ایده ها را به حد تجاری سازی و تولید محصول نرساندیم

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: دانشجویان به دنبال تولید دانش رفته و دانش بنیان حرکت کنند.

ایده ها را به حد تجاری سازی و تولید محصول نرساندیم

محمود ثمینی، امروز در نخستین نشست شورای استانی ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادین و پزشکی بازساختی که در محل سالن همایش های استانداری لرستان برگزار گشت، اظهار کرد: امیدوارم اینگونه جلسات زمینه توسعه استان را در حوزه سلول های بنیادین و فناوری را فراهم کند.

وی ادامه داد: در بحث علوم و فناوری های سلول های بنیادین شاهد پیشرفت های زیادی در دنیا هستیم و امروز اگر دانش هر موضوعی را بدست نیاوریم مصرف کننده هستیم و در بازار دنیای جزو کسانی خواهیم بود که باید به دنبال تولیدکنندگان دانش برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: اگر بناست به بشریت خدمت کنیم و رقابت با دنیای فعلی داشته باشیم باید در تمام زمینه ها تلاش شود به استقلال بنیادین و دانش بنیان برسیم.

ثمینی گفت: در 20 سال آینده علوم و فناوری سلول های بنیادین از جایگاه ویژه تری حرف اول را در دنیا خواهد زد و ما باید بررسی کنیم کجای کار هستیم و آیا تمام امکانات را برای رشد و تولید دانش در این زمینه فراهم شده است؟

وی افزود: به فکر تجاری سازی ایده بپردازیم و در این راستا تلاش شود چراکه شاهدیم در دنیا شرکت های بزرگ در حوزه صنعت و فناوری اطلاعات درخشیدند و بازار خود را پیدا کردند، امروز به سمت سلول های بنیادین روی آوردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بیان نمود: پیشرفت هایی که در حوزه هسته ای، نانو، فناوری های موشکی و... کسب کردیم مرهون تلاش دانشمندان ما بوده است.

ثمینی اظهار کرد: برای تمام ایده هایی که در این حوزه وجود دارد باید امکانات مهیا شود تا به تولید دانش تبدیل شوند و این ایده های تجاری سازی شده در راستای نیازهای جامعه باشد. یکی از چالش هایی که داریم این است که ایده ها را به حد تجاری سازی و تولید محصول نرساندیم.

معاون استاندار افزود: تجاری سازی یک محصول در راستای خدمت به سلامت جامعه باشد در غیر این صورت تنها کالا محسوب خواهد شد. تولید دانش را برای مصرف داخل و دنیای تجاری سازی کنیم.

ثمینی بیان نمود: شوراهای توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادین در استانها توسعه یابد تا بتوان از علوم، تحقیقات وایده های استان ها بهره برداری کرد و در راستای توسعه مناطق محروم و کشور استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: تلاش بیشتر اساتید دانشگاه ها به گونه ای باشد تا دانشجویان را به سمت انجام پژوهش و تحقیقات سوق دهیم و آنان به دنبال مصرف گرایی علم و کپی نباشند. دانشجویان به دنبال تولید دانش بروند و دانش بنیان حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 651

به "ایده ها را به حد تجاری سازی و تولید محصول نرساندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده ها را به حد تجاری سازی و تولید محصول نرساندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید