تور فرانسه ارزان: سفر 5 روزه به پاریس

به گزارش مجله ویراپارس، فرانسه یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای گردشگران سراسر جهان و همین طور در ایام نوروز برای ایرانیان است. با خبرنگاران همراه باشید تا برنامه سفری منظم را به شما پیشنهاد کنیم.

تور فرانسه ارزان: سفر 5 روزه به پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

پاریس را می توان مرکز دنیا برای تجارت، فرهنگ و مد دانست. به سختی می توان این شهر که تاریخ، فریبندگی و مد را تراوش می نماید دوست نداشت.

موارد زیادی در خصوص پاریس وجود دارد. به راحتی می توان موزه ها و بناهای یادبود این شهر را جزو برترین های دنیا قلمداد کرد، خصوصا اگر عاشق هنر باشید. شهری که اغلب روی زیباترین کارت پستال های دنیا می توان آن را مشاهده کرد. حال اگر در ایام نوروز به این شهر سفر کردید باید در نظر داشت تا در کمترین زمان بیشترین بهره را از سفر خود ببرید. با خبرنگاران همراه باشید تا برنامه سفر 5 روزه از پاریس را به شما ارائه دهیم.

روز اول | روز دوم | روز سوم | روز چهارم | روز پنجم

روز اول

راستاهای روز اول

باغ های لوکزانبورگ

خواه بهار باشد، تابستان، پاییز یا حتی زمستان، این باغ همواره دوست داشتنی و زیبا به نظر می رسد. این مکان یکی از زیباترین نقاط تمام پاریس به شمار می رود که تقریبا برای هر نوع تفریح فضای باز مناسب است. این روزها مجلس سنای فرانسه در قصر این باغ دیدار می نمایند ازاین رو ممکن است با هرکدام از آن ها برخورد کنید.

مقبره پانتئون (Panthéon)

این بنا یکی از شناخته شده ترین بناهای تاریخی محله لاتین است. ساخت پانتئون که ابتدا با کاربری کلیسا به دستور لویی پانزدهم در سال 1758 آغاز و در سال 1789 به سرانجام رسیده بود، در حال حاضر به عنوان مقبره مشاهیر فرانسوی مورد استفاده قرار می گیرد. معمار فرانسوی، ژان رومن سولوفو، این بنا را ساخته است. نام پانتئون از مقبره های یونان باستان که به چندین خدا اختصاص داشته، الهام گرفته شده است. 72 نفر از مشاهیر فرانسه در این مقبره به خاک سپرده شده اند که از میان آن ها می توان ولتر، ژان ژاک روسو، ویکتور هوگو، امیل زولا، پیر کوری، ماری کوری، آندره مالرو و الکساندر دوما (پدر) را نام برد.

محله لاتین (Latin Quarter)

ناحیه ای تاریخی نزدیک نتردام، با کوچه های باریک و پیچ در پیچ به همراه رستوران های کوچک که می توانید طعم های بی نظیر و خوشمزه ای را در آن ها تجربه کنید.

کلیسای سنت شاپل (Holy Chapel)

سنت شاپل با قاطعیت یکی از زیباترین و فوق العاده ترین کلیساهایی است که در دنیا وجود دارد. با بازدید از این کلیسا به تماشای معماری گوتیک و پنجره های رنگی متعلق به قرن سیزدهم بنشینید و شکوه و زیبایی را در یک جا نظاره گر باشید.

کلیسای نتردام

احتمالا فکر کردن به کلیسای نتردام اولین چیزی را که به فکر شما می آورد رمان گوژ پشت نتردام اثر ویکتور هوگو است. این کلیسای معروف، یک بنای گوتیک فرانسوی است که معماری واقعا خیره نماینده ای دارد. کافی است نگاهی به شیشه کاری های منقوش این کلیسا بیندازید تا به زیبایی آن پی ببرید.

مرکز پامپیدو (Pompidou)

مرکز پامپیدو یکی از سرگرم نماینده ترین موزه های پاریس برای زمان های کوتاه به شمار می رود. این مکان بزرگ رنگارنگ کاملا منحصربه فرد است و بزرگ ترین موزه هنر مدرن اروپا محسوب می گردد که آثاری از هنرمندان مشهوری همچون پیکاسو، وارهول و ماتیس به علاوه هنرمندان دیگر را به نمایش می گذارد. این مکان بعلاوه محل برگزاری نمایشگاه های بی شمار و یک مرکز تحقیقاتی فعال است. اگر خیلی زمان ندارید تا از بیشتر موزه های این شهر بازدید کنید این یکی با صرف 2 تا 3 ساعت زمان می تواند راضی نماینده باشد.

روز دوم

راستاهای روز دوم

موزه لوور

لوور بزرگ ترین موزه ی دنیا است که هزاران متر مربع مساحت دارد و میلیون ها آثار هنری را در خود جای داده است. ازاین رو همچون برج ایفل، بازدید از این مکان ضروری است تا سفر شما به پاریس تکمیل گردد. در این موزه می توان آثاری از دوران کلاسیک تا قرن نوزدهم را مشاهده کرد. مطمئن باشید با صرف چند ساعت وقت نمی توان از همه جای آن بازدید کرد. تابلوی مشهور مونالیزا اثر داوینچی در این مکان واقع شده است.

میدان کنکرد (Concorde)

اگر از باغ ها و ساختمان های مجلل در طول راستا کم کم بگذریم، خیابان شانزلیزه در سرانجام به بزرگ ترین میدان پاریس، میدان کنکرد خواهد رسید.

محل سکونت اینولید (Invalides)

این قصر دهه هفتمی از قرن شانزدهم، در خود موزه ها و یادبودهای تاریخ نظامی فرانسه را جای داده است. این قصر در گذشته به عنوان بیمارستانی برای مجروحین جنگی و خانه بازنشستگی برای از جنگ برگشته ها بود.

روز سوم

راستاهای روز سوم

باسیلیکا (Basilica) قلب مقدس پاریس

باسیلیکا یک کلیسای کاتالوک رومانیایی است که طبق گفته ها به قلب مقدس و تپنده مسیح اهدا شده است. این جاذبه گردشگری مشهور در بالاترین نقطه شهر پاریس ساخته شده است. باسیلیکا یادبودی دوگانه است، فرهنگی و سیاسی. فرهنگی به خاطر جنگ فرانسه - روسیه در سال 1871 و سیاسی به خاطر مذاکرات سال 1871 پاریس.

منطقه دخت (Tertre)

این منطقه هنری که تنها چند خیابان با باسیلیکا فاصله دارد، یادآور دوران اوج هنری پاریس است. در اوایل قرن 20ام استادان نقاشی از فرانسه از جمله پیکاسو در این مکان زندگی می کردند.

محله موماتغ (Montmartre)

اگر به شمال نگاه کنید، شهر در محله موماتغ به دامنه کوه رسیده است. زمانی مرکز هنر پاریس، با کوچه های پیچ در پیچ و باریکش، محل زندگی پیکاسو، دالی (Dali) و ونگوگ (Van Gogh) بودند.

رستوران (Chez Toinette)

این رستوران که در محله موماتغ واقع شده است، برای سرو غذاهای سنتی فرانسوی به همراه نوشیدنی های فوق العاده اش معروف است.

روز چهارم

راستاهای روز چهارم

طاق دخیومف (Triomphe)

طاق قوس معروف دخیومف سمبل مهمی برای شهر پاریس محسوب می گردد. نه تنها زیبایی این بنا، بلکه نمای زیبایی که از خیابان شانزلیزه در اختیارتان می گذارد هم شما را محسور خواهد نمود. این طاق قوس به افتخار مردانی که در جنگ های ناپلئونی و انقلاب فرانسه به مبارزه پرداختند ساخته شده است.

طاق دفانس (Défense)

این ساختمان با معماری مدرن و بکر خودش در قلب ناحیه لادفانس (La Défense) واقع شده است. این طاق که در سال 1989 ساخته شده بیش از 100 متر ارتفاع دارد.

ناحیه لا دفانس (La Défense)

قلب پاریس لا دفانس (La Défense) است. این ناحیه تجاری و پیشرفته که مملو از آثار هنری است، گواه بر این است که پاریس، طوری طراحی شده که حتی در حین کار نیز، می توان از زندگی لذت برد.

کاخ ورسای

این کاخ قدیمی مربوط به پادشاهان فرانسه، در نزدیکی پاریس واقع شده است. لویی چهاردهم به منظور نشان دادن قدرت و ثروت خود، دستور ساخت این کاخ را صادر کرد. این کاخ همچون گذشته، بسیار باشکوه و دیدنی است و چشم هر بیننده ای را خیره می نماید. این کاخ تا زمان انقلاب فرانسه در سال 1789 مورد استفاده پادشاهان فرانسه قرار می گرفت. کاخ ورسای یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه است که به هیچ عنوان نباید دیدنش را از دست بدهید.

روز پنجم

راستاهای روز پنجم

برج ایفل

مگر می گردد به پاریس سفر کرد و نامی از برج مشهور ایفل به زبان نیاورد. در واقع پاریس بدون این ایفل پاریس نیست! این برج را می توان به راحتی مشهورترین برج دنیا دانست. اگر نگاهی بیندازید می توان تصویر آن را روی بیشتر کارت پستال های زیبای فرانسه پیدا کرد. اگر با همسرتان سفر می کنید می توانید با رفتن در اطراف این برج لحظاتی عاشقانه و به یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید. مطمئنا یکی از به یادماندنی ترین لحظاتی که می گردد در عکس ها ثبت کرد در کنار برج ایفل است. احتمالا همین برج یکی از مهم ترین دلایل سفر بیشتر افراد به پاریس خواهد بود.

قصر شایو (Chaillot)

قصر شایو دهه سوم در سال 1948، تصویب قانون دنیای حقوق بشر را به خود دید. این قصر از چند موزه، یک تئاتر و یک آکواریوم بزرگ تشکیل شده است.

خیابان شانزلیزه

خیابان شانزلیزه یک خیابان بسیار زیبا و معتبر در پاریس است که با سینما ها، کافه ها، فروشگا های ویژه و لوکس مزین شده است. به راحتی می توان آن را یکی از مشهورترین خیابان های دنیا دانست که از طاق قوس دخیومف تا موزه معروف لوور کشیده شده است. البته باید بدانید که این خیابان شلوغ و گران محسوب می گردد. بعلاوه این خیابان میزبان برترین و مشهورترین برندهای دنیا از جمله (Chanel) و (Louis Vuitton) است و به علاوه برخی از برندها همچون (Zara، H&M، Gap و Sephora) در اینجا شعبه ای دایر نموده اند. فروشگاه های این خیابان تا ساعت 10 شب باز هستند.

منبع: کجارو / travel.sygic.com
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2073

به "تور فرانسه ارزان: سفر 5 روزه به پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: سفر 5 روزه به پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید