خراسان جنوبی ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران: استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تعمیق روابط بین دو کشور ایران و چین گفت: ایران و چین به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه ای و بین المللی از گذشته های دور دارای روابط تجاری و سیاسی گسترده ای با یکدیگر بوده اند.

خراسان جنوبی ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، وجه الله خدمتگزار عصر امروز در دیداربا سفیر چین با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور ایران است، اظهارکرد: این استان دارای ظرفیت های بسیار خوب مالی است ،از اینرو آماده پذیرایی از سرمایه گذاران خارجی خصوصاً سرمایه گذارانی از کشور چین هستیم.

وی با بیان اینکه در تحریم های ظالمانه استکبار علیه ایران، کشور چین همیشه در کنار ایران بوده است، گفت: امید است با توسعه روابط مالی بین دو کشور بتوان زمینه های بهتری برای توسعه سرمایه گذاری شرکت های چینی در خراسان جنوبی را فراهم ساخت.

استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت های مالی خراسان جنوبی اشاره نمود و اضافه کرد:خراسان جنوبی با دارا بودن 151 هزار کیلومتر مربع وسعت وحدود800هزار نفر جمعیت یکی از استان های بزرگ ایران است که دارای مردمی خوب ،متدین و انقلابی است که در تمامی عرصه ها و صحنه ها به عنوان مهمترین و بزرگترین پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی مطرح بوده اند.

خدمتگزار خراسان جنوبی را با دارا بودن 14 مرکز دانشگاهی و 35 هزار نفر دانشجو یکی از دانشگاهی ترین استان های کشور برشمرد وگفت: این استان با دارا بودن 460کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان بیشترین مرز را با این کشور دارا است ، ضمن اینکه روابط بسیار خوبی نیز با این کشور داشته و داریم.

استاندار خراسان جنوبی به وجود بازارچه مرز رسمی در این استان به عنوان یک ظرفیت بزرگ مالی اشاره نمود وگفت: خراسان جنوبی مطابق با ارزیابی های اجرا شده امن ترین استان کشور است که این امر می تواند به عنوان یک زیرساخت بسیار مهم در توسعه سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از حیث دارا بودن ذخایر معدنی هشتمین استان کشور است، اعلام کرد:درحال حاضر 318 معدن با 38 نوع مواد معدنی در استان وجود دارد که معادن مس، منیزیت، زغال سنگ و آهن از جمله آنها است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیارد و 500میلیون تن ذخیره معادن استان پیش بینی شده است، اضافه کرد: عمده محصولات این معادن به کشورهای عراق،ارمنستان،ترکمنستان، چین و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می گردد.

استاندارخراسان جنوبی اظهارکرد: در حال حاضر 9شهرک و 11ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که زمینه ای بسیارخوب برای سرمایه گذاری محسوب می گردد.

خدمتگزار ، به ظرفیت های کشاورزی استان اشاره نمود و اضافه کرد: در حال حاضر خراسان جنوبی در فراوری محصول عناب و زرشک مقام اول کشور در فراوری زعفران و پنبه مقام دوم کشور ، در فراوری گل نرگس مقام پنجم و در فراوری انار مقام ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد:در حال حاضر محصولاتی همچون کاشی،سرامیک،لاستیک،مصنوعات چوبی،موادنسوز و خوراک دام و طیور از این استان صادر می گردد.

وی به طرح هایی که با مشارکت چین در استان اجرایی شده است اشاره نمود و ادامه داد: اجرای طرح زغال سنک طبس و کارخانه چدن خوسف یا همکاری شرکت های چینی در حال انجام است.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد دو پروژه کارخانه کک وزغال سنگ طبس وراه اندازی خط مونتاز خودروی چینی در بیرجنددرمرحله سرمایه گذاری خارجی می باشند و یک پروزه ذوب آهن و فولاد سازی نیز در حال پیگیری بوده که امید است این طرح ها هر چه سریعتر به بهره برداری برسد .

خدمتگزار با بیان اینکه بعضی از طرح های صنعتی و فراوریی در استان به منظور انجام سرمایه گذاری های خارجی کارشناسی شده است، گفت: طرح توسعه کویر تایر بیرجند با 122میلیارد تومان سرمایه گذاری، طرح سیمان سپید فردوس با 30میلیاد تومان سرمایه گذاری، کارخانه استیل فردوس با 165میلیارد تومان سرمایه گذاری و کارخانه فرآورده های آهک با 8میلیارد تومان سرمایه گذاری از جمله این طرح ها است.

وی با بیان اینکه آماده راه اندازی کارخانه مونتاژ خودرو در بیرجند هستیم، گفت: در بخش کشاورزی نیز اجرای کارخانه فرآوده های قارچ با 6میلیارد و 500میلیون تومان اعتبار و اجرای طرح های کود بیولوژیک ورمی کمپوست از جمله طرح هایی است که آمادگی سرمایه گذاری خارجی در آنها وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه ما به سرمایه گذاری نگاه برد - برد است، گفت:قطعاً درسرمایه گذاری منافع دو طرف بر اساس احترام متقابل باید مورد توجه باشد.

خدمتگزار به اجرای خط آهن شرق به عنوان یکی از مهمترین طرح های مالی درسطح ملی اشاره نمودواضافه کرد: اجرای این خط آهن که از راستا چابهار،بیرجند و مشهد می گذرد می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه مالی منطقه ایفا کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود 9عنوان طرح که آمادگی جذب سرمایه گذار خارجی برای آنها وجود دارد خواهان اطلاع رسانی مناسب برای حضور سرمایه گذاران چینی در استان شد .

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 472

به "خراسان جنوبی ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید