رائول کاسترو بازنشسته شد اما حزب کمونیست کوبا بر استمرار تاکید دارد

به گزارش مجله ویراپارس، کوبا دوشنبه دفتر عصر کاسترو را بست و حزب حاکم کمونیست، رئیس جمهوری فعلی را برای جانشینی رائول کاسترو به عنوان رئیس حزب تعیین کرد و او گفت که همچنان در تصمیمات استراتژیک از سلف خود مشورت می گیرد.

رائول کاسترو بازنشسته شد اما حزب کمونیست کوبا بر استمرار تاکید دارد

به نقل از خبرگزاری رویترز، این جانشینی بیانگر خاتمه شش دهه حاکمیت برادران فیدل و رائول کاسترو است که انقلاب 1959 در این جزیره حوزه کارائیب با یازده میلیون جمعیت را رهبری کردند و یک کشور تحت کنترل کمونیسم در نزدیکی ایالات متحده بنا نهادند.

میگوئل دیاز-کانل، رئیس جمهوری 60 ساله کوبا که پیش از پیوستن به دولت ملی در سال 2009 در دو استان رئیس حزب بوده است، در سال 2018 جانشین کاسترو 89 ساله به عنوان رئیس جمهور شد و بعد همچنین نقش دبیر اول حزب که قدرتمندترین جایگاه در این کشور است، به دست گرفت.

انتخاب او بخشی از یک ترمیم گسترده تر دفتر سیاسی این حزب در جریان کنگره چهار روزه بود که عمدتا پشت درهای بسته تحت عنوان وحدت و استمرار برگزار گشت.

دیاز-کانل در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس حزب در جمع صدها هیات گفت: رفیق رائول... در مهمترین تصمیمات استراتژیک که اهمیت بالایی برای سرنوشت کشورمان دارند، طرف مشورت قرار می گیرد. او همواره حاضر خواهد بود. در صورت بروز هرگونه خطا یا نقص، او همچنان به راهنمایی و هشدار ادامه خواهد داد.

دیاز-کانل از زمان رسیدن به ریاست جمهوری بر استمرار تاکید می کند و انتظار نمی رود که او کوبا را از سیستم سوسیالیستی تک حزبی دور کند، با این حال برای اجرای اصلاحات اقتصادی تحت فشار قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری کوبا که دوشنبه بر خلاف پوشش نظامی کاسترو کت و شلوار به تن داشت، گفت که اقتصاد کشورش دوام داشته است، کوبا به دستاوردهای اجتماعی نظیر بهداشت و آموزش سراسری رسیده و در دوران پاندمی با دیگر کشورها همبستگی داشته و پزشک اعزام کرده است.

او همچنین به فعالان اپوزیسیون هشدار داد، به ویژه با رشد جنبشی از هنرمندان و روزنامه نگاران مخالف که اجراهای تحریک آمیز یا اعتراضات کوچک برگزار می کنند. رئیس جمهوری کوبا ادامه داد: آن مزدوران لومپن که از سرنوشت همه پول در می آورند، کسانی که خواستار حمله می شوند، کسانی که مرتباً با گفتار و عمل توهین می کنند... به شما توصیه می کنیم که صبر این مردم حدی دارد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1594

به "رائول کاسترو بازنشسته شد اما حزب کمونیست کوبا بر استمرار تاکید دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رائول کاسترو بازنشسته شد اما حزب کمونیست کوبا بر استمرار تاکید دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید