چگونه تحول دیجیتالی می تواند مشاغل پایدار ایجاد کند؟

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران/خراسان رضوی مشاغل به وسیله سرمایه گذاری در تحول دیجیتال می توانند پایه و اساس استقامت طولانی مدت در برابر بحران های آینده را ایجاد نمایند و سازمان ها باید برای همگام شدن با تحول دیجیتالی مواردی ازجمله نوسازی زنجیره های تامین تا اولویت بندی امنیت سایبری را در نظر داشته باشند. بهبودی از بیماری همه گیر کووید- 19 فرصت عظیمی در اختیار دنیا قرار خواهد داد تا تحول دیجیتال را در اولویت اقتصاددنیای قرار دهند.

چگونه تحول دیجیتالی می تواند مشاغل پایدار ایجاد کند؟

به نقل از ویفروم، در زمان شیوع بیماری همه گیر کووید- 19 مدارس، بیمارستان ها، مشاغل و دولت ها برای انجام بسیاری از کارها بیش از پیش به نوآوری های تکنولوژیکی وابسته بوده اند و در حالی که کشورها برای بازسازی و تقویت مجدد اقتصاد دنیای کوشش می نمایند، برنامه های بهبود باید بر ایجاد مشاغل، سرمایه گذاری در زیرساخت ها و ایجاد نوآوری با پایداری تمرکز نمایند.

نظرسنجی ها نشان داده است، شرکت هایی که از راهبرد و زیرساخت های دیجیتالی در همه بخش های کسب و کار خود استفاده نموده اند، در بحران ها مقاوم تر و ماهرتر بوده اند و از نظر مالی نیز عملکرد بهتری داشته اند. در ذیل چند حوزه مهم که می توانیم در آنها سرمایه گذاری کنیم تا پایه و اساس مقاومت طولانی مدت در برابر بحران ها ایجاد گردد، ارائه شده است.

تسریع تحول در تجارت به وسیله دیجیتال

نسل بعدی اتصال 5G است و فقط به معنی اینترنت سریع تر نیست؛ 5G سطح عمیق تری از ارتباطات است که پایه و اساس انقلاب صنعتی چهارم را برای ایجاد کارآیی بیشتر در همه صنایع ایجاد می نماید. با این حال تا سال 2021، تقریبا نیمی از جمعیت دنیا هنوز آفلاین هستند و بیماری همه گیر بر شکاف دیجیتالی تاکید نموده است زیرا جوامع هنوز پهنای باند با کیفیت بالا مورد احتیاج کار از راه دور و آموزش مجازی را ندارند.

یک شبکه 5G فرصت های شغلی و یادگیری بیشتر و نیروی کار متنوع و توانمند دنیای بیشتری ایجاد می نماید. شبکه های 5G برای ارائه اینترنت ارزان و با کیفیت بالا و پشتیبانی کار از راه دور و یادگیری همه جوامع شهری، روستایی و قبیله ای بسیار حیاتی هستند. این نوع ارتباطات، فرصت های مالی و امنیت شغلی بهتری ایجاد می نمایند، حمایت تحصیلی از دانش آموزان ارائه می دهند و مشاغل محلی را تقویت خواهند کرد. بعلاوه می تواند راه را برای فناوری های نوآورانه تازه مانند وسایل نقلیه خودران، شهرهای کم مصرف و سیستم های کشاورزی هوشمند باز کند.

مدرن سازی زنجیره تامین برای مقابله با چالش های آینده

از زمان آغاز همه گیری، بسیاری از شرکت ها با اختلال در زنجیره تامین روبرو شدند و با توجه به ادامه فعالیت ها با مشکلاتی روبرو هستند. این همه گیری ناکارآمدی ها و آسیب پذیری ها را در بسیاری از زنجیره های تامین آشکار کرد بنابراین سازمان ها باید به این مسائل رسیدگی نمایند تا برای اختلالات آینده آماده شوند. مشاغل باید زمان و منابع خود را برای ارزیابی مجدد زنجیره تامین خود و یافتن و برطرف نقاط ضعف سرمایه گذاری نمایند. هنگامی که آنها موارد آسیب پذیر را شناسایی کردند می توانند از پیشرفت های فناوری مانند سیستم های اتوماتیک و بینش های داده محور استفاده نمایند تا زنجیره تامین خود را مدرن نمایند و انعطاف پذیرتر شوند.

اولویت بندی امنیت سایبری

اولویت بندی امنیت سایبری بخش مهمی از تحول دیجیتال است. با توجه به اینکه جرایم سایبری سالانه 10.5 تریلیون دلار برای دنیا هزینه دارد تا سال 2025، مشاغل باید امنیت سایبری را بخشی جدایی ناپذیر از راهبردهای تحول دیجیتالی خود بدانند. سازمان ها با حفاظت از داده های می توانند بر نوآوری و عملکرد خود متمرکز شوند. فناوری های نوآورانه مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می توانند به سازمان ها در پیش بینی و کاهش تهدیدات امنیتی قبل از وقوع یاری نمایند.

افزایش و بازآموزی مهارت برای یک اقتصاد متحول

شکاف مهارت در صنعت فناوری وجود دارد و همه گیری این شکاف را بیشتر کرد زیرا شرکت ها و نیروی کار آنها احتیاج داشتند تا به سرعت با کار از راه دور سازگار شوند. بعلاوه با تغییر شرایط مالی، مردم باید مهارت های تازهی را فراگیرند. ما باید سرمایه گذاری در زمینه فناوری زیرساخت ها و مهارت افزایی برای مدارس را در اولویت قرار دهیم تا اطمینان حاصل گردد که نیروی کار آینده از ابزارهای لازم برای موفقیت در دنیای متحول برخوردار است. همان طور که به بهبودی می رسیم یک فرصت بزرگ برای دنیا وجود دارد که تحول دیجیتالی را که با پایداری و پشتوانه اقتصاد دنیای حمایت می گردد، در اولویت قرار دهد. هر دولت و صنعتی علاقه مند است که زیرساخت و اقتصاد خود را برای بحران های بعدی آماده کند و این مورد بیش از تخصیص بودجه و منابع یا خرید سخت افزار تازه است.

موفقیت منظره دنیای برای حفاظت و تقویت این سه حوزه باید با رویکردی قوی در برابر انعطاف پذیری مالی پایه گذاری گردد. امروزه قراردادن اجزای سازنده دیجیتال باعث تغییر فردا می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1854

به "چگونه تحول دیجیتالی می تواند مشاغل پایدار ایجاد کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه تحول دیجیتالی می تواند مشاغل پایدار ایجاد کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید