تور ارزان روسیه: توافق روسیه و ژاپن درباره ادامه مذاکرات برای امضای پیمان صلح

به گزارش مجله ویراپارس، وزیر امور خارجه ژاپن گفت که نخست وزیر این کشور و رئیس جمهوری روسیه در جریان گفت وگویی تلفنی درباره از سر گیری مذاکرات دوجانبه برای آنالیز امکان انعقاد پیمان صلح بین دو کشور به توافق رسیده اند.

تور ارزان روسیه: توافق روسیه و ژاپن درباره ادامه مذاکرات برای امضای پیمان صلح

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و فومیو کی شیدا نخست وزیر تازه ژاپن در جریان مذاکراتی تلفنی آمادگی خود برای از سرگیری مذاکرات در زمینه امکان امضای پیمان صلح بین دو کشور را مورد تأیید قرار دادند.

توشیمیتسو موتگی وزیر امور خارجه ژاپن صبح امروز (آدینه) در کنفرانس مطبوعاتی این مسئله را اعلام نموده و یادآور شد که در جریان این گفت وگوی تلفنی، رهبران روسیه و ژاپن بر لزوم ادامه مذاکرات دوجانبه به منظور انعقاد پیمان صلح تأکید نموده و قرار شده که وزارت امور خارجه دو کشور برای فراهم سازی مقدمات از سرگیری مذاکرات دوجانبه کوشش نمایند.

وزیر امور خارجه ژاپن بعلاوه اعلام نمود که مقامات توکیو یاداشت اعتراض رسمی خود در رابطه با سفر روز پنج شنبه دو معاون نخست وزیر روسیه به یکی از جزایر مجمع الجزایر کوریل را برای طرف روسی ارسال نموده است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین عدم امضای پیمان صلح بین روسیه و ژاپن را بی فایده نامیده و یادآور شده بود که بر اساس اصلاح قانون اساسی این کشور، جزایر کوریل جنوبی، بخش لاینفکی از خاک فدراسیون روسیه محسوب می شوند و مسکو در این باره هیچ مذاکره ای نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1830

به "تور ارزان روسیه: توافق روسیه و ژاپن درباره ادامه مذاکرات برای امضای پیمان صلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: توافق روسیه و ژاپن درباره ادامه مذاکرات برای امضای پیمان صلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید