بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته برگزار می گردد

به گزارش مجله ویراپارس، تهران (پانا) - رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران از برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته در روزهای 13 تا 16 دی ماه در محل نمایشگاههای دائمی تهران اطلاع داد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته برگزار می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ a4 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران درنشستی خبری اظهار کرد: فعالان صنعت چاپ با وجود شیوع بیماری کرونا به فعالیت خود ادامه داد و بخشی از فعالان این صنف کار تهیه ماسک، جعبه های بسته بندی و لوازم مربوط به فراوری و بسته بندی الکل و غیره را برای عرضه به بازار فعالانه انجام دادند.

وی اضافه کرد: بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته با حضور 190 شرکت و در 7 سالن نمایشگاهی برگزار خواهد شد و با توجه به ریزش اغلب نمایشگاه ها این نمایشگاه با رشد روبرو است.

ابوالحسنی تاکید نمود: بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته پذیرای مخاطبان خاص و تخصصی خواهد بود و این فرصت هم برای غرفه داران فراهم است که مخاطبان تخصصی بیشتری را به نمایشگاه دعوت نمایند.

وی با اشاره به وابستگی 75 درصدی مواد اولیه صنعت چاپ به واردات گفت: ثبت سفارش واردات مواد اولیه اکنون با مشکل روبرو است.

رئیس چاپخانه داران تهران توضیح داد: در بخش فراوریات شامل فیلم های پلیمری تکنولوژی مناسبی وجود دارد اما پتروشیمی مواد خام را به خارج صادر می نماید و برای فراورینمایندگان داخلی نیز گران عرضه میگردد به همین دلیل مذاکراتی با وزارت صمت و ارشاد انجام شده است تا پ پ با نرخ مناسبتری در اختیار انها قرار گیرد.

بهنام نجفی مدیر فنی برگزاری نمایشگاه نیز گفت: پلت فرمی طراحی شده است تا شرکت نمایندگان آخرین اخبار نمایشگاه را بازدید نمایند و علاقه مندان می توانند با مراجعه به آدرس iroxpo.com به صورت مجازی از نمایشگاه دیدن نمایند.

وی با اشاره به امکان بازدید مجازی از نمایشگاه اظهار کرد: با استفاده از نرم افزارهای تخصصی و به روز جهان که از کشور آلمان خریداری شده است امکان بازدید مجازی فراهم شده است و علاقه مندانی که امکان بازدید حضور ندارند می توانند به صورت مجازی بازدید داشته باشند و حتی غرفه دارانی که به دلایلی تمایل به حضور ندارند به صورت آنلاین در این نمایشگاه شرکت نمایند.

غلامرضا شجاع، مدیر تشریفات برگزاری نمایشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه کرونا اکنون به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است، اظهار کرد: رعایت قوانین و مقررات سخت گیرانه و رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه چاپ و بسته بندی در دستور کار قرار گرفته است و در تمامی 7 سالن برگزاری نمایشگاه این پروتکل ها رعایت خواهد شد.

وی ادامه داد: نگاه ما در برگزاری این نمایشگاه مالی و سودآوری نیست بلکه درصدد هستیم تا برگزاری این نمایشگاه فرصتی را برای اهالی آن فراهم کنیم تا از دستاوردهای جدید در این حوزه بهره مند شوند.

شجاع به اشاره به ظرفیت های مناسب مالی ایران اظهار کرد: ایران از نظر جغرافیایی موقعیتی استراتژیک در منطقه دارد و امکان استفاده از ترانزیت هوایی و زمینی در کنار دسترسی به کشورهای منطقه اوراسیا با 400 میلیون نفر جمعیت که همگی عضو اکو هستند ظرفیتی عظیم و مالی برای کشور است که می توان با برنامه ریزی مناسب از آن به درستی بهره برداری کرد.

مدیر تشریفات برگزاری نمایشگاه مطرح نمود: توجیه مالی مناسبی برای انجام فراوریات کیفی و مناسب با هدف دستیابی به بازار صادراتی وجود دارد واین فرصتی است که در طول برگزاری نمایشگاه ها می توان از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های تخصصی در ارتقای کیفیت صنعت چاپ و بسته بندی موثر است، اظهار کرد: ماشین الات صنعت چاپ از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و با توجه به ارتباط این صنعت با بسته بندی صنایع غذایی و دارویی نقش مهمی در بهبود شرایط صنایع وابسته به آن نیز خواهد داشت.

کرونا فرصت حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه را حذف کرد

شجاع در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تاثیرات نامطلوب کرونا بر حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه های بین المللی اظهار کرد: کرونا فرصت حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه را از بین برده است و این امیدواری وجود دارد که با کاهش میزان بازدیدنمایندگان فرصت حضور برای بازدیدنمایندگان تخصصی فراهم گردد و آمار بازدید آنها افزایش یابد.

وی با اشاره به جلسه ای که روز شنبه با حضور تشکل های صنفی مرتبط برگزار می گردد، مطرح نمود: به منظور انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری نمایشگاه روز شنبه با حضور تشکل های صنفی مرتبط جلسه ای برگزار خواهد شد. در این جلسه از غرفه داران درخواست می گردد تا مخاطبان تخصصی را به نمایشگاه دعوت نمایند و این انتظار نباید تنها از برگزارنمایندگان نمایشگاهی باشد تا بتوان نمایشگاهی قابل قبول ارایه داد.

شجاع با انتقاد از عملکرد شهرداری در تبلیغات نمایشگاهی اظهار کرد: این درحالی است که در کشور دوسلدورف آلمان شهرداری تمامی هزینه های تبلیغاتی نمایشگاهی را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1341

به "بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته برگزار می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته برگزار می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید