راهنمای سفر ، چگونه به آلمان سفر کنیم؟ (تور آلمان ارزان)

به گزارش مجله ویراپارس، آلمان یکی از محبوب ترین مقاصد اروپایی برای ایرانیان و بسیاری از از جهانیان به شمار می رود. آلمان در مرکز قاره اروپا قرار گرفته است و به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب به آب های آزاد به وسیله دریای شمال و دریای بالتیک دسترسی دارد.

راهنمای سفر ، چگونه به آلمان سفر کنیم؟ (تور آلمان ارزان)

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

طولانی ترین رودهای آلمان شامل رودخانه راین، الب و دانوب هستند. آب و هوای آلمان، معتدل قاره ای است و بادهای آلمان غالبا از سمت غرب می وزند. چنین ویژگی هایی باعث می شود تا تعداد کسانی که مشتاق به سفر به آلمان هستند روز به روز افزایش یابد.

این که چگونه به آلمان سفر کنیم احتیاجمند آنالیز بعضی از موارد از جمله امکان سفر به آلمان بدون ویزا، نحوه دریافت ویزای آلمان، آنالیز امکان پرواز مستقیم به آلمان، معرفی پروازهایی که از ایران به سمت آلمان و بالعکس صورت می گیرد و بعلاوه احتیاجمند آنالیز سفر مقرون به صرفه به آلمان است که قصد داریم در این مقاله به تشریح آن ها بپردازیم. مقاله را با معرفی اختصاری کشور آلمان شروع می کنیم.

چگونه به آلمان سفر کنیم؟ | قدم اول آشنایی با کشور آلمان

کشور آلمان یکی از مهمترین اعضای اتحادیه اروپاست و از لحاظ موقعیت جغرافیایی با کشورهای سوییس، لهستان، هلند، بلژیک، اتریش، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه و لوکزامبورگ مرز مشترک دارد. آلمان به دلایل زیادی از جمله موقعیت اقتصادی مطلوب، روابط دیپلماتیک مناسب با سایر کشورها، قدرت نظامی اثبات شده، شرایط آموزشی بالا و بعلاوه به دلیل پذیرش مهاجرین از سراسر دنیا جز مهمترین کشورهای دنیا و قاره اروپا محسوب می شود.

چهار شهر از شهرهای آلمان از موقعیت تجاری، توریستی و سیاسی بیشتری برخوردار هستند. مونیخ بزرگترین شهر و مرکز استان بایرن است که در قسمت جنوبی کشور آلمان قرار گرفته است. هامبورگ نیز دومین شهر بزرگ آلمان و بعلاوه هشتمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپاست.

برلین مرکز و بزرگترین شهر آلمان و بعلاوه پر جمعیت ترین شهر در آلمان و ششمین منطقه پر جمعیت شهری در اتحادیه اروپا می باشد. این کلانشهر مقصد توریستی بسیاری از مسافران و مهاجران از سایر کشورها به سمت آلمان است. فرانکفورت نیز مرکز استان هسن آلمان و بزرگترین شهر این استان است که یکی از بزرگ ترین و شلوغ ترین فرودگاه های این قاره را در خود جای داده است.

سفر به آلمان بدون ویزا

طبق قوانین بین المللی بعضی از افراد هرچند تبعه یک کشور نباشند می توانند بدون ویزا به آن کشور مسافرت نمایند. این افراد صرفا به یک پاسپورت معتبر و قانونی احتیاج دارند. البته بعضی از کشورها محدودیت های دیگری را هم در این زمینه در نظر گرفته اند.

به عنوان مثال ویزای مورد نظر را حتما باید در مرز این کشورها اخذ نمود و سپس وارد خاک آن کشور شد؛ نکته مهمی که وجود دارد این است که امکان سفر به آلمان برای ایرانیان بدون دریافت ویزا امکان پذیر نیست. بنابراین اگر در پی مسافرت به آلمان بدون ویزا هستید باید بگوییم چنین امکانی وجود ندارد و شما باید حتما پیش از اقدام به مسافرت یک ویزای قانونی دریافت کنید.

چگونه به آلمان سفر کنیم؟ | روش های اخذ ویزای آلمان

  • اخذ ویزای تحصیل در آلمان
  • اخذ ویزای کار در آلمان
  • اخـذ ویزای سرمایه گذاری در آلمان
  • اخذ ویزای ازدواج یا تولد در آلمان
  • اخذ ویزای توریستی و گردشگری آلمان

آن چیزی که در این مقاله مد نظر ماست اخذ ویزای توریستی آلمان است. در واقع شما برای یک سفر کوتاه به آلمان احتیاجی به اخذ ویزا به وسیله روش های اول ندارید و این کشور امکان مسافرت به آلمان را برای کسانی که صرفا قصد سفر و گردشگری را دارند فراهم کرده است.

اخذ ویزای توریستی آلمان

برای سفر به آلمان ضروری است مدارک مربوط به مسافرت و اخذ ویزا را تهیه و به سفارت آن کشور مراجعه کنید و بعد از مصاحبه با افسر سفارت، ویزای توریستی بگیرید. مدارک لازم برای اخذ ویزا شامل مدارک شناسایی مثل گذرنامه و مدارک شغلی و اقتصادی، بلیط هواپیما و رزرو هتل است.

البته اگر برای تماشا دوستان یا اقوام خود به آلمان سفر می کنید می توانید به جای ارائه مدارک رزرو هتل، آدرس محل اقامتتان را در کشور مقصد به سفارت بدهید. البته اگر بخواهید ویزای شنگن بگیرید کار پر دردسری است و باید مدارک شغلی و علل اصلی مسافرت به آلمان را توجیه و بعد از کسب نتیجه مثبت پیروز به اخذ ویزا شوید.

خطوط هوایی ایران به سمت آلمان

برترین روش مسافرت به کشور آلمان استفاده از سیستم هوایی و خرید بلیط هواپیماست. خوشبختانه کشور آلمان با اغلب کشورهای دنیا روابط مسالمت آمیزی دارد و شما می توانید به صورت مستقیم از ایران به این کشور سفر کنید. شرکت های ماهان ایر و ایران ایر پروازهای ایرانیان به سمت آلمان را مدیریت می نمایند. شرکت لوفت هانزا نیز در تمام فصول سال پروازهایی را از آلمان به سمت ایران دارد.

هواپیمایی ماهان ایر پروازهای خود را به سمت شهرهای دوسلدورف و مونیخ راهنمایی می نماید. برنامه پروازی از ماهان ایران به سمت آلمان بدین صورت است که پرواز به دوسلدورف در روزهای یکشنبه، چهارشنبه و پرواز به مقصد مونیخ در روزهای یکشنبه و سه شنبه صورت می گیرد.

تقریبا 6 ساعت از تهران تا دوسلدورف و 5 ساعت و 30 دقیقه تا مونیخ فاصله وجود دارد البته این پروازها اصولا دارای تاخیرهایی هستند که ممکن است قدری این برنامه را دچار اختلال کند.

پروازهای ایران به سمت آلمان با هواپیمایی ایران ایر به مقصد شهر های هامبورگ و فرانکفورت دو شهر بزرگ آلمان است. اطلاعات پروازی در شرکت ایران ایر به سمت آلمان بدین صورت است که پرواز به هامبورگ در روزهای یکشنبه، پنج شنبه و پرواز به مقصد فرانکفورت در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و آدینه می باشد.

پروازهای لوفت هانزا نیز به صورت همه روزه است و مدت زمانی که پرواز به طول می انجامد چیزی در حدود 5 ساعت و 45 دقیقه است. پرواز لوفت هانزا از تهران به مقصد فرانکفورت با هواپیمای بوئینگ 747 انجام می گیرد و در فرودگاه بین المللی فرانکفورت که یکی از بزرگ ترین فروشدگاه های قاره سبز است به زمین می نشیند.

چگونه به آلمان سفر کنیم؟ | سفر مقرون به صرفه به آلمان

مسافرت به آلمان و سایر کشورهای اروپایی برای ایرانیان پرهزینه است. کاهش ارزش ریال باعث شده است تا ایرانیان متحمل هزینه های زیادی برای مسافرت به خارج از کشور شوند. در این خصوص می توانید راه چاره های ذیل را در نظر بگیرید تا هزینه مسافرت به آلمان را کاهش دهید:

  • هزینه اقامت در هتل ها بسیار بیشتر از متل هاست. خوشبختانه کشور آلمان نیز به عدم بودجه بعضی از مسافران واقف بوده و تعداد متل ها نیز در حال افزایش است. با اقامت در متل ها می توانید هزینه اقامت خود را به کمتر از نصف هزینه اقامت در هتل ها کاهش دهید.
  • هزینه خرید غذا در آلمان بسیار پایین است. غذاهای خیابانی و غذاهایی که به وسیله رستوران های غیرلوکس تهیه می شوند گزینه ایده آلی برای سرو یک غذای مقرون به صرفه قیمت و خوشمزه است.
  • اگر بخواهید از قطارهای تند رو برای مسافرت در آلمان بهره ببرید باید هزینه زیادی بپردازید اما استفاده از قطارهای درجه دو و سه بسیار مقرون بصرفه است. استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس نیز کاهش هزینه ها را در پی دارد.
  • سرگرمیات کم هزینه یا رایگان را از دست ندهید. از جمله این سرگرمیات می توان به گردش در برلین و موزه های آن، گردش در خیابان های اعیانی و رویایی مونیخ، بازدید از جنگل سیاه در نزدیکی مرز فرانسه، سرگرمی در مجاورت رودخانه کنستانس، بازدید از پارک ملی برشتسگادن در منطقه آلپ، بازدید از شهر قدیمی تری یر، بازدید از گنجینه های شهر درسدن و پارک المپیک مونیخ اشاره نمود.
منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2120

به "راهنمای سفر ، چگونه به آلمان سفر کنیم؟ (تور آلمان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر ، چگونه به آلمان سفر کنیم؟ (تور آلمان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید