معرفی کسب و کار فراوری زغال و مقدار سوددهی آن

به گزارش مجله ویراپارس، کسب و کارهای فراوریی زیادی وجود دارند که هر یک فراز و فرودهای خود را داشته و نیازمند پیش نیازهای متفاوتی هستند. از طرفی برخی از کارهای فراوریی با وجود هزینه های زیاد برای راه اندازیشان، اندازه سوددهی پایینی دارند. اما در این میان، کسب و کار فراوری زغال صنعتی به عنوان یکی از کارهای فراوریی سودآور شناخته می گردد.

معرفی کسب و کار فراوری زغال و مقدار سوددهی آن

این کسب و کار مزیت های فراوانی دارد و به کارآفرین این امکان را می دهد که فقط تا چند ماه پس از راه اندازی خط فراوری، به سود و عایدیی مطلوب برسد. اما به نظر شما فراوری زغال چه مزایایی نسبت به دیگر کسب و کارهای فراوریی دارد و چگونه می توان سودآوری خوبی از آن داشت؟ در ادامه به پاسخ این سوالات می پردازیم.

مزیت فراوری زغال نسبت به دیگر کسب و کارهای فراوریی

فراوری زغال در گذشته با روش های سنتی انجام می شد. اما امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی، فراوری زغال فشرده نیز به روش صنعتی انجام می شود که این امر مزایای زیر را دارد:

· وجود مواد اولیه مقرون به صرفه و در دسترس

برای فراوری زغال صنعتی از ضایعات چوبی مانند خاک اره، خاک زغال و پوست گردو استفاده می شود. همه این مواد نیز با قیمتی مقرون به صرفه و روش هایی آسان قابل تهیه هستند. اما کسب و کارهای فراوریی دیگر در بیشتر اوقات احتیاجمند تهیه مواد اولیه ای با قیمت های زیاد هستند و حتی تهیه بعضی از آن ها نیز آسان نیست.

· جلوگیری از ایجاد آلودگی ناشی از فراوری زغال

زغال صنعتی با کوره های صنعتی پخته می شود. جالب است بدانید که این کوره ها گاز گلخانه ای زیادی فراوری نمی نمایند و باعث آلودگی هوا نمی شوند. در حالی که در کسب و کارهای دیگر ماشین آلات صنعتی و موارد دیگر باعث ایجاد آلودگی در محیط اطراف کارگاه و کارخانه می شوند.

· بهره وری و فراوری زغال بیشتر

در فراوری زغال صنعتی، از حرارت غیرمستقیم برای پخت بریکت ها استفاده می شود. همین امر باعث می شود که مقدار زغال بیشتری با صرف انرژی کم فراوری شود. در حالی که بیشتر کسب و کارهای فراوریی، احتیاجمند مصرف انرژی زیادی هستند.

· احتیاج نداشتن به نیروی انسانی زیاد

در گذشته برای فراوری زغال سنتی باید چند اپراتور در کنار کوره سنتی می ماندند تا فراوری زغال با موفقیت انجام شود. اما امروزه دستگاه فراوری زغال با علم و تکنولوژی همراه شده است و همین امر، استفاده از نیروی انسانی زیاد و 24 ساعته برای فراوری زغال را احتیاج ندارد. در حالی که کسب و کارهای فراوریی دیگر احتیاجمند افراد زیادی برای ماندن در کنار دستگاه ها وکنترل آن ها هستند.

· آسیب کم به محیط زیست و هوای محیط اطراف به مقدار قابل توجه

جالب است بدانید که درب کوره های صنعتی فراوری زغال، دارای طراحی خاصی هستند. این طراحی باعث می شود هنگام فعالیت کوره، هیچ گونه هوایی وارد آن نشده و از طرف دیگر هیچ گونه دودی نیز از آن خارج نشود.

· محدود شدن زمان فرآیند فراوری زغال

با استفاده از کوره های صنعتی در فراوری زغال، زمان کم تری برای فرآیند فراوری صرف می شود. همین امر به مقدار فراوری زغال فراوان، در زمانی محدود یاری می نماید. در حالیکه کوره های سنتی این امکان را به فراورینماینده نمی دهند.

· تقاضا زیاد و فروش خوب در بازار

شاید با خود فکر کنید که از زغال فقط برای مصارف خانگی استفاده می شود. اما جالب است بدانید که امروزه از زغال در هنر، صنعت و موارد زیادی استفاده می شود. همین امر نیز نشان دهنده تقاضای بالای زغال در بازار است. در نتیجه می توان گفت که شما با انتخاب کسب و کار فراوری زغال نگرانی های دیگر کسب و کارهای فراوریی برای فروش محصولاتتان را ندارید.

· عدم فراوری دود در فرآیند فراوری زغال

کوره های صنعتی به گونه ای ساخته شده اند که هیچ دودی فراوری نمی نمایند. به همین علت این کسب و کار نسبت به دیگر مشاغل فراوریی، آسیب کم تری به پرسنل و محیط زیست می زند.

· فراوری زغال باکیفیت و ماندگار

در فراوری زغال صنعتی مواد اولیه همانند خاک اره، خاک زغال و پوست گردو به هم فشرده می شوند. همین فشردگی باعث می شود که ماندگاری و زمان سوختن زغال طولانی تر شده و محصول فراوریی شما کیفیت خوبی داشته باشد. همانطور که در این مطلب از نسیم آنلاین گفته شده، برترین روش برای فراوری زغال باکیفیت، استفاده از خاک اره است.

سودآوری فراوری زغال فشرده

قبل از آنالیز سودآوری فراوری زغال فشرده باید بدانید که موفقیت هر کسب و کار فراوریی، در فراوری محصولی با کیفیت مطلوب، قیمتی به صرفه و رضایت مند برای مشتری است. این امر احتیاجمند استفاده از مواد اولیه ای مرغوب و باکیفیت و دستگاه هایی پیشرفته و تخصصی است. پس از قلم نیاندازید که در فراوری زغال فشرده و دریافت سود و عایدی خوب از آن، باید ابتدا به صورت تخصصی و حرفه ای وارد این حیطه شوید.

اما به طور کلی این کسب و کار، سودآوری مطلوبی نسبت به دیگر کسب و کارهای فراوریی دارد. چون تهیه مواد اولیه برای فراوری زغال فشرده، مقرون به صرفه و آسان است و دستگاه فراوری زغال فشرده دست دوم و نو در بازار نیز وجود دارد.

شما می توانید برای افزایش سودآوری فراوری زغال فشرده، به مراکز معتبر عرضه نماینده مواد اولیه و دستگاه های فراوری زغال مراجعه نموده و خیالتان از بابت خرید مواد اولیه و دستگاه، با قیمتی به صرفه و کیفیتی مطلوب راحت باشد.

البته از قلم نیاندازید که همه کسب و کارها و پرسنل آن ها احتیاجمند داشتن برنامه کاری منظم هستند. شما می توانید با ارائه برنامه کاری برای کارگرانتان، مقدار راندمان و عملکرد آن ها را بالا ببرید و از اتلاف وقت و بیکار ماندن آن ها جلوگیری کنید. این امر به شما یاری می نماید تا مقدار حقوق کارگرانتان را براساس عملکرد و بازدهیشان پرداخت کنید.

با وجود همه این موارد می توان این گونه نتیجه گرفت که سودآوری کسب و کار فراوری زغال فشرده، بالاست. چون شما می توانید با سرمایه ای محدود در طی چند ماه، به سود خالص برسید و حتی سرمایه اولیه پرداختیتان نیز هر چه زودتر به شما برمی شود.

چطور فراوری زغال را آغاز کنیم؟

قبل از آغاز فراوری زغال ابتدا بهتر است درباره این کسب و کار به خوبی تحقیق کنید. بعد از آن با آنالیز مقدار بودجه و سرمایه در اختیارتان، تصمیم به راه اندازی خط فراوری زغال فشرده بگیرید. البته از قلم نیاندازید که هیچ کار فراوریی بدون آموزش امکان پذیر نیست. پس بهتر است برای فراوری زغال در کنار افراد با تجربه باشید و با مشورت گرفتن و آموزش تماشا از آن ها فراوری زغال را آغاز کنید.

به طور کلی فراوری زغال احتیاجمند پیش احتیاجهای زیر است:

  1. دریافت مجوزهای مربوطه
  2. آشنایی با دستگاه های فراوری زغال و کوره های صنعتی
  3. پیدا کردن مکان مناسب برای استقرار دستگاه ها و راه اندازی کارگاه
  4. تهیه دستگاه های مورد احتیاج همانند کوره، اکسترودر، خشک کن و سرند
  5. خرید مواد اولیه مرغوب
  6. استخدام پرسنل

برترین روش برای فراوری زغال

عایدی فراوری زغال در انتخاب برترین روش برای این کار تاثیر زیادی دارد. شما باید بدانید که فراوری زغال به روش صنعتی، بهتر از روش سنتی شما را به عایدی می رساند.

شرکت سازه ابتکار ارشد، یکی از فراورینمایندکان دستگاه های فراوری زغال فشرده نو و دست دوم در ایران است. این شرکت، با رونمایی از جدیدترین دستگاه برای فراوری زغال به شما در انتخاب و به کارگیری برترین روش برای فراوری این محصول یاری می نماید. از قلم نیاندازید که تمامی دستگاه های فراوریی به وسیله این شرکت، دارای استانداردهای لازم هستند و با در نظر گرفتن دغدغه مشتری فراوری می شوند.

جالب است بدانید که شرکت سازه ابتکار ارشد، علاوه بر فراوری و ارائه دستگاه های مورد احتیاج برای خط فراوری زغال فشرده، به شما در تهیه مواد اولیه مرغوب و با کیفیت و فروش محصولاتتان یاری می نماید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2205

به "معرفی کسب و کار فراوری زغال و مقدار سوددهی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کسب و کار فراوری زغال و مقدار سوددهی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید