طرز تهیه دسر سه رنگ هندوانه ای؛ ویژه شب یلدا

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگارانـ همان طور که می دانیم شب یلدا یکی از سنت های کهن ماست. در این شب بلند خانواده ها دور هم جمع می شوند و در کنار هم میوه و تنقلات مخصوص این شب را میل می نمایند. یکی از معروف ترین خوراکی های این شب از قدیم تا به امروز انار و هندوانه است. بسیار زیباست که در کنار خود این میوه ها از دسر هایی بهره ببرید که تزیینی شبیه به انار یا هندوانه دارند. تهیه این دسر ها معمولا زمان بر و با صرف هزینه زیاد است؛ ولی ما در این مطلب می خواهیم به آموزش دسر یلدایی زیبا به شکل هندوانه بپردازیم که تهیه آن ها بسیار راحت است؛ بعلاوه نیازی به تهیه مواد اولیه گران قیمت ندارد. در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر سه رنگ هنداونه ای همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

طرز تهیه دسر سه رنگ هندوانه ای؛ ویژه شب یلدا

مواد لازم برای تهیه دسر سه رنگ

شیر: یک سوم لیوان

خامه صبحانه: 100 گرم

پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری سرپر

آب سرد: یک سوم لیوان

کره: 100 گرم

شکر: 1 لیوان

شکلات سفید: 220 گرم

رنگ خوراکی (سبز و قرمز): به مقدار لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

1 ـ نکات مربوط به رنگ خوراکی

اگر به استفاده از رنگ های خوراکی شیمیایی و بازاری تمایلی ندارید، می توانید از رنگ های خانگی و طبیعی بهره ببرید. مثلا برای تهیه رنگ قرمز از آب لبو و برای تهیه رنگ سبز از آب اسفناج بهره ببرید.

2 ـ نکات مربوط به پودر ژلاتین

ژلاتین ماده ای بدون رنگ و مزه است و از کلاژن گرفته می گردد که در بخش هایی از بدن حیوانات وجود دارد. برای حل کردن پودر ژلاتین همواره از روش بن ماری بهره ببرید. به این صورت که ظرف حاوی پودر ژلاتین و آب را روی بخار آب جوش بگذارید. توجه داشته باشید که اگر ژلاتین را در دمای خیلی بالا آب کنید، بوی بدی از آن متساعد خواهد شد. بعلاوه یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین معادل 4 ورق ژلاتین است. پودر ژلاتین را باید در یک ظرف در بسته و حتماً در مکان خشک و خنک نگه داری کنید. پس از اینکه بسته حاوی پودر ژلاتین را باز کردید، تا 6 ماه فرصت استفاده از آن را دارید و بعد از این مدت خاصیت خود را از دست خواهد داد.

طرز تهیه دسر سه رنگ هنداونه ای

1 ـ ابتدا پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید؛ سپس آن را روی بخار کتری یا سماور بگذارید تا ژلاتین به صورت بن ماری حل و کاملا شفاف و یکدست گردد.

2 ـ شیر + شکر+ خامه صبحانه + کره را داخل یک قابلمه بریزید و مخلوط کنید؛ سپس قابلمه را روی حرارت میانه اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا مواد به جوش بیاید.

3 ـ بعد از اینکه مایه داخل قابلمه چهار دقیقه جوشید، اجاق گاز را خاموش کنید؛ سپس شکلات سفید را همراه با ژلاتین حل شده به قابلمه دسر اضافه کنید و اجازه بدهید شکلات حل گردد؛ سپس خوب مواد را به هم بزنید تا کاملا یکدست گردد.

4 ـ مایه دسر را به سه قسمت زیاد، میانه و کم تقسیم کنید و داخل کاسه های جداگانه بریزید. به مایه بیشتر رنگ خوراکی قرمز و به مایه میانه رنگ خوراکی سبز اضافه کنید و مایه کمتر هم سفید باقی بماند.

5 ـ داخل یک ظرف یا قالب مستطیل شکل را با نایلون بپوشانید؛ سپس مایه سبز رنگ را کف قالب بریزید و به مدت ده دقیقه داخل یخچال بگذارید تا ببندد. بعد مایه سفید را روی لایه سبز بریزید و دوباره قالب را به مدت ده دقیقه داخل یخچال بگذارید. در مرحله آخر مایه قرمز رنگ را روی لایه سفید بریزید و قالب را به مدت 5 ساعت داخل یخچال بگذارید تا دسر شما کاملا ببندد و سفت گردد. بعد از این مدت زمان دسر را از قالب خارج کنید و به صورت دلخواه برش بزنید و برش های رنگی را داخل ظرف سرو بچینید. برای تزیین می توانید از شکلات چیپسی به جای تخم هندوانه بهره ببرید و آن را روی قسمت قرمز رنگ دسر بچینید، نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2163

به "طرز تهیه دسر سه رنگ هندوانه ای؛ ویژه شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر سه رنگ هندوانه ای؛ ویژه شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید