سوپ زنجبیل؛ غذای مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش مجله ویراپارس، عجیب نیست که در این روزها، نگران ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا یا حتی ویروس خطرناکی مثل کرونا باشید. این روز ها بیشتر از هر زمانی به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با ویروس های مزاحم احتیاج دارید. پس سعی کنید با خواب کافی و تغذیه مناسب، احتمال هجوم ویروس ها به بدنتان را پایین بیاورید. در این مطلب طرز تهیه سوپ زنجبیل را به شما آموزش می دهیم؛ یک غذای عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن. با ما همراه باشید.

سوپ زنجبیل؛ غذای مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مواد لازم برای تهیه سوپ زنجبیل

کره پاستوریزه 50 گرم

پیاز خرد شده یک عدد عظیم

زنجبیل تازه رنده شده یک چهارم لیوان

سیر چهار حبه

آب مرغ غلیظ دو لیوان

هویج نگینی خرد شده یک لیوان

سرکه قرمز سه قاشق غذاخوری

آب لیمو تازه دو قاشق غذاخوری

نمک به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

پودر کاری نوک قاشق چای خوری

پیازچه خرد شده دو ساقه

طرز تهیه سوپ زنجبیل

پیش از این طرز تهیه سوپ کدوحلوایی و زنجبیل را به شما آموزش داده بودیم و این بار می خواهیم یک سوپ متفاوت را با استفاده از زنجبیل همراه با شما آماده کنیم. در یک قابلمه مناسب، کره را روی حرارت ملایم آب کنید. سپس پیاز را در قابلمه ریخته و تفت دهید. وقتی که پیاز کمی سبک شد، سیر و زنجبیل رنده شده را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. مراقب باشید که قبل از آنکه آب پیاز ها کاملا جمع گردد و سیر حالت سوختگی به خود بگیرد، مرحله بعد را انجام دهید.

آب مرغ، هویج و سرکه قرمز را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید. وقتی مواد آغاز به جوشیدن کردند، شعله را کمتر کنید و به هویج برای پختن فرصت دهید. بین نیم ساعت تا 45 دقیقه برای پختن هویج و قوام آمدن مواد وقت لازم دارید.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و وقتی مواد از دمای جوش بیرون آمدند، با غذاساز سوپ را یکدست کنید. سپس نمک، فلفل و آب لیمو را هم به سوپ اضافه کنید و چند دقیقه دیگر آن را بجوشانید تا به غلظت دلخواهتان برسد. می توانید این سوپ را با خامه ترش تزیین کنید یا اینکه به ریختن پیازچه های تازه ای که ریز خرد نموده اید اکتفا کنید.

این سوپ غذای مفیدی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و در کنار آن می توانید از نوشیدن دیتاکس زنجبیل و دمنوش زنجبیل برای بالا بردن ایمنی بدنتان یاری بگیرید.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1225

به "سوپ زنجبیل؛ غذای مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپ زنجبیل؛ غذای مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید