آمریکا متعهد به دفاع از ژاپن در برابر چین است

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا اعلام نمود کشورش متعهد است در صورت توسل چین به زور برای بازپسگیری جزایر مورد مناقشه از ژاپن دفاع کند.

آمریکا متعهد به دفاع از ژاپن در برابر چین است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ جان کری، وزیر خارجه آمریکا، که در آخرین بخش از تور آسیایی خود وارد توکیو شده است امروز با وزیر خارجه این کشور ملاقات کرد.

کری با اشاره به مناقشه بین ژاپن و چین بر سر حاکمیت جزایر مورد مناقشه خاطرنشان کرد که آمریکا متعهد به دفاع از ژاپن بوده و با هر گونه توسل به زور توسط چین برای اشغال جزایر تحت کنترل ژاپن در شرق دریای چین مخالف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که آمریکا درباره حاکمیت این جزایر که در ژاپن با عنوان سنکاکو و در چین با عنوان دیایو شناخته می شوند جانب هیچکدام از این دو کشور را نگه نداشته و بی طرف می ماند.

در سال های گذشته چین و ژاپن بر سر حاکمیت این جزایر دچار تنش های زیادی بوده اند. هم اکنون این جزایر تحت کنترل ژاپن قرار دارند.

اظهارات کری و حمایت قاطعانه جان کری از متحد آمریکا در منطقه شرق آسیا تنها یک روز پس از آن بیان می گردد که وی وعده داد همکاری های بین آمریکا و چین در خصوص مسائل فی مابین بالاخص برنامه هسته ای کره شمالی، به مرحله ای جدید خواهد رسید.

برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی و تنش های اخیر که پس از رزمایش های مشترک بین آمریکا و کره جنوبی و اعزام بمب افکن های رادارگریز آمریکایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در منطقه پدید آمده اند، محور اصلی گفتگوهای بین وزیر خارجه ژاپن و آمریکا است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 716

به "آمریکا متعهد به دفاع از ژاپن در برابر چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا متعهد به دفاع از ژاپن در برابر چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید