ماشین من را بران؛ بعنوان بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی معرفی گشت

به گزارش مجله ویراپارس، تهران (پانا) - اعضای شورای بخش بین الملل آکادمی افسانه زندگی فیلم سینمایی ماشین من را بران را به عنوان بهترین فیلم بخش بین الملل در پنجمین دوره برگزاری بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران انتخاب کردند و از طریق رئیس مراسم معرفی شد.

ماشین من را بران؛ بعنوان بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی معرفی گشت

آیین معرفی بهترین فیلم خارجی زبان، ظهر امروز یکشنبه با صحبت رئیس مراسم سجاد اصغری بنیانگذار برگزار شد.

در این آیین که به صورت وبینار برگزار شد، بهمن مقصودلو دبیر بخش بین الملل از نیویورک با اشاره به هفت فیلمی که در بخش بین الملل کاندید شده بودند گفت: هفت فیلمی که از طریق شورای بخش بین الملل مراسم معرفی شد از بین فستیوال های مطرح جهان انتخاب شدند و جزو فیلم های این دوره از آکادمی اسکار هم هستند.

وی اضافه نمود: بر این اساس ما سعی کردیم با نگاه بین المللی، برای آکادمی افسانه زندگی سینمای ایران بهترین انتخاب فیلم را داشته باشیم.

سجاد اصغری رئیس مراسم بین المللی آکادمی افسانه زندگی نیز بهترین فیلم خارجی زبان دور پنجم را معرفی کرد و گفت: در بخش فیلم بلند از بین هفت کاندید اعلام شده، ماشین من را بران به کارگردانی ریوسوکی هاماگوچی از ژاپن به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان معرفی شد.

اصغری گفت: در بخش مستند از بین سه کاندید فرار به کارگردانی یوناس پوهر راسموسن محصول دانمارک، تابستان روح به کارگردانی کوئستلاو محصول آمریکا و پله به کارگردانی بن نیکولاس و دیوید تریهورن محصول انگلیس، فیلم فرار محصول دانمارک به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان معرفی شد.

اصغری اضافه نمود: همچنین در بخش سینمای کوتاه از بین سه کاندید تعیین هویت ساخته ژان فرانسوا کامینز از فرانسه، روز، ورای روزمرگی است اثر دامیان کوکور از لهستان و انیمیشن به رود قدم بگذار ساخته ما ویجیا محصول مشترک دو کشور چین فرانسه، فیلم تعیین هویت از فرانسه به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان معرفی شد.

اصغری در خصوص فیلم های بخش مستند و کوتاه گفت: این دوره سعی کردیم به رویدادهای بین المللی که در داخل کشور در حوزه سینمای مستند و کوتاه رخ می دهد توجه ویژه داشته باشیم.

وی اضافه نمود: با تمرکز بر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران سه فیلم به عنوان کاندید انتخاب کردیم و با تمهیداتی که در شورای سیاستگذاری مدنظرمان هست سعی داریم از دوره های بعد کاندیدای بخش مستند را از جشنواره سینما حقیقت و سایر جشنواره های داخلی که در حوزه بین الملل فعال هستند انتخاب کنیم.

در این آیین همچنین رئیس بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران به مناسبت هفته پژوهش لوح زرین آکادمی افسانه زندگی را به خسرو خسروشاهی بابت بیش از نیم قرن تلاش در حوزه آموزش و پژوهش و دوبله فیلم های خارجی زبان، لوح تقدیر مراسم را به امیر اسفندیاری بابت حضور مستمر و تاثیرگذار در حوزه سینمای بین الملل و جهانگیر کوثری و جوادنوروزبیگی بابت تولید آثار شایسته و قابل تامل در سینمای ایران تقدیم کرد.

اصغری در خصوص عنوان مراسم گفت: عنوان مراسم ما برگرفته از جام افسانه زندگی مارلیک جز آثار کشف شده دره گوهر رود شمال ایران است که بیش از 3400 سال قدمت دارد و هنری است تصویری از زندگی که در چهار پلان داستانی را روایت می کند به معنای امروزی سینما. تندیس آکادمی افسانه زندگی بعنوان یک اثر سینمایی در حوزه میراث فرهنگی به برگزیده بهترین فیلم خارجی زبان هر دوره به صورت نمادین با تمهیداتی اهدا می شود.

دور پنجم مراسم آکادمی افسانه زندگی ظهر امروز به صورت غیرحضوری در سالن موج نو آکادمی افسانه زندگی برگزار شد.

فیلم های چهار دوره پیشین بخش بین الملل معرفی بهترین فیلم خارجی زبان به شرح ذیل است:

بهترین فیلم خارجی زبان دور نخست؛ بلبل کاری از جنیفر کنت محصول استرالیا

بهترین فیلم خارجی زبان دور دوم؛ انگل کاری از بونگ جون هو محصول کره جنوبی

بهترین فیلم خارجی زبان دور سوم؛ هرگز، به ندرت ، گاهی ، همیشه کاری از الیزا هیتمن محصول مشترک آمریکا و انگلیس

بهترین فیلم خارجی زبان دور چهارم؛ رفقای عزیز کاری از آندری کونچالفسکی محصول روسیه و در بخش مستند هم از بین سه کاندید معرفی شده فیلم مامور نفوذی اثر مایته آلبردی از شیلی

ودربخش کوتاه هم فیلم بین تو و معجزه ساخته ماریانا سافون از کلمبیا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1916

به "ماشین من را بران؛ بعنوان بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین من را بران؛ بعنوان بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید