آموزش پاک کردن آرایش در خانه

به گزارش مجله ویراپارس، انگیزه - آرایش و زیبایی - برای اغلب خانم ها مشکل است که بعد از رفتن به یک مهمانی، آرایششان را پاک نمایند و ترجیح می دهند شب تا صبح را با آرایش های صورتشان بخوابند؛ زیرا پاک کردن ریمل به تنهایی برای خانم هایی که خسته از مهمانی می آیند و می خواهند هرچه سریع تر بخوابند، کار خیلی دشواری است. بخصوص اگر ریمل از نوع ضد آب باشد که به مراتب پاک کردن آن سخت تر است. حتی اگر خسته اید سعی کنید قبل از رفتن به رختخواب آرایش صورتتان را پاک کنید تا همواره پوستی سالم داشته باشید. محلول هایی برای پاک کردن آرایش هستند که می توان با آن ها خیلی سریع آرایش را پاک کرد ولی بهتر است بدانید که این محلول ها برای پوست مناسب نیستند. پس روش های خانگی را جایگزین این مواد کنید تا با همان مدت زمان کوتاه به نتیجه بهتری برسید. در ادامه با آموزش پاک کردن آرایش همراه ما باشید.

آموزش پاک کردن آرایش در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

آموزش پاک کردن آرایش به روش های خانگی

1. دستمال مرطوب کودک

استفاده از پدهای پاک نماینده، پوست شما را خشک می نماید ولی دستمال مرطوب نماینده بچه، بهترین پاک نماینده آرایش محسوب می گردد. استفاده از این دستمال، پوست را مرطوب نگه داشته و آن را نرم و لطیف می نماید.

2. پاک کردن آرایش با روغن نارگیل

اغلب خانم ها روغن نارگیل را به عنوان یک پاک نماینده آرایش می شناسند. روغن نارگیل سرسخت ترین و ضد آب ترین مواد آرایشی را از پوست شما پاک می نماید. پاک نمایندگی آن تنها خاصیت این روغت نیست بلکه روغن نارگیل مرطوب نماینده خیلی خوبی نیز به حساب می آید. همچنین برای پر پشت شدن مژه ها نیز می توان از روغن نارگیل استفاده کرد.

برای پاک کردن آرایش خود با این روغن، مقداری از آن را کف دست خود بریزید و آن را به آرامی روی صورت خود بمالید یا اینکه روغن نارگیل را روی دستمال های پنبه ای بمالید. بعد از اتمام کار، صورت خود را با صابون ملایم بشویید. با به کار گیری این روش می توانید همه ی مواد آرایشی را از صورت خود پاک کنید.

3. شیر برای پاک کردن آرایش صورت

مقدار خیلی کمی روغن بادام را با شیر ترکیب کنید. محلول را با پنبه به صورت خود مالیده و بعد از آن صورت را آبکشی کنید. این روش خیلی ارزان، طبیعی و سالم است. فقط قبل از مصرف، به تاریخ انقضای شیر توجه کنید.

4. خیار برای پاک کردن آرایش صورت

در ادامه آموزش پاک کردن آرایش قصد داریم شما را با روشی بسیار ساده و جذاب آشنا کنیم؛ در این روش باید از خیار بهره ببرید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • خیار را داخل مخلوط کن بریزید
  • آنقدر آن را مخلوط کنید تا به صورت خمیری شکل در بیاید
  • می توانید مقداری روغن زیتون یا نارگیل را به آن اضافه کنید
  • این ترکیب علاوه بر پاک کردن آرایش قابلیت نرم کردن پوست شما را نیز دارد

بیشتر بخوانید: آبرسانی پوست به یاری 9 راه حل قابل دسترس

5. جوش شیرین و عسل برای پاک کردن آرایش صورت

کمی عسل روی دستمال بریزید، روی آن جوش شیرین مالیده و آرایش را با آن پاک کنید. بعد از اتمام کار پوست خود را آبکشی کنید.

6. پاک کردن ارایش با محلول های مخصوص

پاک کردن آرایش در قسمت های چشم و ابرو: اگر آرایش ملایمی روی صورتتان دارید کافی است صورتتان را با آب بشویید. ولی اگر آرایشتان سنگین است باید از پاک نماینده هایی که مقداری روغنی هستند بهره ببرید. پاک نماینده ای که استفاده می کنید را قبل از مصرف تکان دهید تا مواد داخل آن به خوبی با هم ترکیب شوند. سپس یک پنبه یا پد را برداشته و با قداری محلول آغشته کنید. چشمانتان را ببندید و پد آغشته به مواد را روی مژه هایتان قرار دهید و آرام بر روی ریمل ها و خط چشم بکشید.

7. پاک کردن کرم پودر و رژ گونه

برای پاک کردن آرایش صورت باید اول از همه موهایتان را با یک هد بند بپوشانید تا وارد صورتتان نگردد. مقدار کمی پاک نماینده کف دستتان بریزید و به شکل چرخشی روی صورتتان ماساژ دهید. اینکار را تا چهل دقیقه انجام دهید. اگر از کرم پودر استفاده می کنید، بهتر است از محلولی که مقداری روغنی باشد روی صورتتان اعمال کنید. اگر پوست چربی دارید که تحریک پذیر نیست، می توانید پد را جایگزین دستانتان بکنید. ولی کسانی که پوست حساسی دارند بهتر است از پنبه استفاده نمایند.

نکته آخر اینکه به هیچ وجه از دستمال های مرطوب مخصوص بچه ها برای پاک کردن کرم پودرو رژ گونه استفاده نکنید. اگر دوست دارید سراغ پاک نماینده های طبیعی برید می تونید از روغن نارگیل بهره ببرید.

8. پاک کردن رژ لب

آخرین قسمت آرایش، پاک کردن لب ها است که کافی است مقدار نسبتا زیادی وازلین روی لبتان به صورت چرخشی بکشید و اجازه دهید پنج دقیقه بگذرد. بعد از مدت زمان گفته شده، متوجه پاک شدن رژ لب می شوید. بعد از اتمام کار، صورتتان را با آب بشویید و خشک کنید و در آخر نیز به صورتتان مرطوب نماینده بزنید.

نکاتی در رابطه با پاک کردن آرایش صورت

  • از آنجایی که پوست دور چشم بسیار حساس است، بهتر است از محلول های پاک نماینده ای که ضرر کمتری دارند و سبک تر هستند بهره ببرید
  • برای پاک کردن آرایش چشم از پنبه استفاده نکنید زیرا پنبه به مژه ها گیر می نماید و وارد چشم می گردد؛ بجای پنبه می توانید از پد یا گوش پاکن بهره ببرید
  • بخاطر داشته باشید که رد کردن مرحله پاک کردن آرایش چشم، می تواند باعث خشکی و خرد شدن مژه ها گردد؛ بنابراین این موضوع را سر سری نگیرید
  • مراقب باشید که پاک نماینده های آرایشی که در خود روغن دارند، وارد چشمتان نشوند زیرا روی دیدتان تاثیر می گذارند

مضرات پاک نکردن آرایش صورت

هوایی که در در آن زندگی می کنیم پر از آلودگی و عوامل بیماری زای پوستی است. از صبح که روزمان را آغاز می کنیم، صورتمان از ذراتی مثل خاک، باکتری، سلول های مرده پوست و چربی فراوری شده توسط پوست پوشیده می گردد. دلیل شست و شوی روزانه صورت، پاک کردن این ذرات از روی پوست و برای داشتن پوستی سالم تر و شاداب تر است. از طرفی آب به تنهایی قادر به پاک کردن این همه آلودگی نیست و یک شوینده و پاک نماینده در کنار آب ضروری است. مواد آرایشی به تنهایی عامل جذب باکتری ها و بسته شدن منافذ پوست هستند.

از این رو عدم شست و شوی منظم صورت، باعث ایجاد جوش های سر سیاه در همه افراد مخصوصا آن هایی که آرایش می نمایند می گردد. بنابراین استفاده ز یک محلول پاک نماینده صورت مناسب با پاکسازی منافذ پوست، از ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت جلوگیری می نماید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1152

به "آموزش پاک کردن آرایش در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش پاک کردن آرایش در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید