پذیرایی می نمایند.

  • امکانات هتل میراکل

از جمله امکانات این هتل می توان به استخر های سرباز و سرپوشیده، ساحل اختصاصی، نیمکت ها و سایبان های متعدد، حمام ترکی، سونا، اینترنت وای فای، تهویه مطبوع و سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدرن، سرویس بهداشتی مجهز، منظره رو به دریا، زمین تنیس، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، مرکز فیتنس و تناسب اندام، سالن ورزشی و بدنسازی، اتاق ماساژ، اتاق بازی، استخر مخصوص بچه ها و نوجوانان و سرسره های آبی اشاره نمود.

بعلاوه در رستوران و کافه این هتل شما می توانید از نوش جان کردن وعده ها و میان وعده های لذیذ لذت ببرید که شما را به انواع غذا های مکزیکی، دریایی، ترکیه ای و بین المللی دعوت می نمایند. در هتل میراکل ریزورت که انصافا یکی از برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا محسوب می گردد، چهار بار تعبیه شده که نوشیدنی های متنوع سرد و گرم مجذوب کنندهی را برای شما ارائه می نمایند.

هتل توتاو آدالیا آنتالیا

هتل بوتیکی کوچک که به عنوان برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا در این شهر زیبا واقع شده است و از موقعیت جغرافیایی بی نظیری برخوردار است. این هتل تلفیقی از معماری و دکوراسیون سنتی و مدرن است و مکانی بسیار ایده آل برای جهانگرد هایی محسوب می گردد که از فرهنگ سنتی و تاریخ برجای مانده در شهر محل اقامت خود لذت می برند. فاصله هتل توتاو آدالیا از دریای مدیترانه 50 متر و از ساحل خصوصی 300 متر است و با 30 اتاق مجهز به خوبی از شما پذیرایی می نماید.

  • امکانات هتل توتاو آدالیا آنتالیا

هتل توتاو امکاناتی نظیر پذیرش 24 ساعته، صرافی، صندوق امانات، اینترنت، خدمات سرو غذا در اتاق، شستشو و خشکشویی، اتاق هایی تمیز و لوکس، تهویه مطبوع و سیستم گرمایشی سرمایشی مدرن، سرویس بهداشتی مجهز، روم سرویس، مینی بار و غیره دارد که با تمام این تجهیزات کوشش نموده است سفری بی نظیر را برای شما رقم بزند. ضمن اینکه رستوران هتل به علت مستقر شدن بر روی پشت بام نمایی زیبا و پانوراما از دریای مدیترانه و تفرجگاه های ساحلی را برای شما ارائه می نماید.

در این هتل انواع غذا های بین المللی و سنتی سرو می شوند و شما به راحتی می توانید غذای مورد نظر خود را از بوفه انتخاب کنید. هتل توتاو آدالیا آنتالیا امکانات دیگری مانند اجاره دوچرخه، استخر های روباز و سرپوشیده، سونا، جکوزی، حمام ترکی، حمام بخار و غیره دارد که همگی سبب شده اند این هتل در میان برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا قرار گیرد. فاصله این هتل لوکس تا فرودگاه بین المللی 12 کیلومتر و تا ایستگاه اتوبوس 20 دقیقه است. ناگفته نماند که هتل توتاو در کنار تمام خدمات خود، به شما امکان استفاده رایگان از پارکینگ خصوصی را نیز خواهد داد .

آنتالیا، شهری همواره زنده

این مطلب گذری مفصل و کامل در میان برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا بود. ما سعی کردیم با معرفی برترین 4 ستاره های این شهر به شما یاری کنیم تا در زمان سفر در میان هتل های مدرن با تجهیزات روز و البته مالی آنتالیا، سردرگم نشوید.

فرق هتل های All با Uall چیست؟

هر دوی این هتل ها تمام وعده های صبحانه، ناهار و شام را به صورت رایگان به مهمانانشان ارائه می دهند. با این تفاوت که هتل های UALL این خدمات را شبانه روزی دارند اما هتل های ALL تنها تا ساعت 12 شب تحویل غذا دارند.

تمام هتل هایی که با عنوان برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا به شما معرفی کردیم، می تواند انتخاب هر مسافری باشد. اگر هتلی را در این مجموعه انتخاب کردید، پیشنهاد می دهیم که برای قیمت هتل آنتالیا به سایت رزرو آنلاین هتل آنتالیا خبرنگاران مراجعه کنید. اگر تجربه و لذت اقامت در این هتل ها یا دیگر هتل های آنتالیا را دارید، با دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2119

به "قیمت های شگفت انگیز در برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های شگفت انگیز در برترین هتل های 4 ستاره آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید