خروش مردم آمریکا علیه جنگ طلبان کاخ سفید ، 350 رویداد در نفی جنگ با ایران

به گزارش مجله ویراپارس، حتی عقب نشینی آشکار دانلد ترامپ از تهدید جنگ با ایران هم نتوانست مردم آمریکا را از تصمیم برای حضور در راهپیمایی ها و رویدادهای ضد جنگ در سراسر ایالات متحده منصرف کند.

خروش مردم آمریکا علیه جنگ طلبان کاخ سفید ، 350 رویداد در نفی جنگ با ایران

به گزارش خبرنگاران، نماینده مسلمان و آفریقایی تبار مجلس نمایندگان آمریکا که در روزهای اخیر بارها علیه لحن جنگ طلبانه رئیس جمهوری ایالات متحده موضع آشکار گرفته، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از مردم آمریکا دعوت کرد در رویدادهای نه به جنگ با ایران در روز پنجشنبه شرکت نمایند. ایلهان عمر این خواسته را در یک استوری اینستاگرامی با طرفداران خود به اشتراک گذاشت.

برای حضور در رویدادهای موسوم به نه به جنگ با ایران یک سایت به نام nowarwithiran.org راه اندازی شده است. تا ظهر روز پنجشنبه به وقت تهران درست 353 رویداد و راهپیمایی اعتراض آمیز در گوشه و کنار آمریکا برای ابراز مخالفت با جنگ طلبان ساکن کاخ سفید طراحی و برنامه ریزی شده که روز 9 ژانویه (امروز پنجشنبه 19 دی) برگزار می گردد. ضمن اینکه ثبت نام و برنامه ریزی برای این اعتراض ها همچنان ادامه دارد.

در بخش معرفی سایت نه به جنگ با ایران چنین آمده است: ما به جنگی دیگر وادار نمی شویم. روز پنجشنبه 9 ژانویه ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی اکثریت ضدجنگ در این کشور خود را نشان می دهند تا با جنگ طلبی ترامپ مخالفت نمایند و بگویند نه به جنگ با ایران. وقتی ترامپ با نادانی، ترس و خودخواهی وارد عمل می گردد، ما با دیپلماسی واکنش نشان می دهیم. ما اکثریت هستیم، متحد می مانیم و با جنگ ترامپ علیه ایران مخالفت می کنیم.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا با وجود چنگ و دندان نشان دادن در روزهای گذشته، آشکار از موضع خود در قبال جنگ علیه ایران عقب نشست و تهران را به اتحاد و مذاکره برای صلح فراخواند. از سوی دیگر، مردم آمریکا حتی تا پشت دیوارهای کاخ سفید رفته اند تا صدای مخالفت خود را با گروه جنگ طلب مستقر در این کاخ و ساختمان وزارت دفاع آمریکا-پنتاگون به گوش همگان برسانند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 715

به "خروش مردم آمریکا علیه جنگ طلبان کاخ سفید ، 350 رویداد در نفی جنگ با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروش مردم آمریکا علیه جنگ طلبان کاخ سفید ، 350 رویداد در نفی جنگ با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید