تور فرانسه ارزان: الجزایر سفیرش در فرانسه را برای مشورت فرا خواند

به گزارش مجله ویراپارس، الجزایر بدون اشاره به دلیلی خاص اعلام نموده سفیرش در پاریس را برای مشورت فراخوانده است.

تور فرانسه ارزان: الجزایر سفیرش در فرانسه را برای مشورت فرا خواند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی تصمیم فرانسه برای کاهش ویزاهای اعطاشده به اتباع کشورهای الجزایر، مراکش و تونس، الجزایر بیان کرد سفیرش در پاریس را برای مشورت فراخوانده است.

تلویزیون دولتی فرانسه در بیانیه ای به نقل از دفتر ریاست جمهوری الجزایر بیان کرد: الجزایر سفیرش در پاریس را برای مشورت فراخوانده و به زودی بیانیه ای در همین ارتباط صادر خواهد شد. در این بیانیه اشاره ای به علت این تصمیم نشده بود.

دولت الجزایر سه روز پیش هم سفیر فرانسه را در اعتراض به تصمیم اخیر مقامات فرانسوی مبنی بر محدود کردن تعداد ویزا برای مردم الجزایر احضار نموده بود. مطابق با بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر در روز چهارشنبه دبیرکل این وزارت خانه به سفیر فرانسه هشدار داده است که اقدام یک جانبه این کشور تبعات منفی بر فرایند آمدوشد شهفرایندان الجزایری به فرانسه خواهد داشت.

تنش بر سر مهاجرت

سخنگوی دولت فرانسه سه شنبه گذشته به رادیو اروپا گفت که پاریس میخواهد تعداد ویزاها برای اتباع سه کشور الجزیره و مراکش را به نصف و برای اتباع تونس به یک سوم تقلیل دهد.

فرانسه می گوید این تصمیم را در واکنش به امتناع دولت مراکش از پس گرفتن مهاجران غیرقانونی اتخاذ نموده است. گابریل آتال، سخنگوی دولت پاریس گفت: این تصمیمی اساسی و بی سابقه است، اما آنچه این تصمیم را ضروری نموده این واقعیت است که کشورهای مذکور از پذیرفتن اتباعشان که ما آنها را نمی خواهیم یا نمی توانیم در فرانسه نگاه داریم، امتناع می ورزند.

وزارت خارجه الجزایر این اقدام را تصمیمی یکجانبه از سوی دولت فرانسه توصیف نموده که باعث ایجاد سردرگمی و ابهام درباره انگیزه های پاریس شده است.

وزارت خارجه الجزایر اعتراض رسمی خود را تقدیم فرانسوا گویت، سفیر فرانسه نموده است.

نقدها ماکرون از الجزایر

این تحولات در شرایطی اتفاق افتاده اند که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای با لوموند که شنبه منتشر شد مدعی شده بود که الجزایر تحت حاکمیت یک نظام سیاسی-نظامی قرار گرفته است. روزنامه لوموند بعلاوه به نقل از ماکرون نوشته بود الجزیره صاحب یک تاریخ رسمی است که کاملاً بازنویسی شده است.

امانوئل ماکرون مدعی شده بود که این تاریخ بازنویسی شده مستند به حقایق نیست بلکه بر اساس گفتمانی مبتنی بر نفرت از فرانسه تنظیم شده است.

رسانه های الجزایر به طور گسترده اظهارات رئیس جمهور فرانسه را پوشش دادند.

این دومین بار است که الجزایر سفارش را از فرانسه فراخوانده است. سال گذشته، بعد از پخش مستندی درباره جنبش اعتراضی الجزایر از رسانه های فرانسه، الجزایر سفیرش در سفیر را فراخواند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1810

به "تور فرانسه ارزان: الجزایر سفیرش در فرانسه را برای مشورت فرا خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: الجزایر سفیرش در فرانسه را برای مشورت فرا خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید