خبرنگاران انگلیس رفتار مسکو با معترضان ضددولتی را محکوم کرد

به گزارش مجله ویراپارس، لندن - خبرنگاران - وزیر امور خارجه انگلیس رفتار دولت روسیه با تظاهرکنندگان و معترضان به حبس الکسی ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت ولادیمیر پوتین را محکوم کرد.

خبرنگاران انگلیس رفتار مسکو با معترضان ضددولتی را محکوم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، دومینیک راب روز یکشنبه با انتشار پیامی در توئیتر، بازداشت خودسرانه شرکت کنندگان و خبرنگاران در اعتراض های مسالمت امیز به دست مقامات روسیه را به باد انتقاد گرفت و اضافه نمود: از دولت روسیه می خواهم به حق مردم برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز احترام بگذارد. آزادی رسانه ها نیز باید محترم شمرده گردد.

با وجود هشدار مقام ها درباره غیرقانونی بودن تظاهرات، هزاران نفر در سراسر روسیه با درخواست آزادی آلکسی ناوالنی، به خیابان ها سرازیر شدند. براساس گزارش ها دست کم سه هزار نفر تا به امروز بازداشت شده اند.

ناوالنی یکی از اصلی ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند : نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام نموده است که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

روسیه این ادعای آلمان در خصوص مسمومیت ناوالنی را رد کرد و آن را کاملا بی اساس خواند. ماموران امنیتی روسیه 28 دی، ناوالنی را در فرودگاه مسکو بازداشت کردند و به حکم دادگاه تا مشخص تکلیف وی، یک ماه در بازداشت بسر خواهد برد.

اتحادیه اروپا پیش تر با صدور بیانیه ای گفته بود که بازداشت ناوالنی، مخالف تعهدات بین المللی روسیه محسوب می گردد. رییس شورای اروپا پیش تر در تماس تلفنی با پوتین بار دیگر نسبت به بازداشت ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت مسکو ابراز نگرانی کرد و خواهان آزادی وی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1448

به "خبرنگاران انگلیس رفتار مسکو با معترضان ضددولتی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انگلیس رفتار مسکو با معترضان ضددولتی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید