همبازی خرس های بازیگوش پاندا شوید

به گزارش مجله ویراپارس، دوست دارید خرس های بانمک پاندا را از نزدیک ببینید؟ دوست دارید آن ها را بغل نموده و با آنها بازی کنید؟ سفر به این باغ وحش را از دست ندهید.

همبازی خرس های بازیگوش پاندا شوید

باغ وحش پکن که با نام باغ وحش بیجینگ نیز شناخته می گردد به خاطرداشتن گونه های خاص جانوری مانند پانداهای بانمک و بازیگوش در دنیا شناخته شده است. مجله گردشگری خبرنگاران در این مقاله سفری به این باغ وحش زیبا داشته است، همراه ما باشید.

چرا باید به تماشا باغ وحش پکن رفت؟

چین که در سال های اخیر در همه چیز رکورددار شده است، در ساخت باغ وحش نیز کوشش نموده که جزء یکی از برترین های دنیا باشد. خوشبختانه بخت با چینی ها یار بوده و به خاطر گونه های خاصی جانوری که در هیچ کجای دیگر دنیا یافت نمی گردد، توانسته اند در این زمینه نیز پیشتاز باشند. باغ وحش پکن یکی از بزرگ ترین و معروف ترین باغ های وحش دنیا است.

این باغ وحش ویژگی های خاصی دارد که در اینجا به چند مورد آن اشاره خواهیم.

موقعیت

باغ وحش پکن در شمال پکن، مرکز چین قرار گرفته است و به عنوان یک مقصد تفریحی محبوب برای مردم محلی و گردشگران خارجی شناخته می گردد.

مساحت

باغ وحش پکن مساحتی در حدود 220 هکتار دارد که آن را به یکی از بزرگ ترین باغ وحش های آسیا تبدیل نموده است.

تنوع حیات وحش

بیش از 450 گونه جانوری مختلف در این باغ وحش وجود دارد، از جمله گونه های نادر و خطرناکی مانند ببر سفید سیبری، شیر دریایی، گاومیش چینی، و خرس های پاندای کمیاب. جالب است بدانید که خرس های پاندا تنها در چین زندگی می نمایند و بومی این منطقه هستند. کشورهای دیگر این خرس های بانمک را از چین قرض می گیرند.

بخش های مختلف

باغ وحش پکن شامل بخش های متنوعی است، از جمله بخش حیوانات بزرگ، بخش پرندگان، بخش حیوانات دریا و پستانداران آبزی، بخش اسب و شتر، بخش جنگل بارانی و بخش حیوانات خانگی است. هر بخش شرایط طبیعی و تجهیزات خاص خود را دارد تا به حیوانات زندگی طبیعی تری ارائه دهد.

نمایش های زنده

بعلاوه در این باغ وحش برنامه های زنده و نمایش های مختلفی برای بازدیدنمایندگان برگزار می گردد. در این نمایش ها از شیرها، خرس ها، دلفین و سایر حیوانات استفاده می گردد.

تسهیلات و خدمات

در این باغ وحش امکانات و خدمات رفاهی متنوعی برای بازدیدنمایندگان از جمله رستوران ها، فروشگاه ها، کافی شاپ ها، ایستگاه های شارژ تلفن همراه، محل های استراحت و نشستن، سرویس های بهداشتی و دستشویی، وجود دارد.

طراحی و زیبایی

باغ وحش پکن با طراحی زیبا و محیط سبز خود به عنوان یک مقصد آرامش بخش و تماشای توجه بسیاری را به خود جلب نموده است. با وجود فضاهای باز و باغ های پرورش گیاهان، بازدیدنمایندگان احساس آرامش بسیاری خواهند داشت.

آموزش و آگاهی

باغ وحش پکن فرصتی را برای آموزش و آگاهی دادن در خصوص حفاظت از محیط زیست و حیوانات وحشی فراهم می نماید. بازدیدنمایندگان می توانند اطلاعاتی درباره نژادها، محیط زیست، تاریخچه و تکامل حیوانات را در این باغ وحش به دست آورند.

پیشنهاد مطالعه: حقایقی درباره مجسمه آزادی، بزرگ ترین تندیس دموکراسی دنیا را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2248

به "همبازی خرس های بازیگوش پاندا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همبازی خرس های بازیگوش پاندا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید