تغذیه بیمار کرونایی در خانه چگونه است؟

به گزارش مجله ویراپارس، یک متخصص بیماری های عفونی گفت: اگر ابتلا به کرونا حاد و احتیاج به بستری در بیمارستان نباشد، می توان بیمار را در منزل قرنطینه کرد و مراقبت تغذیه ای کرد زیرا مراقبت تغذیه ای در بهبودی هر چه زودتر بیماری حائز اهمیت است.

تغذیه بیمار کرونایی در خانه چگونه است؟

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، مسعود مردانی اضافه نمود: کرونا معمولا با تب همراه است و بروز تب در این بیماران احتیاج به پروتئین و مایعات را در بدن افزایش می دهد. بنابراین تهیه غذایی که بتواند این دو ماده مغذی را در اختیار بدن بیمار قرار دهد، لازم و لازم است.

وی گفت: غلات، بعضی از سبزی ها، گوشت ها و حبوبات منابع پروتئین هستند. خوردن غذاهای سنگین علائم و عوارض کرونا را شدت می دهد و ممکن است بیمار اشتهای لازم برای مصرف مواد غذایی را نداشته باشد. به همین خاطر انتخاب غذاهای سبک و با حجم کمتر که در دفعات بیشتری به بیمار داده می گردد می تواند مشکل کم اشتهایی را جبران کند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: لبنیات حاوی پروتئین های خوبی هستند. برای افزایش مصرف مایعات همواره نوشیدن آب آشامیدنی زیاد استفاده گردد و آب میوه های طبیعی و چای کم رنگ نیز می تواند بخشی از مایعات مورد احتیاج بیمار را فراهم کند.

مردانی توضیح داد: اگر بیمار دچار ضعف عمومی است، غذاهایی مانند فرنی ها، سوپ های غلیظ تر، مواد غذایی جامد برای وی تهیه گردد. محدودیت غذایی این دوره استفاده از فست فودها، غذاهای خیلی چرب و یا زیاد سرخ شده است که بهتر است مصرف نشوند.

این پزشک گفت: با طی شدن مدت بیماری، بهبودی اتفاق می افتد و باید سیستم ایمنی تقویت گردد. به همین منظور میوه های دارای آنتی اکسیدان بالا مانند پرتقال و لیموشیرین و سبزیجات که به صورت سبزی خوردن و سالاد است، باید به طور مداوم مصرف گردد. البته شستشو و ضدعفونی کردن این مواد بسیار حائز اهمیت است.

مردانی اضافه نمود: شستن مرتب دست ها و دوری از تجمعات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا لازم است و باید 20 ثانیه دست ها را با صابون شست. بهترین راه مقابله با کرونا پیشگیری با رعایت بهداشت پروتکل های بهداشتی است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1592

به "تغذیه بیمار کرونایی در خانه چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه بیمار کرونایی در خانه چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید