تفاوت مقصد گردشگری عراقی ها با اروپایی ها در ایران

به گزارش مجله ویراپارس، محمد ابراهیم لاریجانی از انجام تحقیقات برای تبلیغات هدفمند در کشورهای هدف توریستی ایران اطلاع داد و گفت: نمی توان تنها به توریستان اروپایی تکیه کرد، برای همه کشورها جذب توریست از کشورهای منطقه در اولویت است.

تفاوت مقصد گردشگری عراقی ها با اروپایی ها در ایران

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وی افزود: ورود بیش از 2 و نیم میلیون جهانگرد عراقی در سال گذشته رکوردی بی سابقه بود که سعی داریم مقدار این رقم جهانگرد را حفظ کنیم و روی دیگر کشورها از جمله ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس تمرکز کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره هزینه کرد جهانگردان عراقی در ایران به ایرنا گفت: موافقم که جهانگردان عراقی به مقدار جهانگردان اروپایی و آمریکایی خرج نمی نمایند ولی واقعیت این است در مشهد تعداد زیادی هتل دو ستاره وجود دارد که جهانگردان عراقی از آنها استفاده می نمایند و سبب رونق و کسب عایدی برای صاحبان آن هتل ها می شوند.

لاریجانی گفت: ایرلاین ها هم از جابجایی این جهانگردان سود می برند. ضمن اینکه عراقی ها دیگر تنها به مشهد و قم سفر نمی نمایند بلکه به مقاصد تفریحی دیگری همانند کیش هم سفر می نمایند.

وی افزود: اروپایی ها معمولا در چهار ماه از سال به چهار استان شیراز، اصفهان، کرمان و یزد سفر می نمایند و در فصول دیگر هتل های این استان ها خالی هستند. درصدد هستیم با جهانگردانی از دیگر کشورها ضریب اشغال هتل ها را بالا ببریم.

لاریجانی در پاسخ به این پرسشی دیگر درباره کمبود هتل و مراکز اقامتی گفت: ایران حدود 50 هتل پنج ستاره دارد که این مقدار تنها در دوره افزایش مسافر اروپایی پر می گردد و اگر زمانی ما سالانه 20 میلیون جهانگرد داشتیم نیازمند ساخت هتل های پنج ستاره بیشتر خواهیم بود.

ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان هم با بیان اینکه شهروندان اروپایی، آمریکایی و ژاپنی و استرالیایی شناخت خوبی از فرهنگ و تاریخ ایران دارند به ایرنا گفت: با اینکه کشور ما با دولتمردان چین، روسیه و هند ارتباط خوبی دارد، مردم آنها شناخت خوبی از ایران شناخت ندارند و ضروری است بخش خصوصی به یاری دولت در این بخش دخالت کند.

این فعال حوزه جهانگردی با اشاره به اینکه اروپایی های زیادی برای جراحی زیبایی به ایران می آیند گفت: هم اکنون بسیاری از تورهای سلامت حتی از کشورهایی اروپایی به قصد درمان و جراحی های زیبایی راهی ایران می شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1738

به "تفاوت مقصد گردشگری عراقی ها با اروپایی ها در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت مقصد گردشگری عراقی ها با اروپایی ها در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید