وام اجاره مسکن به کدام مستاجران تعلق می گیرد؟

به گزارش مجله ویراپارس، تاریخ انعقاد اجاره نامه واحد مسکونی متقاضیان دریافت یاری تسهیلات اجاره مسکن که تا انتها شهریورماه مهلت ثبت نام آن ادامه دارد، باید مربوط به 6 ماهه نخست سال 1400 باشد و این وام به مستاجرانی که سال گذشته تسهیلات کرونایی اجاره را دریافت کردند تعلق نمی گیرد.

وام اجاره مسکن به کدام مستاجران تعلق می گیرد؟

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ آلونک بیشتر بدانید.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا وام اجاره که برای دومین سال قرار است به مستاجران تعلق گیرد، فقط به قرارداد های اجاره 6 ماه نخست سال تعلق خواهد گرفت. بعلاوه مستاجرانی که سال گذشته وام ودیعه را دریافت نموده بودند نمی توانند سال جاری وام ودیعه مسکن را دریافت نمایند.

آن طور که ستاد مبارزه با کرونا اعلام نموده، مهلت ثبت نام اشخاص واجد شرایط برای دریافت تسهیلات یاری ودیعه اجاره مسکن تا خاتمه شهریور ماه 1400 تمدید می گردد و بر این اساس همه قرارداد های اجاره نیمه نخست سال جاری امکان دریافت وام اجاره را خواهند داشت.

با این حال به علت بدهی مستاجران به نظام بانکی، همه متقاضیانی که سال گذشته این تسهیلات را دریافت کردند امکان ثبت نام مجدد ندارند.

ثبت نام وام ودیعه مسکن از ساعت 12 روز چهارشنبه 26 خرداد شروع شده است و همه مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات یاری ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت نام نموده اند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.

سقف تسهیلات یاری ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران 70 میلیون تومان، سایر کلان شهر ها (شهر های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) 40 میلیون تومان و سایر شهر ها 25 میلیون تومان است. بعلاوه، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان بعلاوه باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

چنانچه متقاضی تا حداکثر 2 هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنان اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می گردد.

نحوه بازپرداخت تسهیلات چگونه است؟

برپایه این گزارش، تسهیلات 70 میلیون تومانی در تهران با بازپرداخت پنج ساله و نرخ سود 13 درصد به واجدان شرایط داده می گردد که رقم اقساط آن ماهانه یک میلیون و 592 هزار و 700 تومان خواهد بود.

بعلاوه تسهیلات 40 میلیون تومانی متقاضیان هشت کلان شهر کرج، قم، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، کرمانشاه و اهواز با نرخ سود 13 درصد و بازپرداخت سه ساله اعطا می گردد که در این صورت مبلغ اقساط آن، یک میلیون و 347 هزار و 750 تومان خواهد بود.

رقم اقساط تسهیلات 25 میلیون تومانی به مستاجران سایر شهر ها که با نرخ سود 13 درصد و بازپرداخت سه ساله اعطا می گردد، 842 هزار و 348 تومان برآورد می گردد.

این دومین بار است که با هدف تنظیم گری بازار اجاره ثبت نام دریافت وام از مستاجران انجام می گردد. نظام بانکی تا دی ماه پارسال وام اجاره را به متقاضیان واجد شرایط اعطا کرد. سال گذشته پس از ثبت نام 920 هزار سرپرست خانوار، در نهایت این تسهیلات به حدود 200 هزار خانواده داده شد که مجموع ارقام پرداختی نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1701

به "وام اجاره مسکن به کدام مستاجران تعلق می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام اجاره مسکن به کدام مستاجران تعلق می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید