سفارت انگلیس و صدور مجدد ویزا در ایران

به گزارش مجله ویراپارس، بعد از 4 سال و سه ماه، سفارت انگلیس در ایران از دیروز چهارشنبه 5 اسفند ماه فعالیت کنسولی خود جهت اخذ ویزا در ایران را از سر گرفت.

سفارت انگلیس و صدور مجدد ویزا در ایران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

بر اساس اعلام دولت انگلستان و در اجرای توافقات به عمل آمده میان دو کشور، بخش کنسولی سفارت انگلیس در ایران از دیروز فعالیت خود را از سر گرفت.

فیلیپ هاموند، وزیر خارجۀ انگلیس شامگاه سه شنبه،4 اسفند از آغاز به کار بخش خدمات صدور ویزای سفارت بریتانیا در تهران اطلاع داد و در توئیتر خود نوشت:

بخش خدمات ویزا و مهاجرت بریتانیا در ایران براساس قولی که شش ماه پیش پس از بازگشایی سفارت داده شد، از روز چهارشنبه آغاز به کار می نماید.

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران نیز با تایید این خبر گفت:

براساس اعلام دولت انگلستان و در اجرای توافقات قبلی میان دو کشور، بخش کنسولی سفارت انگلستان در ایران از چهارشنبه، 5 اسفند فعالیت مجدد خود را آغاز می نماید.

سفارت انگلیس در8 آذرماه 1390 به دنبال ورود عده ای از معترضان به داخل سفارت تعطیل شد و لندن رسما کارکنانش را از ایران فراخواند. پس از گذشت حدود 4 سال و در تاریخ اول شهریور 1394 سفارت انگلیس با حضور وزیر امور خارجه این کشور بازگشایی شد، اما بخش خدمات مربوط به صدور ویزا در آن موقع فعال نشد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در 16 بهمن ماه در سفری که به انگلیس داشت در نشست خبری مشترکی با وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کردد که صدور ویزا طی چند هفتۀ آینده آغاز خواهد شد.

ظریف در این نشست خبری گفت:

در این ملاقات توافق کردیم که تا چند هفتۀ دیگر دو کشور صدور ویزا را برای شهروندان عادی و گذرنامه های عادی آغاز نمایند. به نظر ما این اقدام، یک حرکت مثبت در جهت تبادل بیشتر بین مردم دو کشور است و امیدواریم که به درک بهتر از یکدیگر یاری کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 781

به "سفارت انگلیس و صدور مجدد ویزا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت انگلیس و صدور مجدد ویزا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید