چگونه همه گیری کرونا باعث محبوبیت هوش مصنوعی در دنیا شد؟

به گزارش مجله ویراپارس، تا پیش از همه گیری COVID-19، بیشتر مردم تا حدودی دلهره و اضطراب نسبت به رشد ربات ها و هوش مصنوعی داشتند. گرچه ممکن است اعتقادات منفی نسبت به ربات ها و هوش مصنوعی متاثر از داستان های علمی باشد، اما بعضی دیگر نیز نگرانند که هوش مصنوعی حریم خصوصی آنان را تخریب کند. با همه این ها فرایند اهمیت دادن و حتی تحسین کردن هوش مصنوعی در ماه های شیوع کرونا تقویت شده است.

چگونه همه گیری کرونا باعث محبوبیت هوش مصنوعی در دنیا شد؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از مجله مدیریت MIT، به نظر می رسد این نگرانی ها از زمان آغاز بیماری همه گیر کرونا کنار گذاشته شده است، زیرا از فناوری های تشکیل شده در بستر هوش مصنوعی برای کاهش قدرت ویروس استفاده شده است.

اکنون ما شاهد تسریع در استفاده از هوش مصنوعی و علوم رباتیک برای انجام کار هایی هستیم که در شرایط عادی، انسان ها ناچارند انجام دهند. به عنوان مثال، ربات های جایگزین نیروی کار مشغول تمیز کردن کف فروشگاه های مواد غذایی و بیمارستان ها هستند. هوش مصنوعی همچنین در حال افزایش اعتماد به چت بات ها برای سرویس دهی به مشتری های مختلفی هستند که امور مختلف را آنلاین انجام می دهند.

محور های ارتباط از راه دور مبتنی بر هوش مصنوعی رباتیک تجربه آموزش آنلاین را نیز بهبود بخشیده اند. هوش مصنوعی حتی در ردیابی شیوع کرونا نیز پیروز عمل نموده است. بدون تردید، بیشتر ما تا پیش از همه گیری کرونا به ارزش بی حد و حصر کرونا واقف نبوده ایم.

با این وجود بسیاری از افراد نیز نگرانند که این محبوبیت هوش مصنوعی و استفاده از ربات ها به جای انسان ها می تواند شرایط انسان ها را به خطر انداخته و بعد از کاهش خطر کرونا، نیز همچنان ربات ها جایگزین انسان ها شوند. اما جالب است که حتی در فرایند فراوری واکسن کرونا نیز هوش مصنوعی نقشی پررنگ ایفا می نماید. بسیاری از مراکز مهم داروسازی برای شبیه سازی یا ارزیابی نتایج دارو های خود از سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می نمایند.

با این حال نمی توان فراموش کرد که بعضی مشاغل به ظاهر ساده مثل وظایف نظافتچی های انسانی در بسیاری از نقاط دنیا به ربات ها واگذار شده است. این را نیز نمی توانیم فراموش کنیم که بسیاری از افراد هنوز هم به ربات ها اعتماد ندارند. حضور هوش مصنوعی به عنوان پرستار در ظاهر رباتیک می تواند برای بسیاری از بیماران احساس طردشدگی و وحشت ایجاد کند. بعضی نیز نگرانند با توجه به سیال بودن هوش مصنوعی حریم خصوصی و اطلاعات آنان پخش گردد.

با همه این ها به نظر می رسد این روز ها ربات ها و هوش مصنوعی در کنار کادر های درمانی بسیار محبوب شده اند و باید دید نتایج این محبوبیت چه خواهد شد.

منبع: انتخاب
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 990

به "چگونه همه گیری کرونا باعث محبوبیت هوش مصنوعی در دنیا شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه همه گیری کرونا باعث محبوبیت هوش مصنوعی در دنیا شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید