فیلم کوتاه هاله برای نمایش در سینماهای فرانسه آماده می گردد

به گزارش مجله ویراپارس، تهران (پانا) - ساخت فیلم کوتاه هاله به کارگردانی جعفر مهیاری به انتها رسیده و قرار است اولین نمایش خود را در سینماهای فرانسه تجربه کند.

فیلم کوتاه هاله برای نمایش در سینماهای فرانسه آماده می گردد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش روابط عمومی گروه نمایشی زندگی، جعفر مهیاری نویسنده و کارگردان تئاتر که مدتی است جهت سینما را با ساخت فیلم های کوتاه شروع نموده درباره تازه ترین فعالیت سینمایی خود گفت: به تازگی ساخت فیلم کوتاه هاله را به خاتمه رساندم که این روزها توسط مهدی جمشیدیان در مراحل صداگذاری واقع شده است.

او در ادامه درباره داستان این فیلم کوتاه شرح داد: هاله روایت مردی است که در خانه اش با زنی روبرو می گردد که ادعای مالکیت خانه اش را دارد و این ادعا شروع درگیری میان این دو می گردد.

کارگردان فیلم کوتاه انگاره درباره چرایی پرداختن به این موضوع اضافه نمود: فیلمنامه بلندی داشتم که چند سال پیش آن را در فضایی سایکودرام نوشته بودم. در آن قصه مرد دچار بیماری شیزوفرنی بود و در ذهن خود با یک زن درگیر می شد، اما در این فیلم کوتاه فضا در ابتدا سورئال است و به نوعی به زندگی عادی می پردازد که براثر گذشت زمان همه چیز در آن عادی شده و به فضای رئال نزدیک می شویم و در آن یکسری از مسائل و روابط به دست فراموشی سپرده می شوند. من سعی کردم این مسائل را در فیلم پررنگ نشان دهم و آن را به تصویر بکشم.در حقیقت عنوان فیلم هاله هم نام کاراکتر اصلی فیلم است و هم به محتوای قصه اشاره دارد.

او که پیش از این تجربه نمایش فیلم کوتاه انگاره را در کشور کانادا دارد درباره نمایش فیلم هاله در خارج از کشور گفت: در فرانسه سینماهایی مانند سینمای هنر و تجربه وجود دارد که هفته ای یک بار فیلم کوتاه به نمایش می گذارند. مقدماتی درباره اکران فیلم در فرانسه داشته ایم که امیدوارم در جولای 2021 اجرایی گردد. همچنین پس از آن، قصد داریم این فیلم را در آلمان و کانادا نیز نمایش دهیم. علاوه بر این برای حضور در جشنواره های داخلی و خارجی نیز برنامه خواهیم داشت ولی هنوز برای پخش بین الملل فیلم به نتیجه نرسیده ایم و در حال مذاکره هستیم.

عوامل فراوری فیلم هاله عبارتند از نویسنده و کارگردان: جعفر مهیاری؛ بازیگران: سعید ابک، سارا پهلوانی؛ بازیگر خردسال: مهرو عطاران؛ تهیه کننده: سید حسن تدینی، جعفر مهیاری؛ مجری طرح و مدیر فراوری: مجید رضائی؛ فیلمبردار: منصور عبدرضائی؛ تدوین: کاوه ایمانی؛ صداگذاری و میکس: مهدی جمشیدیان؛ صدابردار: مسعود شاهوردی؛ برنامه ریز و دستیار کارگردان: عقیل تقی زاده؛ چهره پردازی: رضا عربی؛ آهنگساز: هادی رحمانی؛ مدیر تدارکات: سعید مهیاری؛ منشی صحنه: اعظم شکوفه پور؛ مدیر صحنه: معصومه آرواز؛ طراح لباس: مهناز چتر فیروزه؛ طراح صحنه: جعفر مهیاری، مهناز چتر فیروزه؛ اصلاح رنگ و نور: یگانه آبیاره، عکاس: احمد حیدری؛ طراح لوگو و پوستر: مهدی رایگانی؛ زیرنویس و همگام سازی: بهار حیدری.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1371

به "فیلم کوتاه هاله برای نمایش در سینماهای فرانسه آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم کوتاه هاله برای نمایش در سینماهای فرانسه آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید