14 میلیون یورو در اولین قسط فاینانس چین برای فولادی ها جذب شد

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران: مدیرعامل ایمیدرو گفت: از مجموع 1.8 میلیارد یورو فاینانس چین برای 7 طرح فولادی، در اولین قسط 14 میلیون یورو جذب شده است.

14 میلیون یورو در اولین قسط فاینانس چین برای فولادی ها جذب شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، مهدی کرباسیان در نشست خبری در پاسخ به خبرنگاران اضافه نمود: برای دریافت مابقی اعتبار 1.8 میلیارد یورویی فاینانس چین برای 7 طرح فولادی، در حال مذاکره هستیم.

وی با اعلام اینکه در 7 طرح فولادی ایمیدرو اقدامات متعددی را انجام داده است ، گفت : در بعضی از این طرح ها زیرساخت های مناسبی وجود ندارد که در تلاشیم مسائل را مرتفع سازیم.

معاون وزیر صنعت افزود: در بخش آهن اسفجی این 7 طرح نیز با بکارگیری پیمانکاران ایرانی فعالیت های مؤثری صورت گرفته است به نحوی که تا انتها امسال حداقل 3 طرح آهن اسفنجی به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 دو طرح طلای زرشوران و میله گذاری آند المهدی با مجموع سرمایه گذاری 1400 میلیارد ریال و 40 میلیون یورو به بهره برداری رسیده است، گفت: طرح سیمان سرواسول ونزوئلا نیز با سرمایه 412 میلیون دلار پس از بهره برداری وارد مرحله تحویل شده است.

کرباسیان افزود: ایمیدرو برای پیشبرد طرح های توسعه، اقدام به جذب مشارکت نموده است به نحوی که در سال 93 پیروز به عقد قراردادهای مرتبط با طرح های فولادی با مجموع سرمایه گذاری 19440 میلیارد ریال شده ایم.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه صادرات آلومینیوم المهدی در سال گذشته 166 میلیون دلار بوده است، توضیح داد: عملکرد فروش سنگ آهن سازمان در سال 93 حدود 9460 میلیارد ریال است که این رقم 54 درصد از برنامه ها را در این حوزه محقق نموده است.

ایمیدرو 861 میلیارد ریال منابع از محل حق انتفاع دریافت کرد

وی در رابطه با مطالبات ایمیدرو از اشخاص حقیقی و حقوقی هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: در سال گذشته 4 هزار میلیارد ریال از مطالبات خود این سازمان دریافت شده است. همچنین سازمان در بهره مالکانه نیز تا تاریخ 27 اسفند ماه سال گذشته 3 هزار و 766 میلیارد ریال دریافت و به خزانه واریز نموده است که پرداختی خزانه به سازمان از محل حق انتفاع 861 میلیارد ریال بوده است.

کرباسیان افزود: با احتساب 23 میلیارد ریال برنامه پرداخت در سال جدید، مجموع حق انتفاع دریافتی سازمان از خزانه از محل تبصره 10 قانون بودجه سال 93 به 885 میلیارد ریال می رسد.

مدیر عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در سال 93 مجوز لازم برای افزایش سرمایه 60 میلیارد تومانی در صندوق بیمه صادر شده است، اضافه نمود: ایجاد بستر لازم در معین سیاست های شفاف برای جذب سرمایه گذاری خارجی و اصلاح مقررات یکی از سیاست های مهم ایمیدرو طرح های اکتشافی معدن و صنایع معدنی است. در کنار این موضوع برای برطرف موانع صادراتی(تعرفه و غیر تعرفه ای) برای حمایت از فراوری داخل نیز سیاست هایی را تعریف نموده ایم.

وی در رابطه با اقدامات ایمیدرو در حوزه اکتشافات هم گفت:کشف ذخایر جدید از قبیل 200 میلیون تن سنگ آهن، 120 میلیون تن زغال سنگ، 20 تن طلا و افزایش 100 میلیون تن ذخیره باریت در سال 93 صورت گرفته است.

کرباسیان با بیان اینکه در طرحهای معدنی اولویت بیشتری را به امر اکتشاف داده ایم، توضیح داد: با توجه به افزایش بودجه بخش اکتشاف از 27 میلیارد تومان در سال 92 به 120 میلیارد تومان در سال 93 هم به این منظور صورت گرفته است.

وی در ادامه صحبت های خود به بهره برداری 10 پروژه در امسال اشاره نمود و اضافه نمود: اعتبار این 10 پروژه حدود 372 میلیون دلار است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه ما برای جذب سرمایه گذاری خارجی استقبال زیادی می کنیم، گفت: در 7 طرح فولادی هم زمینه حضور بخش خصوصی فراهم شد به نحوی که ایمیدرو در این طرح ها فقط حضور 35 درصدی دارد.

کرباسیان افزود: البته اگر نخواهم بزرگ نمایی کنم در طول مذاکراتی که با هیأت های مالی کشورهای مختلف داشتم آنها خود به بکر بودن بازار ایران اعتراف و حتی می گفتند که از دست دادن بازار ایران برای ما یک باخت جدی محسوب شده است.

وی در ادامه صحبت های خود با تعرفه واردات فولاد اشاره نمود و اظهارداشت: انجمن فولاد به تعرفه واردات این کالا اعتراض دارد که قرار است با برگزاری یک جلسه با حضور وزیر صنعت این موضوع مورد آنالیز قرار گیرد. البته ما اعتقاد داریم که تعرفه کنسانتره باید صفر گردد.

معاون وزیر صنعت در خصوص برگزاری اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران در خرداد ماه امسال هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و اضافه نمود: تا کنون 821 نفر از کارشناسان حوزه معدن در بخش داخلی و خارجی اقدام به ثبت نام برای شرکت در این اجلاس نموده اند.

کرباسیان توضیح داد: در صددیم با برگزاری این اجلاس بخش معدن را برای جذب سرمایه گذاری بخش های خصوصی داخلی و خارجی معرفی بهتری نماییم.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 587

به "14 میلیون یورو در اولین قسط فاینانس چین برای فولادی ها جذب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 میلیون یورو در اولین قسط فاینانس چین برای فولادی ها جذب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید