روایت یک آمریکایی از رفتارهای زیبای ایرانی ها در زمان شیوع کرونا

به گزارش مجله ویراپارس، یک آمریکایی که به ایران سفر کرده به توصیف رفتارهای زیبای مردم ایران در زمان شیوع کرونا پرداخته است.

روایت یک آمریکایی از رفتارهای زیبای ایرانی ها در زمان شیوع کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جنیفر گرین، خبرنگار آمریکایی که به ایران سفر کرده در یادداشتی نوشته در زمان همه گیری بیماری کووید-19 که بر اثر ویروس کرونای جدید ایجاد می شود ترجیح می دهد در ایران باشد تا در ایالات متحده.

او در آغاز این یادداشت در پایگاه پریمیوم می نویسد: الان یک سال تمام است که داخل ایران هستیم و سفرمان بسیار طولانی تر از آن چیزی شده که قصدش را داشتیم. پایان آوریل 2019 به اینجا آمدیم و چون شوهرم باید بعد از فوت پدر مرحومش امور مربوط به کسب و کار خانوادگی را سامان می داد، ماندگار شدیم.

گرین نوشته که بعد از اتمام کار همسرش ماه گذشته تصمیم گرفته اند به آمریکا برگردند، اما علی رغم تهیه بلیط برگشت، ناگهان برنامه هایشان عوض شده و دو بار مجبور شده اند بلیطشان را لغو کنند. گرین نوشته بار اول پروازشان بعد از سقوط هواپیمای شماره 752 اوکراین لغو شده و بار دوم به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران و سایر نقاط دنیا.

گرین نوشته لغو بلیط ها نخست او را نگران کرده و به فکر فرو برده که در ایران چه بر سرش خواهد آمد. او علی رغم این نوشته است: اما بعد از پژوهش بسیار درباره اوضاع، به زودی متوجه شدی که هیچ جا از گسترش ویروس کرونا در امان نیست. اینکه مجبور به زندگی در شهری بودم که کاملاً به دریافت محصولات کشاورزی از سایر مناطق وابسته است مشوشم می کرد- نگران کمبود تأمین مواد و کاستی ها و همینطور ناآرامی های داخلی بودم.

وی اضافه کرده است: با وجود این، بعد از خواندن اخبار و رسانه های غربی و دیدن هراس آنها برای خریدن اجناس، دعوایشان بر سر دستمال توالت و شنیدن از دوستانم در کالیفرنیا که علی رغم نبود تهدید کرونا در آن ایالت همه ماسک های N-95 و پاستاها به ناگاه در فروشگاه ها تمام شده اند به این فکر افتادم که شاید بهتر است همینجا در ایران بمانم.

او نوشته است: این روزها، سوپرمارکت ها، بازارهای کشاورزان و سایر فروشگاه ها در تهران گاهاً شلوغ هستند و پر از آدم هایی هستند که بیش از حد معمول غذا می خرند تا در دوران قرنطینه خودشان مصرف کنند. اما تا به حال نه شاهد تنه زدن بوده ام نه دعوا و نه سرقت. قفسه ها پر از جنس هستند و متوجه هیچ کمبودی نشده ام. من هنوز می توانم هر آنچه نیاز دارم را در هایپرمارکت یا سوپرمارکت بخرم.

جنیفر گرین البته به رفتارهای سودجویانه عده ای در احتکار ماسک و برخی از دیگر اقلام هم اشاره کرده اما از ضدعفونی دستگاه های خودپرداز توسط افراد گمنام، توزیع ماسک رایگان در میان مردم، آویزان کردن دستکش رایگان برای استفاده رفتگرها، ترجمه داوطلبانه دستورالعمل های مربوط به کرونا، استفاده از طنز برای آموزش دادن درباره کرونا و چندین و چند مورد دیگر به عنوان زیباییهایی نام برده که در هیچ جای دیگر دنیا یافت نمی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 849

به "روایت یک آمریکایی از رفتارهای زیبای ایرانی ها در زمان شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت یک آمریکایی از رفتارهای زیبای ایرانی ها در زمان شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید