بیمار انگلیسی بوکر طلایی را به خانه برد

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت جایزه بوکر، برنده جایزه بوکر طلایی دیروز (یکشنبه) در مراسم اختتامیه جشنواره 50 بوکر من در رویال فستیوال هال معرفی گردید.

بیمار انگلیسی بوکر طلایی را به خانه برد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

در این مراسم مایکل اونداتیه نویسنده کانادایی با کتاب بیمار انگلیسی به عنوان برترین برنده این جایزه در پنج دهه گذشته معرفی گردید.

برنده این جایزه که از میان برندگان 50 دوره این جایزه انتخاب شد توسط عموم و از میان 5 نامزدی انتخاب شد که هیات داوران از میان 51 برنده پیشین این جایزه برگزیده بودند.

رابرت مک کرام ویراستار بخش ادبی مجله آبزرور، لمن سیسای شاعر، کامیلا شمسی داستان نویس، سیمون هویو داستان نویس و گزارشگر و هولی مک نیش شاعر، گروه داوری این رقابت را تشکیل داده بودند.

بیمار انگلیسی که داستانی از دهه 1990 بود داستان عاشقانه ای است که در دوران جنگ می گذرد.

این کتاب، کتاب منتخب کامیلا شمسی از هیات داوران بود و وی در مراسم معرفی برنده دلیل انتخاب این کتاب را از دهه 1990 بیان نمود. وی گفت: بیمار انگلیسی رمانی نادر است که زیر پوست شما می رود و اصرار دارد که شما دوباره و دوباره به آن برگردید و هر بار از یک حس جدید شگفت زده شوید. این کتاب بین یک اثر اسطوره ای و صمیمی در حرکت است و شما لحظه ای در یک بیابان وسیع هستید و لحظه ای بعد پرستاری را دنبال می کنید که یک آلو در دهان بیمار می گذارد. این جنبش چنان شما را با دریایی از افکار در حین خواندن احاطه می نماید که شما در میان موضوع های بزرگی چون جنگ، وفاداری و عشق شناور می مانید. همه اینها با چنان ساختار زیبایی نوشته شده که انسانیت بزرگی را در هر صفحه نشان می دهد. در این حال تخیل وسیع اونداتیه حد و مرزی ندارد و از قاهره تا ایتالیا، هند، انگلستان، کانادا و از دریاها و ویلاها تا خالقان بمب ها را درمی نوردد. او شما را با شخصیت هایش عاشق می نماید و شما با شادی ها و رنج آن ها زندگی می کنید. رمان های اندکی هستند که چنین قدرتی دارند و این یکی از آنهاست.

اونداتیه نیز که در این مراسم حضور داشت گفت در کنار آثار مهمی چون کتاب های نایپل و هیلاری مانتل تصور نمی کرد برنده این رقابت گردد.

داستان این کتاب در ویلایی بزرگ و متروک در ایتالیا می گذرد و داستان پرستاری را روایت می نماید که از مردی سوخته در واپسین روزهای جنگ جهانی دوم مراقبت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 424

به "بیمار انگلیسی بوکر طلایی را به خانه برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمار انگلیسی بوکر طلایی را به خانه برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید