آقاکوچکی: حریفان قدری داریم اما همچنان امیدوار به مدال هستیم

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران، بر اساس قرعه کشی صورت گرفته برای مسابقات با ویلچر بازیهای پارالمپیک توکیو، تیم ملی کشورمان در گروه دوم این رقابت ها با استرالیا، آمریکا، بریتانیا، آلمان و الجزایر هم گروه شده است.

آقاکوچکی: حریفان قدری داریم اما همچنان امیدوار به مدال هستیم

عباس آقاکوچکی سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان تاکید دارد که این قرعه بدترین قرعه ای بود که می توانست برای شاگردانش در بازیهای توکیو رقم بخورد.

وی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: آمریکا و انگلستان قهرمان پارالمپیک ریو و جام جهانی هستند. استرالیا و آلمان هم همواره در تمام رویدادها در صف مدعیان قرار داشته اند. همین دلیل کافی است برای تایید اینکه گروه بسکتبال با ویلچر ایران در توکیو، گروه سختی است.

وی ادامه داد: در گروه اول رقابت ها که تیم هایی مانند کره جنوبی، ژاپن، کانادا و ترکیه قرار دارند شرایط برای رقابت و کسب مجوز صعود به مراتب راحت تر است. در حالی که در گروه دوم مسابقات تمام بهترین های جهان قرار دارند که ایران هم یکی از آنها به حساب می آید.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر توضیح داد: اگر در یک رویداد، دیدارهای مقدماتی در شرایط راحت تری برگزار گردد تیم می تواند به مرور به هماهنگی بهتری دست یابد و جهت متعادل و قابل پیش بینی طی کند اما سخت بودن گروه ما در پارالمپیک و دیدارهایی که باید همان ابتدا با مدعیان داشته باشیم این شرایط را از ما خواهد گرفت. ملی پوشان بسکتبال با ویلچر در توکیو از همان ابتدا باید دیدارهای معین نماینده ای را برگزار نمایند و این موضوع می تواند روی عملکرد آنها تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه در خصوص قرعه کشی مسابقات با حریفان تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مرحله مقدمات پارالمپیک شاگردانش صحبت نموده است، گفت: از این بعد به بازیها نگاه می کنیم که اگر از دیدارهای سخت مقدماتی به سلامت عبور کنیم و بتوانیم به عنوان یکی از 4 تیم گروه وارد پلی آف شویم، در این مرحله دیدارهای راحت تری خواهیم داشت و می توانیم در شرایط بهتر برای نیمه نهایی کوشش کنیم. در هر صورت بازیکنان باید همت فردی و تیمی داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود در پارالمپیک دست یابیم.

شما پیش از این مدال آوری بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک توکیو صحبت می کردید و اینکه امید زیادی به تحقق این مهم دارید. با توجه به قرعه کشی اجرا شده و تاکیدی که بر سختی کار دارید آیا همچنان امیدوار به کسب مدال هستید؟ آقاکوچکی در پاسخ به این پرسش توضیح داد: قاعدتا اگر شرایط متعادل تری در قرعه کشی صورت می گرفت به طوری که می توانستیم یک جهت پلکانی را در جریان مسابقات طی کنیم شرایط برایمان بهتر بود و خود را به مدال نزدیکتر می دیدیم. با این حال همچنان نیم نگاه جدی به سکوی بازیها دارم.

وی در همین رابطه ادامه داد: پیش از این هم گفته بودم که به طور حتم تیم ملی بسکتبال با ویلچر در توکیو عملکردی بهتر از ریو خواهد داشت و در عین حال نیم نگاهی به سکو داریم. الان هم با وجود قرعه کشی اجرا شده از این دو هدف دور نمی شویم اگر چه کارمان سخت تر از قبل به نظر می رسد. پارالمپیک و رقابت در آن در شرایط عادی سخت است چه برسد به اینکه سخت ترین قرعه ممکن هم نصیب تیم شده باشد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر تاکید نمود: در گروه اول رقابت ها، تیم هایی قرار دارند که رقابت میان آنها خیلی سخت نیست. ژاپن، کره جنوبی و کلمبیا نمی توانند خیلی برای صعود دردسرساز شوند. کانادا هم همین شرایط را دارد اگر چه این تیم بازیکن بزرگی دارد که اخیرا به ترکیبش بازگشته است. در هر صورت اگر ما در گروه اول قرار داشتیم با اطمینان از عملکرد خود صحبت می کردیم اما امروز هم با امیدواری به بازیها و نتایج آن نگاه می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1634

به "آقاکوچکی: حریفان قدری داریم اما همچنان امیدوار به مدال هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقاکوچکی: حریفان قدری داریم اما همچنان امیدوار به مدال هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید