شاهین طبع: بازیکنانم باهوش عمل کردند، مسائل شخصی را به تیم ملی نمی آورم

به گزارش مجله ویراپارس، سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: بازیکنانم در بازی برابر استرالیا باهوش بودند و من هیچگاه مسائل شخصی را به تیم ملی وارد نکرده ام.

شاهین طبع: بازیکنانم باهوش عمل کردند، مسائل شخصی را به تیم ملی نمی آورم

به گزارش خبرنگاران، مهران شاهین طبع پس از صعود تیم ملی بسکتبال به جام جهانی در این مورد شرح داد: بازیکنانم کار بزرگی کردند و به آنها تبریک می گویم. در همه مناطق زمین و بازی خوب بودند در حالی که بازیکنان استرالیا نشان دادند که توانمند هستند.

او ادامه داد: بازی اول را باختیم چون ما زیر سبد را نتوانستیم کنترل کنیم. بعضی اوقات یک اتفاق هایی در زمین میافتد که باعث شکست است اما بازیکنانم در این بازی باهوش بودند و تیم استرالیا را شکست دادند. در حالی که استرالیایی ها بازیکنان خوبی در سطح جهانی دارند که در یک سطح بازی می نمایند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال اضافه کرد: حضور در جام جهانی برای ما مهم بود و باید کارمان را با قدرت ادامه بدهیم. من این برد را به همه تبریک می گویم و از رسانه ها هم هیچ گلایه ای ندارم، از آن هایی که تعریف کردند سپاسگزارم و آن هایی هم که انتقاد کردند از نظراتشان استفاده کردم. من بسکتبال را طور دیگری می بینم و از همه ممنون هستم چون می دانم از این پیروزی و صعود شاد هستید.

شاهین طبع با بیام اینکه مسائل شخصی را به تیم ملی وارد ننموده است، شرح داد: تیم ملی نیاز به یکسری تغییرات دارد و بعضی شرایط به وجود می آید که باید عمیق تر نگاه کنید. وجود من برای اهداف شخصی نیست و همه چیز برای من تیم ملی است. همانطور که الان به ایران عشق می ورزید، سن و سالتان هم بالاتر برود این حس میهن پرستی و وطن پرستی بسیار اهمیت بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در 15 ماه گذشته 8 پیروزی به دست آوردیم و کاری که انجام دادیم، کار کمی نبود. در تورنمنت هایی مثل انتخابی جام جهانی نمی توان توقع کسب پیروزی های بیشتری را داشت. امروز آرامش بیشتری نسبت به بازی قبلی مقابل ژاپن در سالن حکم فرما بود.

شاهین طبع در خصوص آماده سازی تیم ملی بسکتبال گفت: تیم ملی با دو هفته تمرین آماده نمی گردد و حاصل لیگ برتر، لیگ دسته یک و حتی تیم های پایه است. تیم ملی به بازی های سنگین نیاز دارد، ولی متاسفانه لیگ ما در چند سال گذشته ضعیف بوده و باید تقویت گردد. اگر چنین اتفاقی نیافتد، نمی توان از تیم ملی توقع خاصی داشت. در واقع وضعیت ما خیلی خوب نیست و متعادل است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال توضیح داد: ما در برخورد با کمبودهایی که داریم دو گزینه پیش روی مان است. یا باید بهانه بگیریم و یا باید با همین شرایط پیش برویم. شرایط مالی و اجتماعی سختی در کشور حکم فرماست و کمبودهایی وجود دارد. برای مثال شرکتی که لباس های تیم ملی را تهیه می نموده، از مسئولیت خود انصراف داده است. بنابراین ما باید سختی های کار را قبول کنیم و وارد جزئیات نشویم. اگر کسی هم در این بین اشتباه کرد، باید به خاطر بقیه از اشتباه او گذشت.

شاهین طبع گفت: هیچ مربی در جهان دوست ندارد که بازنده باشد، ولی بعضی مواقع بازیکنان به جرقه هایی نیاز دارند تا به خودشان بیایند. منظور من شخص خاصی نیست. علاوه بر این مربی هم می تواند اشتباه کند و این امری بدیهی است.

شاهین طبع در سرانجام در خصوص آماده سازی تیم ملی بسکتبال برای جام جهانی گفت: قرار است در تورنمنتی در کره جنوبی شرکت کنیم و در کوشش هستیم تا میزبان یک تورنمنت چهار جانبه در تهران باشیم. راه المپیک از جام جهانی می گذرد و اگر جام جهانی را از دست بدهیم، چندین ماه عقب می افتیم. تیم ملی نیاز به مدیریت بهتر و قوی تر دارد تا تورنمنت های بیشتر و بهتری را برای آماده سازی تیم ملی پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 157

به "شاهین طبع: بازیکنانم باهوش عمل کردند، مسائل شخصی را به تیم ملی نمی آورم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین طبع: بازیکنانم باهوش عمل کردند، مسائل شخصی را به تیم ملی نمی آورم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید