فارس من، برنامه درسی دانشگاه ها پشت درهای بسته نوشته نشود

به گزارش مجله ویراپارس، رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای، گفت: تحولاتی مانند فناوری ، تکنولوژی و صنعت در بعضی دانشگاه ها صورت می گیرد که باید به صورت مداوم با یکدیگر حرکت نمایند؛ همچنین نباید برنامه های درسی در اتاق های در بسته دانشگاه ها توسط افراد دانش آموخته نوشته گردد.

فارس من، برنامه درسی دانشگاه ها پشت درهای بسته نوشته نشود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من نوشته اند: چرا تناسبی بین دروس دانشگاه و بازار کار وجود ندارد؟

این کاربران نوشته اند که یکی از دغدغه های اصلی هر دانشجو خصوصاً رشته کامپیوتر بحث کار و آینده کاریش است. مطالب و واحدهای درسی رشته کامپیوتر فاصله زیادی با بازار کار دارد، دانشجو باید از دانشگاه تخصص بگیرد نه اینکه صرفاً یکسری دیتا و اطلاعات به دانسته هایش اضافه کند. دروس این رشته مدت هاست قدیمی شده است و در دنیایی که با سرعت پیش می رود یادگیری این دروس دردی را دوا نمی کند و دانشجو خودش باید در مؤسسات و مراکز آموزشی اقدام به یادگیری مطالبی کند که بازار کار وجود دارد.

این یعنی علمی را در دانشگاه یاد می گیرید که برای بازار کار دانشجو خروجی ندارد. از مسؤولین خواهشمندیم این شکاف بین دروس و بازار کار را در اولویت کارشان قرار دهند.

برنامه درسی دانشگاه ها پشت درهای بسته نوشته نگردد

در پیگیری ها، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای در این باره به خبرنگار، گفت: ارتباط مداومی بین دانشگاه، بازار کار، صنعت و بخش های بیرونی وجود دارد که نباید از بین برود. تحولاتی مانند فناوری ، تکنولوژی و صنعت در بعضی دانشگاه ها صورت می گیرد که باید به صورت مداوم با یکدیگر حرکت نمایند؛ همچنین نباید برنامه های درسی در اتاق های در بسته دانشگاه ها توسط افراد دانش آموخته نوشته گردد که متاسفانه گاهی اوقات شاهد چنین کاری در دانشگاه ها هستیم.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای در ادامه گفت: دانشگاه باید روی بخش های کارورزی، پروژه و دروس عملی به صورت دقیق نظارت داشته باشد. ماهیت بیشتر دروس دانشگاهی نظری و در چارچوب کلاس های دانشگاه است و اگر فایلی ایجاد کنیم تا دانشجو و استاد همراه با هم در صنعت حضور پیدا نمایند تا ارتباط مداوم پیدا گردد و به شناخت مسائل بپردازند قطعاً این مساله شناسی به بهترین نحو ممکن پیش خواهد رفت.

نظارت دقیق دانشگاه ها روی بخش های کارورزی، پروژه و دروس عملی

وی اضافه نمود: متاسفانه عد ه ای متخصص بدون اینکه ارتباطی با بازار کار، صنعت و تحولات فناوری و بیرون از دانشگاه ها داشته باشند به صورت تک بعدی رفتار می نمایند و فاصله زیادی بین صنایع و دانشگاه ها بوجود می آورند؛ بنابراین باید بین دانشگاه ها، بازار کار علی الخصوص بخش های خصوصی و افرادی که فناوری های پیشرو را در اختیار دارند و کارهای پژوهشی و تحقیقاتی انجام می دهند ارتباط مداوم برقرار باشد و برنامه های درسی به صورت درستی نوشته گردد.

صالحی عمران اضافه نمود: در کشورهای صنعتی دانشجو و استاد در دانشگاه ها، مرزهای دانش و داخل سیستم آموزشی با یک برنامه ریزی مدون به سمت صنعت می فرایند و از نزدیک با فناوری های جدید آشنا می شوند و این چرخه دائمی باعث می گردد از این طریق بلافاصله برطرف ایرادات و مسائل حوزه صنعت نمایان می گردد و برنامه های درسی باید مبتنی بر نیازهای بازار کار تدوین گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1039

به "فارس من، برنامه درسی دانشگاه ها پشت درهای بسته نوشته نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، برنامه درسی دانشگاه ها پشت درهای بسته نوشته نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید