خبرنگاران معاون استاندار یزد: تخصیص بودجه به تفت بر اساس جمعیت شناور منطقه باشد

به گزارش مجله ویراپارس، یزد-خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: جمعیت شناوری که در تفت حضور می یابد در سیاست گذاری، برنامه ریزی و تخصیص بودجه برای این شهرستان باید در نظر گرفته شود.

خبرنگاران معاون استاندار یزد: تخصیص بودجه به تفت بر اساس جمعیت شناور منطقه باشد

حضور مردم استان یزد در روزهای تعطیل در مناطق ییلاقی و روستایی شهرستان تفت، هزینه هایی زیادی از جمله افت فشار آب و آلودگی محیط زیست را بر این منطقه تحمیل میکند و لذا تفتی ها بارها از مسوولان استان خواسته اند تا نگاه بودجه ای به این شهرستان با در نظر دریافت جمعیت حاضر در این منطقه در روزهای تعطیل باشد.

به گزارش خبرنگاران، احمد ترحمی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه بخشدار بخش مرکزی تفت اضافه کرد: تفت به لحاظ نزدیکی به مرکز استان، در دسترس بودن و به عنوان باغشهر استان شرایط خاصی دارد که نگاه ویژه ای را می طلبد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: بزرگترین انتخابات کشور را پیش رو داریم که انتخابات شوراهای شهر و روستاها گستره زیادی را در برمی گیرد و انتخابات ریاست جمهوری برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی از بعد جهانی اهمیت ویژه ای دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد شرح داد: همه باید تلاش کنند تا با کاندیداتوری افراد در روستاهای مختلف، شورای روستاها شکل گیرد و تشویق به مشارکت و حضور هرچه بیشتر در انتخابات وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه شیوه نامه های بهداشتی برگزاری انتخابات برای شدیدترین شرایط کرونایی در نظر گرفته شده، اضافه کرد: اقدامات پیش زمینه ای مانند افزایش تعداد شعب اخذ رأی و حذف اثر انگشت برای این انتخابات لحاظ شده است.

ترحمی به افزایش آمار کرونا در استان هم پرداخت و گفت: از دو ماه قبل که شاهد کاهش آمار بستری های کرونایی بودیم متأسفانه آمار بستری از 120 نفر به 225 نفر رسیده و آمار موارد شدید از حدود 30 نفر به 54 نفر رسیده است و شاهد افزایش شدید تست های سرپایی هستیم.

وی تنها راه مقابله با ویروس کرونا را رعایت شیوه نامه های اجتماعی مطرح کرد و گفت: اقدامات واکسیناسیون علی رغم مشکلاتی که وجود داشت به خوبی در حال انجام است و تولید داخلی هم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون استاندار یزد تأکید کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است و این جریان خدمت پایانی ندارد و هرکس در هر جایگاهی که هست تا زمانی که فرصت دارد باید انجام وظیفه کند.

وی ضمن تشکر از تلاش های علی احمدیان، بخشدار سابق بخش مرکزی شهرستان تفت، انتصاب وی به معاونت برنامه ریزی و هماهنگی فرمانداری یزد و انتصاب مصطفی صادقیان به این بخشداری را تبریک گفت.

ترحمی پرهیز از نگاه نقطه ای، حرکت در چارچوب قانون، جلوگیری از رانت خواری و ویژه طلبی، داشتن نگاه توسعه متوازن و پرهیز از ورود به مسائل حاشیه ای را به بخشدار جدید تفت توصیه کرد.

فرماندار تفت هم در ابتدای این نشست گفت: زیرساخت های شهرستان بر اساس جمعیت ثابت و ساکن است در حالی که حضور جمعیت شناور چالش های جدی را برای تفت به ویژه در زمینه پسماند به وجود آورده است.

علیرضا نوکار اضافه کرد: در تعطیلات 12 و 13 فروردین دستگاه های تردد شمار بیش از 81 هزار تردد را ثبت کردند.

وی پدیده کوه خواری، زمین خواری و تجاوز اراضی ملی را عمده ترین معضلات بخش مرکزی تفت مطرح کرد و خواهان توجه بخشدار جدید به این معضلات شد.

در این مراسم از زحمات علی احمدیان تجلیل و مصطفی صادقیان به عنوان بخشدار بخش مرکزی شهرستان تفت معرفی شد.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری تفت در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1572

به "خبرنگاران معاون استاندار یزد: تخصیص بودجه به تفت بر اساس جمعیت شناور منطقه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار یزد: تخصیص بودجه به تفت بر اساس جمعیت شناور منطقه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید