نگاهی به آموزش در خارج کشور؛ مدرسه مجازی ایرانیان با مدل شاد برپاست

به گزارش مجله ویراپارس، تهران (پانا) - قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل و مدارس خارج از کشور بیان نمود مدرسه مجازی ایرانیان مشابه مدل نرم افزار شاد در کشور، برپاست.

نگاهی به آموزش در خارج کشور؛ مدرسه مجازی ایرانیان با مدل شاد برپاست

غلامرضا کریمی در گفت وگو با بخش باسخنگویان در برنامه زنده رویداد با اشاره به وجود 92 مدرسه ایرانی در 40 کشور اظهار کرد: بر اساس آمار، 14 هزار و 100 دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی تنوع جغرافیایی این مدارس را بالا خواند و افزود: آئین نامه ها و چارچوب های کشور میزبان و نیز جمهوری اسلامی اجرا می گردد و تنوع مسائل و موضوعات در این مدارس بسیار زیاد است.

کریمی از فعالیت مجازی، حضوری و ترکیبی این مدارس ایرانی سخن گفت و ادامه داد: به تناسب اینکه کشور میزبان چه وضعیتی در نظام آموزشی دارد، ما نیز به همان گونه مدارس را اداره می کنیم. عمدتا مدارس ما در آسیای میانه و آسیای جنوب شرقی به صورت حضوری برپا هستند ولی در اروپا شکل اجرایی این مسئله به صورت ترکیبی است.

کریمی گفت: با توجه به شرایط کرونایی، سامانه ای را در خارج کشور ایجاد کردیم و هر ایرانی قادر به ثبت نام در این مدارس بوده و می تواند به عنوان دانش آموز نظام آموزشیِ ایران باشد که تقریبا مدرسه مجازی ایرانیان مشابه مدل نرم افزار شاد در کشور است.

وی افزود: دانش آموزان ما از میان فرزندانِ کارگزاران نظام و ایرانیان خارج از کشور و حتی اتباع افغانستان، آذربایجان و تاجیکستان هستند ولی هم اینک با توجه به شرایط کرونایی و ظرفیت مجازی، حتی ایرانیانِ تحصیل نموده در مدارس خارجی می توانند با گذراندن 5 مبحث درسی از جمله بینش دینی، تاریخ و جغرافیا و... در این مدارس مجازی شرکت نمایند.

کریمی با اشاره به اینکه ظرفیت جدید از سال جاری در اختیار دانش آموزان مقیم خارج قرار گرفته است، گفت: هدف ما این است که ایرانیان نسل سوم و علاقمندان به هویت ایرانی زبان فارسی را فرا گرفته و با نظام آموزشی کشور خود ادامه تحصیل دهند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل و مدارس خارج از کشور همکاری با سازمان های بین المللی را از اولویت ها دانست و افزود: یکی از فعالیت های مهم ما، تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی در ایران است که 5515 هزار دانش آموز در این حوزه داریم.

کریمی افزود: تعاملاتی با کشورهای اسلامی و سازمان های بین المللی داریم و برنامه های مشترک انجام می دهیم و سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی کشورهای اسلامی نیز در مرکز ما فعال است و وزارتخانه های علوم، ارشاد، ورزش و وزارت خارجه و سایر نهادها برای ارتباط با این سازمان بین المللی به وسیله کمیسیون آموزش و پرورش اقدام می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1233

به "نگاهی به آموزش در خارج کشور؛ مدرسه مجازی ایرانیان با مدل شاد برپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به آموزش در خارج کشور؛ مدرسه مجازی ایرانیان با مدل شاد برپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید