جایزه شجاعت حقوق بشری ها برای ناوالنی

به گزارش مجله ویراپارس، دختر رهبر اپوزیسیون محبوس روسیه به نیابت از پدرش یک جایزه حقوق بشری را به خاطر شجاعت در رویارویی با دولت مسکو دریافت کرد.

جایزه شجاعت حقوق بشری ها برای ناوالنی

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، داریا ناوالنی، دانشجوی 20 ساله در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا هنگلم دریافت جایزه گفت: پدرم الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه این جایزه شجاعت را که از سوی مجمع حقوق بشر ژنو اعطا شده، به تمامی زندانیان سیاسی در روسیه و بلاروس تقدیم می نماید.

داریا ناوالنی در پیامی ویدئویی که برای این رویداد آنلاین ارسال نموده بود، گفت: به جای من شما باید چهره پدرم را می دیدید و صدای او را می شنیدید، اما او در حال حاضر در یکی از زندان های روسیه محبوس است آن هم تنها به خاطر گفته ها، فعالیت ها و اعتقاداتش و به خاطر اینکه هنگامی که دولت مسکو درصدد کشتن او بود، او نمرد.

الکسی ناوالنی در ژانویه امسال میلادی به محض بازگشت از آلمان به مسکو بازداشت شد. وی پنج ماه را در آلمان به خاطر درمان و بهبودی از مسمویتی که بر اثر یک نوع گاز اعصاب برایش به وجود آمده بود و کرملین را مقصر آن می دانست، سپری نموده بود؛ اتهاماتی که مقامات روسیه آنها را رد می نمایند. در فوریه امسال میلادی برای ناوالنی به خاطر نقض شروط آزادی مشروط دو سال و نیم حبس بریدند.

وی در زندان در اعتراض به عدم ارائه خدمات پزشکی به خاطر کمردرد شدید و بی حسی پاهایش، به مدت 24 روز دست به اعتصاب غذا زد. این اعتصاب غذا در آوریل امسال میلادی پس از دریافت خدمات پزشکی که احتیاج داشت، سرانجام یافت.

ناوالنی امسال به عنوان برنده جایزه سالانه شجاعت مجمع حقوق بشر ژنو که متشکل از ده ها گروه حقوق بشری است، انتخاب شد.

دختر ناوالنی گفت: پدرم پس از انتخاب شدن برای دریافت این جایزه، برایم از پشت میله های زندان نامه ای نوشته است.

وی اضافه نمود: پدرم در این نامه از من خواست تا این جایزه را به تمامی زندانیان سیاسی در روسیه و بلاروس تقدیم کنم.

داریا ناوالنی با تکان دادن سر به شیوه شوخ طبعی پدرش، نامه وی را قرائت کرد: اول و مهم تر از همه اینکه لطفا در نخستین حضور عمومی ات خرابکاری نکن. دوم اینکه فراموش نکن که بگویی چقدر از دریافت این جایزه مفتخر هستم.

سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس نیز در این رویداد شرکت داشت.

هیلل نویر، مدیر اجرایی دیدبان حقوق بشر سازمان ملل که یکی از سازمان دهندگان این رویداد نیز محسوب می گردد، گفت: الکسی ناوالنی این جایزه را به خاطر شجاعت فوق العاده و کوشش های قهرمانانه اش در هشدار دادن نسبت به نقض های جدی حقوق بشری دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دریافت کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1687

به "جایزه شجاعت حقوق بشری ها برای ناوالنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه شجاعت حقوق بشری ها برای ناوالنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید