خبرنگاران فعالیت اصناف جهرم برای پیشگیری از کرونا زمان بندی شد

به گزارش مجله ویراپارس، شیراز-خبرنگاران- رئیس ستاد شهرستانی مقابله با کرونای جهرم با بیان اینکه تعطیلی کامل اصناف در شرایط کرونایی به صلاح نیست گفت: به دلیل بالا رفتن آمار شیوع کرونا، فعالیت بخشی از اصناف جهرم از فردا(پنجشنبه) زمان بندی می شود.

خبرنگاران فعالیت اصناف جهرم برای پیشگیری از کرونا زمان بندی شد

فرماندار ویژه شهرستان جهرم عصر چهارشنبه 14 آبان 99 در جلسه با رؤسای اتحادیه واحدهای صنفی این شهرستان بیان مرد: با توجه به اینکه گرفتار این ویروس منحوس هستیم و متأسفانه آمار در شهرستان جهرم بسیار بالا رفته، مجبور هستیم که محدودیت های جدیدی برای فعالیت واحدهای صنفی در نظر بگیریم.

مهدی شفیعیان اضافه کرد: تمام مسائل واحدهای صنفی را درک می کنیم و واحدهای صنفی شهرستان بحمدالله پیشگام در رعایت دستورالعمل های بهداشتی بودند.

وی اضافه کرد: اما با توجه به اینکه شرایط شهر قرمز و خاص است، در این بحران سوم، نیازمند یاری و همیاری بیشتر اصناف هستیم؛ تعطیل کردن صددرصدی اصناف مسائلی را به دنبال دارد و باید با تلاش و رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی بکوشیم دچار تعطیلی صد در صدی نشویم.

شفیعیان اظهار کرد: به منظور رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از تعطیلی کامل اصناف در شهرستان جهرم تصمیم به زمان بندی اصناف گرفته شد.

رئیس ستاد شهرستانی کرونا گفت: تمام واحدهای صنفی ملزم به ارائه خدمات به صورت پیشخوان هستند و از ورود افراد به مغازه و واحدهای صنفی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی به منظور فرهنگ سازی فاصله گذاری اجتماعی، خط کشی را در واحد صنفی خود انجام دهند.

فرماندار ویژه جهرم گفت: آزمایشگاه های ازدواج در شهرستان به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند و برگزاری هرگونه مراسم عروسی ممنوع است و در صورت تخلف با قاطعیت برخورد خواهد شد.

صنوف تأمین کننده نیازمندی های اصلی شهروندان شامل این محدودیت نمی شوند

رئیس اداره صمت و رییس کمیسیون نظارت بر واحدهای صنفی شهرستان جهرم نیز در این جلسه گفت: شیوع بیماری کرونا در موج سوم بسیار شدید است و بنا به گزارش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تخت های بخش کرونای بیمارستان پیمانیه در حال تکمیل است.

بهنام اتحاد اضافه کرد: در شرایط کنونی همکاری و همیاری اصناف بسیار مهم و تاثیر گذار هستند و با وجود مسائل اقتصادی که واحدهای صنفی دارند اما نهایت همکاری در زمینه سلامت و بهداشت جامعه خواهند داشت.

وی اظهار کرد: واحد صنفی اغذیه فروشان، رستوران ها، بستنی ساز و آب میوه صرفاً به صورت بیرون بر و مانند روال قبل فعالیت خواهند داشت و آرایشگاه های زنانه، تالارهای پذیرایی، کافی شاپ ها و قهوه خانه ها همچنان فعالیت آنان ممنوع است.

وی ابراز کرد: برای دیگر واحدهای صنفی مانند طلافروشان، موبایل فروشان، آرایشگاه های مردانه، قنادی ها و ... از فردا صرفاً از ساعت 9 تا 11 صبح و 5 الی 7 عصر اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: صنوف تامین کننده نیازمندی های اصلی شهروندان شامل این محدودیت نمی شوند و طرح زمان بندی فعالیت اصناف از فردا پنجشنبه 15 آبان به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و سپس با نظر دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

به گفته وی در صورت رعایت نکردن واحدهای صنفی از این تصمیم به طور قطع با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

موج سوم کرونا هولناک تر از پیش رخ کرده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این جلسه گفت: موج سوم کرونا هولناک تر از پیش در جهرم رخ کرده است و تنها چهارتخت به تکمیل ظرفیت کل تخت های کرونایی شهرستان جهرم باقی مانده است.

محمد رحمانیان اضافه کرد: افزایش روزافزون مبتلایان به کووید 19، شرایط فوق بحرانی را در این روزها ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: خستگی کادر درمان و تراکم بیماران در کل فضای بیمارستان، شرایط را سخت و نفسگیر کرده و از همه هولناک تر اینکه تجهیزات بیمارستانی جوابگوی این حجم بیمار نیست و تخت های بیمارستان پیمانیه مملو از بیمار است.

وی اظهار کرد: مشارکت های مؤمنانه و حمایت های خیرخواهانه شما نیک اندیشان، بیماران مبتلا و نیازمند را یاری خواهد رساند.

وی ابراز کرد: ضمن دعوت عمومی از مردم برای رعایت بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از شرکت در تجمعات و مراسم ها، از نیکوکاران و نیک اندیشان بزرگوار شهرستان تقاضا می شود تا با مشارکت و یاری های مؤمنانه خود مجموعه بهداشت و درمان را در تامین تجهیزات بیمارستانی به ویژه تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی یاری رسانند.

رحمانیان خاطرنشان کرد: یاری های مردم خیَر و نیک اندیش جهرمی که همواره در تمام عرصه های نیکوکاری خوش درخشیده اند، نقشی مهم در بهبود همنوعان و بیماران نیازمند ایفا می کند و دانشگاه علوم پزشکی جهرم آمادگی دریافت وجوه خیرخواهانه مردم عزیز، هرچند اندک را دارد.

به گفته وی مهار کرونا تنها با مشارکت، همیاری و وحدت همگانی میسر است.

شهرستان جهرم در فاصله193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1279

به "خبرنگاران فعالیت اصناف جهرم برای پیشگیری از کرونا زمان بندی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت اصناف جهرم برای پیشگیری از کرونا زمان بندی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید