اسماعیلی: صدای واحد اروپا در حمایت از چندجانبه گرایی و برجام به عمل واحد تبدیل گردد

به گزارش مجله ویراپارس، سفیر ایران در کرواسی توضیح داد: صدای واحد اتحادیه اروپا در حمایت از چندجانبه گرایی و برجام، باید به اراده و عمل واحد تبدیل گردد.

اسماعیلی: صدای واحد اروپا در حمایت از چندجانبه گرایی و برجام به عمل واحد تبدیل گردد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، پرویز اسماعیلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب در کنفرانس ویدیویی وزیر امور خارجه کرواسی با سفرای غیر اروپایی مقیم این کشور که عصر امروز (دوشنبه) 22 اردیبهشت ماه و به مدت 90 دقیقه برگزار گردید، طی اظهاراتی تاکید نمود که صدای واحد اتحادیه اروپا در حمایت از چندجانبه گرایی و برجام، باید به اراده و عمل واحد تبدیل گردد.

وی اضافه کرد: چنانکه موسسان اتحادیه اروپایی تاکید نموده اند، این اتحادیه با هدف تقویت چندجانبه گرایی، تامین منافع مشترک و حل اختلافات و بحران های منطقه ای و بین المللی ایجاد شد. شرایط امروز دنیا ما، نشانه درستی این هدف گذاری است.

سفیر ایران به شعار دولت کرواسی در ریاست دوره ای اتحادیه اروپایی مبنی بر اروپای قوی در دنیا پر از چالش اشاره نمود و گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه از تحقق اتحادیه اروپایی قوی در دنیا پر از چالش حمایت می نماید و نقش مهم رئیس دوره ای را در این جهت ارج می نهد.

وی به موضوع برجام و خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا اشاره نمود و اضافه کرد: نقش اتحادیه اروپایی در تحقق برجام و در حمایت سیاسی از آن مثبت بوده است. اما این صدای واحد باید به عمل واحد در اجرای توافق برجام تبدیل گردد که قطعنامه 2231 سازمان ملل نیز از آن حمایت می نماید.

اسماعیلی تاکید نمود: تنها در این صورت است که، اتحادیه اروپا می تواند تکیه گاهی مطمئن برای دیپلماسی، صلح و همکاری در دنیا باشد.

سفیر ایران در زاگرب ادامه داد: رویکرد یکجانبه گرایانه در روابط بین الملل، فقط مسائل و بحران ها را بیشتر می نماید، مگر اینکه اراده جمعی در توافقات بین المللی مورد احترام قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه کرواسی نیز، گفت: صلح و امنیت در خاورمیانه برای کرواسی مهم است و بر این اساس از هر ابتکاری در این زمینه حمایت می کنیم.

گردان گرلیچ رادمان اضافه کرد: معتقدم صلح جایگزینی ندارد. احترام به یکدیگر و تعهدات بین المللی مهم است و وظیفه همه ما تقویت فرآیندهای صلح آمیز است.

وی به وقوع زلزله اخیر در زاگرب و شیوع بیماری کرونا اشاره و از اعلام همدردی تمام کشورها از جمله ایران و همچنین مساعدت های کنسولی برای بازگشت اتباع کرواسی به کشورش تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 974

به "اسماعیلی: صدای واحد اروپا در حمایت از چندجانبه گرایی و برجام به عمل واحد تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسماعیلی: صدای واحد اروپا در حمایت از چندجانبه گرایی و برجام به عمل واحد تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید