سفیر پاکستان: دولت آمریکا در تعامل با طالبان توافقنامه قطر را ارزیابی کند

به گزارش مجله ویراپارس، سفیر پاکستان در کابل ضمن ابراز امیدواری به سرانجام یافتن هرچه زودتر ارزیابی توافقنامه قطر اظهار دشت که دولت آمریکا در تعامل با طالبان این توافقنامه را ارزیابی کند.

سفیر پاکستان: دولت آمریکا در تعامل با طالبان توافقنامه قطر را ارزیابی کند

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منصور احمدخان سفیر پاکستان در کابل از دولت جو بایدن خواسته است در تعامل با طالبان فرایند بازنگری توافقنامه قطر را ارزیابی کند.

وی به صدای آمریکا گفت که ما می دانیم فرایند بازنگری زمان بر است اما دولت آمریکا هرچه زودتر فرایند بازنگرای توافقنامه با طالبان را کامل کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

احمدخان ادامه داد که امیدواریم این فرایند به سمت نتیجه منطقی سوق پیدا کند و بازنگری توافقنامه توسط دولت باید نیز به زودی تکمیل گردد.

سفیر پاکستان در کابل اعلام کرد که پاکستان به طور جدی از طالبان خواسته است تا از جهت نظامی برای کسب قدرت خودداری کند زیرا این به معانی ادامه جنگ در افغانستان است.

وی با اشاره به تعهدات طالبان و آمریکا در توافقنامه قطر گفت که این توافقنامه تعهدات متقابلی برای طرفین دارد و بهتر است که ارزیابی آن به وسیله تعامل با طالبان انجام گردد.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان نیز هفته گذشته گفت: امیدوار است که اسلام آباد با دولت بایدن تعامل بیشتری داشته باشد و از آمریکا خواست تا فرایند صلح افغانستان را ادامه داده و نسبت به تعهد برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پایبند باشد.

وی اضافه کرد که من فکر می کنم دولت بایدن باید درک کند فرصتی که در افغانستان به وجود آمده نباید از دست برود، زیرا ما پس از مدت ها در جهت درست قرار گرفته ایم.

همچنین اسد مجید خان سفیر پاکستان در واشنگتن نیز گفته بود که آمریکا باید درباره تمدید مهلت اول ماه می برای خروج کامل نیروها از افغانستان با طالبان مشورت کند و نباید بطور یکجانبه در این باره تصمیم گیری کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1457

به "سفیر پاکستان: دولت آمریکا در تعامل با طالبان توافقنامه قطر را ارزیابی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر پاکستان: دولت آمریکا در تعامل با طالبان توافقنامه قطر را ارزیابی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید