راهنمای سفر به لیون

به گزارش مجله ویراپارس، راهنمای مسافرتی به لیون | Travel Guide To Lyon

لیون، سومین شهر بزرگ کشور فرانسه است که در شرق این کشور قرار گرفته است. این شهر به وسیله دو رود بزرگ یعنی رون و سون و همچنین تپه های La Croix-Rousse و Fourvière به دو ناحیه متفاوت تقسیم شده است. جاذبه های گردشگری به ثبت رسیده در یونسکو و همچنین مراکز تفریحی در این شهر به مقدار ای مجذوب کننده است که هر گردشگری دوست دارد حداقل یکبار هم شده به آن سفر کند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به لیون سعی کرده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر لیون در فرانسه همراهی کنید.

راهنمای سفر به لیون

موقعیت جغرافیایی لیون

شهر لیون در فرانسه از لحاظ جغرافیایی در خاور مرکزی فرانسه قرار گرفته است. این شهر، سومین شهر بزرگ فرانسه، پس از پاریس و مارسی، محسوب می گردد. مساحت شهر لیون در کشور فرانسه نیز 48.87 کیلومترمربع بوده و طی آمار سرشماری که در سال 2014، اجرا شده نیز حدود 506,615 نفر در این شهر زندگی می کردند.

مختصری از تاریخ شهر لیون

لیون سالهای قبل از میلاد مسیح برای اسکان تعدادی از مهاجران رومی که از شهر وین بیرون رانده شده بودند احداث شد. این شهر که در آن زمان لوگوندوم (Lugdunum) نام داشت بر روی تپه فورویر (Fourvière) در سرزمین گل، اروپای غربی امروزی، ساخته شد و در طی سه قرن به مهم ترین مرکز امپراتوری روم در منطقه تبدیل شد. به تدریج محدوده شهر به پایین تپه و حاشیه رود سُن توسعه یافت و جمعیت آن به حدود صد هزار نفر رسید. شهر لیون اکنون شهری پیشرفته، تجاری و جهانگردی است و نقش مهمی در اقتصاد فرانسه دارد.

اطلاعات کلی شهر لیون

زبان رسمی: فرانسوی

واحد پول: یورو

نوع برق شهری: 220 ولت/ 50 هرتز

کد کشور: 33+

پیش شماره شهری: 04

شماره های اضطراری:

  • پلیس: 17
  • آمبولانس و آتش نشانی: 18

شماره اضطراری برای تماس: 112

اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

فرودگاه: فرودگاه بین المللی لیون-سنت اگزوپری

آب و هوای لیون

شهر لیون، با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد، دارای آب و هوای اقیانوسی و مدیترانه ای است. از همین رو هوایی گرم تر از سایر شهرهای کشور فرانسه دارد. مقدار بارش باران هم در سال حدود 832 میلی متر است. اگر می خواهید به این شهر سفر کنید، بهترین زمان فصل بهار و اوایل فصل پاییز است. این شهر تابستان های گرم و خشک و زمستان های سردی دارد. البته در فصل بهار هم احتمال بارش های ناگهانی در این شهر وجود دارد، پس از قلم نیاندازید که لباس مناسب همراهتان داشته باشید.

هزینه اقامت در لیون فرانسه

برای اقامت در هر شهر و کشوری باید توجه داشته باشید که چه فصل هایی در این شهر زمان اوج مسافر است و چه فصل هایی از مقدار جهانگردی در آن شهر کاسته می گردد. به طبع زمان های اوج مسافر نیز هزینه رزرو هتل بالاتر است، در لیون فرانسه هم این موضوع برقرار است؛ در تابستان این شهر با اوج مسافر روبرو است و هزینه هتل ها و هاستل ها هم افزایش می یابد. زمستان ها هم که فصل کاهش جهانگرد یا به اصطلاح low season در این شهر است و به دلیل سردتر شدن هوا جمعیت کمتری روانه این شهر می شوند، بنابراین قیمت هتل ها با کاهش روبرو می گردد. از همین رو همانطور که در بالا هم ذکر کردیم، بهترین زمان سفر به این شهر بهار است، هم شرایط آب و هوایی مناسب بوده و هم هزینه اقامت منطقی تر است.

در ادامه راهنمای سفر به لیون به چند هتل خوب و مناسب برای اقامت در این شهر فرانسوی اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر لیون

  • هتل رویال | Hotel Le Royal Lyon

هتل 5 ستاره در شهر لیون، به نام رویال وجود دارد، با اقامت در این شهر دسترسی راحتی به دیدنی های شهر خواهید داشت و همچنین تمامی امکانات رفاهی دراتاق ها و به طور کلی در این هتل برقرار است. اقامت رویایی را می توانید در این هتل داشته باشید.

وب سایت: www.sofitel.com

شماره تلفن: 0033478375731

آدرس: فرانسه - لیون 20 Place Bellecour، 69002 Lyon، France

  • هتل مرکور | Hotel Mercure Lyon Centre Saxe Lafayette

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به لیون، مرکور است. با اقامت در این هتل تجربه فوق العاده ای خواهید داشت از جمله امکاناتی که در این هتل وجود دارد نیز شامل استخر، سالن بدنسازی، اتاق های شیک و راحت و خدمات رسانی و … می گردد.

شماره تلفن: 0033472619090

آدرس: فرانسه - لیون 6 Rue le Royer، 69003 Lyon، France

  • هتل کامپانیل | Hotel Campanile Lyon Centre - Gare Part-Dieu

هتل 3 ستاره کامپانیل در مرکز شهر لیون قرار گرفته است و دسترسی بسیار راحتی به مراکز تفریحی و اماکن دیدنی نیز می توانید داشته باشید. شاید اتاق های این هتل بزرگ و روشن نباشند اما امکانات کافی برای اقامت خواهند داشت و همچنین هزینه منطقی تری هم دارند.

شماره تلفن: 0033472363100

آدرس: فرانسه - لیون 31 Rue Maurice Flandin، 69003 Lyon-3E-Arrondissement، France

هزینه خورد و خوراک در لیون

همواره در شهرهای توریستی هتل ها و رستوران های متنوع و خوبی وجود دارد. لیون هم از این قاعده خارج نیست و به دلیل داشتن رستوران های خوبی که دارد بسیار در جهان شهره است. اما کمی هزینه خورد و خوراک در این شهر بالاست تا جایی که می توانی سعی کنید از غذا فروشی های خیابانی برای خرید غذا استفاده کنید، هم هزینه کمتری می پردازید و هم اینکه خیلی سریع تر آماده می شوند.

هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، به طور مثال در این شهر فرانسوی:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 12 یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 50 یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر لیون تقریبا ارزان تر است و مبلغ 8 یورو می باشد.

در ادامه راهنمای سفر به لیون می خواهیم چند رستوران در این شهر فرانسوی برایتان معرفی کنیم.

رستوران های پیشنهادی در شهر لیون

  • رستوران | Christian Tetedoie

رستورانی لوکس با غذاهای فوق العاده خوبی که دارد می تواند بسیار از افراد و توریست ها را سرو یک وعده غذا در رستورانی با فضای رمانتیک و شیک وسوسه کند؛ اما خوردن یک وعده غذا در این رستوران کمی بالاست.

آدرس: فرانسه - لیون Rue Pierre Marion، 69005 Lyon، France

  • رستوران له موس | Restaurant Le Musée

در شهر لیون حیف است که طعم غذاهای فرانسوی را نچشید، برای همین موضوع می توانید به رستوران له موس بروید و بهترین و بی نظیرترین غذاهای فرانسوی را میل کنید.

آدرس: فرانسه - لیون 2B Rue des Forces، 69002 Lyon، France

  • رستوران بیگ فرناند | Big Fernand Restaurant

برای خوردن برگرهای خوشمزه و با قیمت های مناسب می توانید به رستوران بیگ فرناند در این شهر بروید.

آدرس: فرانسه - لیون 36 Rue Ferrandière، 69002 Lyon، France

هزینه حمل و نقل در لیون

هزینه بلیط تک سفره 1.80 یورو

هزینه بلیط ماهانه 63 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 2.25 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 1.83 یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 34 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.37 یورو

جاذبه های جهانگردی در لیون

  • موزه هنرهای زیبا | Musée des Beaux Arts

میراث فرهنگ تاثیرگذار لیون در موزه هنرهای زیبای این شهر نمایانگر است. این موزه معمولا بهترین موزه هنرهای زیبای فرانسه پس از موزه مشهور لوور به شمار می رود. در میدان Place des Terreaux نزدیک تالار شهر، می توانید این کاخ موزه ارزشمند قرن هفدهمی را پیدا کنید. موزه یاد شده یکی از بزرگ ترین مجموعه های هنری اروپا شامل عتیقه جات، نقاشی ها، مجسمه ها و هنرهای تزئینی از مصر باستان تا عصر حاضر را به معرض نمایش گذاشته است.

  • سالن اپرای لیون | Opéra de Lyon

سالن اپرای لیون در میدان پلیس د لا کمدی (Place de la Comédie) قرار گرفته است. این سالن زیبا با گنبدی شگفت انگیز در قرن نوزدهم ساخته شده است. تئاتر اصلی از طریق ژان نوول بازسازی شد که طی عملیات با استفاده از تکنیک های معماری مدرن مقدار سالن رو سه برابر کرد. اگه به موسیقی کلاسیک علاقمند هستید می توانید در این مکان به دیدنی اپرای مشهوری همچون رومئو و ژولیت (موزارت) و کارمِن (ژرژ بیزه) و همچنین اجراهای باله و کنسرت های موسیقی کلاسیک بپردازید.

آدرس: فرانسه - لیون 18 Rue Joseph Serlin، 69001 Lyon، France

  • پارک دو لا تت دو | Parc de la Tete dOr

این پارک زیبا که شبیه به کارت پستال هاست در زمینی به مساحت 117 هکتار واقع شده و فضای سبز ارزشمندی رو در اختیار عموم مردم میزارد. اینجا بزرگ ترین پارک در کشور فرانسه است که سمت چپ رود رون درست در مرکز شهر قرار گرفته است و یک باغ وحش و باغ گیاه شناسی هم در این پارک وجود دارد. شما می توانید در این پارک یک قایق کوچیک اجاره کنید و روی رودخانه به قایق سواری مشغول باشید.

آدرس: فرانسه - لیون Allée du Parc aux Moutons، 69006 Lyon، France

  • کلیسای نوتردام دی فوویه | Basilique Notre Dame de Fourviere

کلیسای نوتردام دی فوویه بر روی تپه فوویه قرار گرفته است. این کلیسا با 130 متر ارتفاعی که از رودخانه سن دارد یکی از بهترین جاذبه های لیون به شمار می رود. این بنای خیره کننده پس از جنگ فرانسه و پروس ساخته شده که مردم لیون عهد بستند تا اگه شهرشون نجات پیدا کرد، یک پناهگاه ماریان (وابسته به مریم مقدس) بسازند.

آدرس: فرانسه - لیون La Basilique Notre Dame de Fourvière، 69005 Lyon، France

  • کلیسای جامع سنت جان باتیست | Cathedral Saint Jean Baptiste

کلیسای جامع سنت جان باتیست از قرن 12 میلادی تا به امروز در این شهر به جای مانده است و به دلیل پنجره ها رنگ آمیزی شده ای که دارد از شهر خاصی در این شهر برخوردار است. پنجره گل سرخی شکل بزرگ کلیسا که قدمتش به سال 1392 برمی گردد، این امکان را فراهم می آورد تا نورهای رنگی زیبایی به وجود آید.

آدرس: فرانسه - لیون Cathédrale Saint-Jean-Baptiste، 69005 Lyon، France

مراکز خرید شهر لیون

  • مرکز خرید La Part Dieu Shopping Mall

آدرس: فرانسه - لیون 300 Boulevard Marius Vivier Merle، 69003 Lyon، France

  • مرکز خرید Pôle de Commerces et de Loisirs Confluence

آدرس: فرانسه - لیون 69002 Lyon، France

جشنواره های شهر لیون

  • جشنواره جشن نور

زمان برگزاری: 17 تا 19 آذر (به مدت سه شب از 8 تا 12 شب)

  • جشن نور

زمان برگزاری: 17 شهریور

  • جشنواره شبهای فوریور

زمان برگزاری: از ماه خرداد تا مرداد

بایدها و نبایدها در لیون فرانسه

  • برای صرفه جویی در هزینه های خودتان سعی کنید از فروشگاه های 2 یورویی خرید. این فروشگاه ها در مرکز لیون کنار میدان Terreaux Place و نزدیک Bellecour قرار دارند.
  • حتما کارت شهری یا City card تهیه کنید تا بتوانید به طور رایگان از موزه ها و نمایش هایی که در این شهر برگزار می گردد دیدن فرمایید. مهم تر از همه اینکه این کارت دسترسی نامحدود به سیستم حمل و نقل عمومی لیون را برایتان فراهم می کند.
  • جهت کسب اطلاعات لازم جهت اخذ ویزای این کشور می توانید را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2021

به "راهنمای سفر به لیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به لیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید