ایران مخالف اعزام نیروهای ژاپنی به خلیج فارس است

به گزارش مجله ویراپارس، معاون سیاسی وزیر امور خارجه از مخالفت ایران با طرح ژاپن برای اعزام نیروهای نظامی به خاورمیانه با هدف یاری به تضمین ایمنی کشتیرانی شناورهای تجاری اطلاع داد.

ایران مخالف اعزام نیروهای ژاپنی به خلیج فارس است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سیدعباس عراقچی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری به توکیو سفر نموده در مصاحبه با تلویزیون دولتی ژاپن NHK گفت: ایران منتظر تصمیم نهایی ژاپن است اما اعتقاد ندارد هر گونه حضور نیروهای خارجی در منطقه به تقویت ثبات، امنیت یا صلح یاری خواهد نمود.

وی اعلام نمود در ملاقات با آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن موضع ایران را به او ابلاغ نموده و یادآور شده است در صورت برداشته شدن تحریم ها، ایران آمادگی دارد به اجرای کامل برجام بازگردد. عراقچی با اشاره به طرح صلح هرمز که از سوی دکتر حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد اضافه کرد: ایران برای حفظ امنیت و صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات منطقه متأثر می شوند به حمایت از ائتلاف امید یعنی ابتکار صلح هرمز دعوت می نماید.

او از سفر آبه به ایران به عنوان یک نقطه عطف در روابط دو کشور یاد کرد و در ادامه مصاحبه با تلویزیون ژاپن اضافه کرد: سیاست های ایالات متحده آمریکا ریشه تشدید تنش در خاورمیانه است. عراقچی از آمریکا به دلیل اعمال حداکثر فشار بر ایران و خروج از توافقنامه هسته ای به شدت انتقاد کرد.

معاون وزیر خارجه در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است 15 آذرماه در سطح معاونان وزرای خارجه در وین برگزار گردد، برای مصاحبه با مقام های چینی و ژاپنی به پکن و توکیو سفر نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 605

به "ایران مخالف اعزام نیروهای ژاپنی به خلیج فارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران مخالف اعزام نیروهای ژاپنی به خلیج فارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید