آزمایش واکسن آمریکایی-آلمانی کرونا در انسان ها شروع شد

به گزارش مجله ویراپارس، آزمایش انسانی یک واکسن برای ویروس کرونا که نتیجه همکاری دو شرکت آمریکایی و آلمانی است، در آمریکا شروع شد.

آزمایش واکسن آمریکایی-آلمانی کرونا در انسان ها شروع شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از نیویورک تایمز، شرکت آمریکایی فایزر آمریکا و شرکت آلمانی بایو ان تک با همکاری یکدیگر آزمایش واکسن فراوریی شان را بر روی انسان ها را آغاز کردند.

ایسنا که این خبر را منتشر نموده می افزاید: ، فایزر و شرکت داروسازی آلمانی بایو ان تک گفتند که آزمایش واکسن کروناویروس بر روی انسان را در ایالات متحده آغاز نموده اند که در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات، واکسن مذکور می تواند برای استفاده اورژانسی در اوایل ماه سپتامبر آماده گردد.

این دو شرکت داروسازی به طور مشترک یک واکسن را بر اساس ماده ژنتیکی موسوم به آر ان ای پیغامبر (mRNA) فراوری نموده اند که دستورالعمل های لازم برای ساخت پروتئین ها را در اختیار سلول ها قرار می دهد. با تزریق یک آر ان ای پیغام رسان مخصوص طراحی شده به بدن ، این واکسن به طور بالقوه می تواند به سلول ها بگوید که چگونه بدون بیمار کردن فرد،پروتئین مخصوص کروناویروس را ایجاد نمایند.

از آنجا که ویروس به طور معمول از این پروتئین به عنوان کلیدی برای بازکردن و در دست دریافت سلول های ریه استفاده می نماید، این واکسن می تواند به یک سیستم ایمنی سالم در فراوری آنتی بادی برای مقابله با عفونت، آموزش هایی بدهد.

چندی پیش نیز اعلام شده بود دو شرکت مذکور توسط دولت آلمان چراغ سبز نیز دریافت نموده اند تا آزمایش این نوع واکسن را بر روی 200 داوطلب سالم آغاز نمایند. شرکت داروسازی پی فایزر اخیرا گفت که در صورت اثبات بی خطری و مؤثر بودن واکسن، می تواند میلیون ها دوز از آن را قبل از انتها سال 2020 در بازار توزیع کند. اکنون نیز آنها در حال آزمایش واکسن خود بر روی داوطلبان سالم هستند.

چندین شرکت داروسازی دیگر از جمله مدرنا، اینوویو و کن سینو در حال کوشش برای توسعه واکسن هستند که بعضی از آنها مرحله اول آزمایش بر روی انسان را نیز از چند هفته پیش آغاز نموده اند.

فایزر و بایو ان تک ماه گذشته واکسن خود به نام BNT162 به داوطلبان در آلمان تزریق نموده بودند. این واکسن همچنین به صورت آزمایشی و تنها به 12 فرد بالغ سالم تزریق شد اما مسئولان دو شرکت، در آینده قصد دارند این واکسن را بر روی 200 فرد در آلمان آزمایش نمایند.

در ایالات متحده ، این دو شرکت قصد دارند واکسن را بر روی 360 داوطلب سالم برای مرحله اول مطالعه آزمایش نمایند و تا انتها مرحله دوم این تعداد به 8000 داوطلب افزایش می یابد. این مطالعه در دانشکده پزشکی گراسمن دانشگاه نیویورک ، دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند ، مرکز پزشکی دانشگاه راچستر و مرکز پزشکی بیمارستان بچه ها سینسیناتی انجام خواهد شد.

شرکت نمایندگان برای مقایسه چهار نوع واکسن، به چند گروه تقسیم می شوند و هر کدام یک نوع mRNA را با دستورالعمل تهیه یک بخش تعیین از تشکیل یک پروتئین خاص دریافت می نمایند. پزشکان سطح آنتی بادی شرکت نمایندگان ، آنزیم های کبدی و عوارض جانبی احتمالی شرکت نمایندگان را آنالیز می نمایند.

دکتر میکائیل دالستن ، رئیس ارشد علمی شرکت فایزر گفت: ما باید متفاوت و سریعتر یک فکری بکنیم.اگر در ماه اکتبر همزمان با آمدن آنفولانزا با موج دوم عفونت های کروناویروس ویروسی روبرو شویم ، اوضاع بسیار بدتر از آنچه که قبلاً تجربه نموده ایم خواهد شد.

  • آزمایش بالینی یک واکسن دیگر برای کرونا در آمریکا آغاز شد

  • دانشمندان ایتالیایی نمونه واکسن کرونا را فراوری کردند

  • همکاری دو غول داروسازی دنیا برای ساخت واکسن کرونا

  • واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد ممکن است تا پاییز آماده گردد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1059

به "آزمایش واکسن آمریکایی-آلمانی کرونا در انسان ها شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش واکسن آمریکایی-آلمانی کرونا در انسان ها شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید