280 محصول فناورانه برای توسعه صنعت پتروشیمی عرضه شد

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یکی از اثرگذارترین صنایع در تحولات سیاسی، مالی و اجتماعی ایران را نفت و مشتقات آن می دانند. صنعتی که از دیرباز چرخ مالی کشور را چرخانده و این روند ادامه دارد.

280 محصول فناورانه برای توسعه صنعت پتروشیمی عرضه شد

از آنجایی که عایدی حاصل از صدور نفت خام، مهم ترین منبع مالی تامین بودجه کشور محسوب می گردد، به طور غیرمستقیم بر دیگر فعالیت های مالی تأثیر چشمگیری دارد اما این صنعت ماندگار و کهن برای بقا و ارتقای کارکرد خود نیازمند استفاده از فناوری های نوین و نوآوری های دانشی و تخصصی است این فناوری های بومی می تواند به توسعه معنادار صنعت نفت و مشتقات حاصل از آن منجر گردد.

شبکه فن بازار ملی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از جمله مجموعه هایی است که برای اتصال بازار عرضه و تقاضا کوشش می نماید و با ایجاد فن بازارهای تخصصی در حوزه های گاز، پتروشیمی، سلامت، شهر هوشمند و کشاورزی اقدام به معرفی محصولات فراوری شده در این حوزه های فناورانه نموده و بازار را به ایده ها و محصولات رسانده است.

حوزه پتروشیمی با معرفی 280 محصول فناورانه یکی از این عرصه های صنعتی است که توانسته به یاری کارگزاران این شبکه به نیازها پاسخ دهد. محصولاتی ایران ساخت که کاملا بومی و بر مبنای توان داخلی فراوری شده اند.

محصولات شیمیایی ضدرسوب و ضدخوردگی، دستگاه های آزمایشگاهی دانش بنیان صنعت نفت، دستگاه های میزان گیری خواص الکترونیکی، فراوری گازوئیل و قیر، فراوری نفتا، نفت سفید، گازوئیل کشتی و مشتقات نفتی دیگر، طراحی و اصلاح جوش، سنتز و پوشش نانو اکسیدهای فلزی (اکسید زیرکنیوم، نانو اکسید سیلیسیم و...)، ترموکوپل پلیتی، مهندسی و طراحی پمپ های صنعتی (سانتریفیوژ)، طراحی و ساخت قطعات کمپرسور های صنعتی و غیره از جمله این توانمندی های فناورانه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 30 آبان 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2155

به "280 محصول فناورانه برای توسعه صنعت پتروشیمی عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "280 محصول فناورانه برای توسعه صنعت پتروشیمی عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید