پیشنهاد خبرنگار فوتسال ژاپن برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران، مسابقات فوتسال قهرمانی 2020 آسیا برای کشورهای این قاره برای 16 تیم راه یافته به این مسابقات اهمیت دو چندانی داشت چرا که پنج تیم برتر این رقابت ها، جواز حضور در مسابقات جام جهانی فوتسال را هم کسب می کردند. شیوع ویروس کرونا ابتدا منجر به تعویق فوتسال قهرمانی آسیا به سال 2021 و سپس لغو این مسابقات شد.

پیشنهاد خبرنگار فوتسال ژاپن برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا

در نهایت AFC تصمیم گرفت میزبانی دوره بعدی این مسابقات در سال 2022 را به کشور کویت بسپارد و در صورت برگزاری جام جهانی فوتسال، به شیوه خودش سهمیه های آسیا را معین کند.

این موضوع انتقاد بسیاری از کشورها حتی ایران را در پی داشته است. باوجود اینکه طبق رنکینگ جهانی و آسیایی و همچنین شاخص های برگزاری لیگ فوتسال، صعود ایران به جام جهانی قطعی است اما عدم برگزاری مسابقات انتخابی بی عدالتی در قبال کشورهایی تلقی شده است که سرمایه گذاری زیادی در این رشته داشته اند.

استیو هریس خبرنگار و کارشناس فوتسال ژاپن که رویدادها و اتفاقات این رشته در قاره آسیا را به خوبی رصد می نماید، پیشنهادی را برای مشخص تیم های آسیایی برای حضور در جام جهانی ارائه نموده است.

استیو گفت: مسابقات مقدماتی فوتسال قهرمانی آسیا سال گذشته برگزار و منجر به صعود 16 تیم به این مسابقات شد. اگر مجبور باشیم از بین 16 تیم بدون رقابت واقعی تیم ها را انتخاب کنیم، قبل از هر چیز می توان تعداد تیم ها را به عدد هشت کاهش داد: تیم هایی که در مرحله مقدماتی در گروه های خود اول شدند یعنی تایلند، اندونزی، ازبکستان، ایران، چین، ژاپن، کویت و لبنان.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد می گردد بین این هشت تیم یک مسابقه (به صورت پلی آف) برگزار کرد: ایران مقابل اندونزی، ژاپن با چین، ازبکستان مقابل لبنان و تایلند برابر کویت. هر تیمی برنده شد راهی جام جهانی بگردد. بهترین تیم بازنده هم به عنوان سهمیه پنجم راهی جام جهانی گردد. این عادلانه ترین روش است.

خبرنگار و کارشناس فوتسال ژاپن درباره احتمال برگزاری جام جهانی فوتسال هم گفت: فکر می کنم اگر کمیته بین المللی المپیک، مسابقات المپیک توکیو را لغو کند، احتمال لغو جام جهانی از سوی فیفا بسیار زیاد است. و من کاملاً عقیده دارم که بازی های المپیک توکیو لغو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1452

به "پیشنهاد خبرنگار فوتسال ژاپن برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد خبرنگار فوتسال ژاپن برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید