نیروی دریایی آمریکا درخواست مخفی کردن ناو مک کین از دید ترامپ را تأیید کرد

به گزارش مجله ویراپارس، نیروی دریایی آمریکا اعتراف کرد درخواستی را دریافت نموده بودند تا در حین سفر ترامپ به ژاپن، ناوی با نام سناتور جان مک کین از دید رئیس جمهور آمریکا خارج گردد.

نیروی دریایی آمریکا درخواست مخفی کردن ناو مک کین از دید ترامپ را تأیید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروی دریایی آمریکا روز گذشته (شنبه) اعتراف کرد که از آنها درخواست شده بود تا ناوجنگی یو اس اس جان مک کین را در حین سفر هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا به ژاپن، از دید وی مخفی نگه دارند.

روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی در این خصوص گزارش کرد، طبق بیانیه دریادار چارلی براون رئیس بخش اطلاعات نیروی دریایی آمریکا که پنتاگون آن را منتشر کرد: درخواستی از نیروی دریایی آمریکا مطرح شد تا قابلیت دیده شدن یو اس اس جان مک کین به حداقل برسد، اما در حین دیدار رئیس جمهور (ترامپ)، تمامی کشتی ها ترکیب خود را حفظ کردند.

در این بیانیه یک پاراگرافی، اشاره ای به فردی که این درخواست را مطرح نموده بود، نشد و یکی از سخنگویان پنتاگون نیز به درخواست ها برای ارائه اطلاعات بیشتر، پاسخ نداد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اولین رسانه ای بود که گزارش کرد مقامات کاخ سفید، خواهان مخفی نگه داشتن ناوشکن یو اس اس جان مک کین در حین دیدار ترامپ از ژاپن شدند زیرا ظاهراً نگران هستند که ترامپ با دیدن نام جان مک کین که به طور مداوم خشم وی را برمی انگیخت، ناراحت گردد.

سناتور مک کین به طور مداوم از سیاست های ترامپ انتقاد می کرد و چندی بیش بر اثر ابتلا به بیماری سرطان مغز مُرد.

با اینحال، ترامپ روز پنجشنبه هفته گذشته گفت که هیچ اطلاعی از درخواست مخفی نگه داشتن ناو مک کین نداشته است.

وی شرح داد: من هرگز چنین کاری نمی کنم. وی البته مشاورانش را که چنین درخواستی مطرح نموده بودند را خوش نیت توصیف کرد.

ترامپ هفته گذشته به همراه همسرش ملانیا ترامپ برای دیداری چهار روزه به ژاپن سفر کرد و با مقامات این کشور در مورد طیف گسترده ای از مسائل از جمله کره شمالی، ایران و چین گفت وگوهایی را صورت داد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 214

به "نیروی دریایی آمریکا درخواست مخفی کردن ناو مک کین از دید ترامپ را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی دریایی آمریکا درخواست مخفی کردن ناو مک کین از دید ترامپ را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید