رئیس جمهور چین: هرگز ملت های دیگر را تحت سلطه قرار نخواهیم داد

به گزارش مجله ویراپارس، شی جین پینگ دبیر کل حزب کمونیست و رئیس جمهور چین روز پنجشنبه در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس این حزب تاکید نمود که ما هرگز مردم سایر کشورها را تحت سلطه قرار نخواهیم داد .

رئیس جمهور چین: هرگز ملت های دیگر را تحت سلطه قرار نخواهیم داد

به نقل از خبرگزاری شینهوا ، دبیر کل حزب کمونیست چین در سخنانی در میدان تیان آن من پکن با بیان اینکه ملت چین هیچ گرایش تجاوزکارانه یا سلطه طلبانه ای در ژن خود نداشته است ، اضافه نمود: حزب (کمونیست چین) به فکر آینده بشریت است و امیدوار به حرکت به جلو به همراه همه نیروهای پیشروی سرتاسر دنیا است. وی بعلاوه با بیان اینکه چین همیشه برای حفظ صلح و یاری به توسعه دنیای و حفظ نظم بین المللی کار نموده است ، خواهان کوشش های مداوم برای ارتقا و پیشبرد ساخت یک جامعه انسانی با آینده ای مشترک شد.

رئیس جمهور چین در بخش دیگری از سخنانش گفت که مردم چین هرگز به قدرت های خارجی اجازه زورگویی و تحت انقیاد درآوردن ما را نخواهند داد . هر کسی که برای انجام چنین کاری کوشش نماید با یک دیوار عظیم فولادی ایجاد شده به وسیله بیش از 1.4 میلیارد مردم چین برخورد خواهد نمود.

وی ادامه داد: ما هرگز مردم سایر کشورها را مورد ستم ، زورگویی یا سلطه قرار نداده و هرگز چنین کاری نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز ، رئیس جمهور چین در این سخنرانی یک ساعتی در میان جمعیت 70 هزار نفری در مرکز پکن ، بعلاوه وعده تقویت ارتش چین را داد و تعهد حزب کمونیست چین به اتحاد دوباره تایوان را اظهار داشت و گفت که ثبات اجتماعی در هنگ کنگ تضمین، و از امنیت و حق حاکمیت چین محافظت خواهد شد.

وی گفت: حل و فصل مساله تایوان و تحقق اتحاد دوباره کامل چین یک وظیفه مهم تاریخی حزب است. وی درباره هنگ کنگ و ماکائو گفت که چین به نص و روح اصل یک کشور ، دو سیستم پایبند است؛ اصلی که مطابق آن سطح بالایی از خودمختاری وعده داده شده است.

رئیس حزب کمونیست چین گفت: مردم چین نه تنها در نابود کردن دنیا قدیم پیروز بوده اند بلکه یک دنیا تازه خلق نموده اند. تنها سوسیالیسم می تواند چین را نجات دهد.

مراسم روز پنجشنبه با پرواز جت ها و بالگردهای نظامی شروع شد و در ادامه گروه کُر 3 هزار نفری آهنگ ها و سرودهای سوسیالیستی نواختند. این خبرگزاری غربی گزارش داد: حزب کمونیست چین در ابتدا دهقانان و کارگران را به خدمت گرفت اما در سیر تحول خود با در پیش دریافت سوسیالیسم با خصوصیات چینی ، بازارها و کارآفرینی را هم پذیرفت و در عین حال مدل اقتدارگرایی لنینی را هم حفظ کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1694

به "رئیس جمهور چین: هرگز ملت های دیگر را تحت سلطه قرار نخواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین: هرگز ملت های دیگر را تحت سلطه قرار نخواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید